Namų jausmas

IKEA interjero dizaino skyriaus vadovė Eimantė Nemanė prekybos tinklo siųstame pranešime spaudai sako, kad ateityje vis daugiau biurų primins namus: „Žmonės estetikos ir jaukumo dabar tikisi ne tik iš savo namų, bet ir iš darbo aplinkos. Įpratome savo užduotis atlikti ir prie rašomojo stalo, ir patogiai įsitaisę fotelyje, todėl sugrįžę į biurus ir čia norime rasti įvairesnės paskirties erdvių, kur būtų galima atsikvėpti, susikaupti arba jaukiai pabendrauti su kolegomis.“

Anot pašnekovės, įrenginėjant naujus biurus, dizaineriai apie tai galvoja nuo pat pradžių: pritaiko tiek apšvietimą, tiek grindų dangą, šiek tiek kitaip planuoja pačias patalpas. Tačiau namų jausmą galima atnešti ir į jau turimą bei įrengtą biurą, šiek tiek perdėliojant baldus ir atnaujinant erdves.

„Jaukumo suteikia paprasti dalykai, pavyzdžiui, interjero detalės, kilimai, skirtingi apšvietimo sprendimai. Galbūt jums nebereikia tiek darbo stalų kaip anksčiau ir vietoje dalies jų gali atsirasti keli papildomi minkšti baldai poilsiui, o šalia – pastatomi šviestuvai, skleidžiantys šiltą šviesą. Taip pat drąsiname žaisti spalvomis, kurti įvairovę. Tokie nesunkiai įgyvendinami sprendimai leis atnaujinti darbo aplinką ir padaryti ją dar labiau įkvepiančią“, – pataria interjero dizainerė.

Eimantė Nemanė

Jaukumas ir jausmas lyg namie taip pat vis dažniau akcentuojami, įrengiant virtuvėles ar susitikimų kambarius biuruose. Jie tampa mažiau formalūs, tinkantys tiek savo tiesioginėms funkcijoms, tiek kaip vieta, kurioje galima tiesiog pakeisti darbo aplinką, pabendrauti su kolegomis.

Susitikimai išsitiesus ant sofos? Įmanoma!

E. Nemanė pataria biuruose, jei tik įmanoma, įrengti ir atskirų mažesnių susitikimų kambarių, nes didelė dalis darbinių pokalbių vis dar vyksta nuotoliu ir ten dalyvauja vos vienas ar keli žmonės. Todėl didelės erdvės su stalais ir kėdėmis nėra efektyviai panaudojamos.

„Susitikimų kambariuose taip pat vis dažniau atsiranda minkštųjų baldų – sofų, fotelių. Jie nebėra siejami tik su poilsio zonomis. Pavyzdžiui, naujajame IKEA biure Vilniuje turime nedidelius tik minkštaisiais baldais apstatytus kambarėlius, kuriuos vadiname nameliais. Čia darbuotojai gali ateiti tiek atsikvėpti, tiek pakeisti darbo aplinką arba, pavyzdžiui, patogiai gulomis įsitaisę ant sofos dalyvauti susitikime ar nuotoliniuose mokymuose. Tai labai pasiteisino. Kai susitikimuose reikia mažesnio įsitraukimo, pastebiu, kad darbuotojai visiškai atsipalaiduoja ir net patogiai prigula“, – pasakoja specialistė.

Biurų interjeras

Ji pabrėžia, kad atviro plano erdvės, kur kolegos vieni kitus gerai mato, vis dar įrengiamos, nes taip komandos sėdi greta, efektyviau sprendžia iškilusias problemas, planuoja darbus. Tačiau tokios erdvės mažėja, kad darbuotojai sėdėtų nedidelėmis grupelėmis. Be to, kuriamos papildomos erdvės privatumui ar susikaupimo reikalaujantiems darbams.

„Kai norisi atsitraukti iš bendrosios zonos ar susikaupti, kolegos naudoja vienviečius darbo kambarius, kuriuose yra tik du dalykai – sofa ir nešiojamojo kompiuterio staliukas. Taip pat įrengdami biurą atsižvelgėme ir į darbuotojų poreikius turėti tokių patalpų, kuriose būtų patogu susitikti ir pasitarti, kai nereikia nei kompiuterio, nei rašymo lentos. Būtent nuo apklausos ar pokalbio su darbuotojais ir rekomenduoju pradėti, planuojant pokyčius biure. Pirmiausia svarbu suprasti, kokios darbo aplinkos reikia kolegoms“, – pataria E. Nemanė.

Žaliosios erdvės ir natūrali šviesa

Ji taip pat siūlo gerai apgalvoti apšvietimą, įvertinti, kur labiausiai reikia natūralios dienos šviesos. Erdves galime perplanuoti net jau įrengtuose biuruose.

„Tai buvo vienas iš pokyčių, kurį įgyvendinome ir savo biure. Nusprendėme, kad dienos šviesa yra žymiai svarbiau, sėdint savo darbo vietoje, todėl susitikimų kambarius perkelėme į vidines patalpas, kuriose nėra langų, tačiau sumaniu apšvietimu ir tekstile užtikriname reikalingą jaukumą ir net instagraminę patalpos išvaizdą. O darbo vietos perkeltos prie langų, taip užtikrinant natūralios šviesos šaltinį“, – pasakoja interjero dizaino skyriaus vadovė.

Biurų interjeras

Taip pat dienos šviesa aktuali ir parenkant vietą augalams. Anot E. Nemanės, augalai biure yra dar vienas paprastas sprendimas, padėsiantis užtikrinti namų jausmą. Jie ne tik kuria jaukumą, bet gali prisidėti mažinant darbuotojų streso lygį, didina susikaupimą bei kūrybiškumą. Pastaruoju metu Lietuvoje atsirado ir atskiro pobūdžio paslaugos, kai profesionalai biurui ne tik specialiai parenka labiausiai tinkančius augalus, bet ir juos nuolat prižiūri, laisto, rūpinasi persodinimu.

Apstatant biurus augalais, galima pastebėti ir mažiau įprastų, dėmesį prikaustančių sprendimų kaip žalios vijoklių sienos, palubėse sukabinti gėlių vazonai, augalų terariumai ir panašiai.

„Komandose paprastai visada yra žmonių, kurie mėgsta rūpintis augalais patys, todėl tai gali būti dar viena prasminga proga, raginanti žmones bendradarbiauti ir trumpam atsitraukti nuo darbų. Tačiau suprantu, kad ne visi turi galimybių jais rūpintis arba sąlygos augti nėra pačios geriausios, todėl biure puikiai tinka ir dirbtiniai augalai“, – teigia interjero dizainerė.

Tvarumas ir ergonomika

Dėmesys gerai savijautai ir augalams neatsiejamas ir nuo kitos tendencijos – įrenginėjant savo biurus, įmonės vis daugiau dėmesio skiria tvarumui. „Ši kryptis į darbo erdvę taip pat atkeliauja iš namų interjerų. Daugeliui mąstant apie žalesnę gyvenseną, verslai ir patys darbuotojai rūpinasi, kaip galėtų sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Pastebime, kad tarp mūsų klientų vis populiaresni iš natūralių ar perdirbtų medžiagų pagaminti baldai ir interjero detalės. Itin aktualios tampa tokios prekės kaip perdirbto plastiko baldai, iš rotango pinti foteliai ir panašiai“, – vardija E. Nemanė.

Biurų interjeras

Dėmesys aplinkai ir pasauliui vis dažniau pasireiškia ir tiesioginiu rūpesčiu pačiais darbuotojais: tiek jų emocine, tiek fizine sveikata darbe. Pasak dizainerės, pastarasis faktorius dar labiau išpopuliarino ergonominių baldų ir pačių darbo vietų universalumą.

„Turėdami skirtingiems poreikiams tinkančias erdves arba darbo vietas, kuriomis kolegos dalinasi tarpusavyje, ne tik protingai bei tvariai panaudojame resursus, bet ir turime mažiau pirkti naujų daiktų. Kad darbo vieta būtų ir universali, ir ergonomiška, geriausia rinktis reguliuojamo aukščio darbo stalus ir kėdes, tada jais galės naudotis keli darbuotojai. Tokį sprendimą rinkomės ir patys, įrenginėdami naują IKEA biurą Vilniuje ir kol kas jis puikiai pasiteisina“, – sako E. Nemanė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją