Šio daugiabučio, kuriame bus ir komercinių patalpų, išskirtinumas tas, kad jo viršutiniuose aukštuose bus vieni prabangiausių Vilniaus apartamentų. Maždaug 100 metrų aukštyje butai išsidėstę per kelis aukštus po 300 kvadratinių metrų. Iš jų geru oru galima pamatyti Elektrėnų kaminus.

Statybininkai paskaičiavo, kad į aukščiausią – 29 aukštą – lipti reikia beveik pusvalandį. Greitaeigis liftas nuveš per pusę minutės. Statybinis liftas kyla maždaug 7 min.

Šnipiškių atgimimas

Naudingasis viso projekto plotas siekia per 32 tūkst. kvadratinių metrų. Naujame dangoraižyje suprojektuoti nuo 37 (toks yra tik vienas) iki 300 kv.m. įvairių dydžių butai, dviaukščiai apartamentai, apartamentai su terasomis. Viso apie 180 butų. Viršutiniuose aukštuose, kuriuose bus milžiniški langai, montuoti specialūs stiklo paketai 100 mm profiliu, sulaikantuys 80 proc. saulės energijos. Visi jie surinkti gamykloje, ne statybvietėje.

„Ši vieta ypatinga, nes čia kilometras nuo Šeškinės kalno ir kilometras nuo Gedimino kalvų. Džiugu, kad projektas išliko. Rengiame naują miesto planą ir spręsime kaip atgaivinti Šnipiškes. Aukštuminių pastatų bus dar daugiau“, – sakė Vilniaus architektas Mindaugas Pakalnis.

Vladas Treinys, architektas, prisimena, kad kai krizė statybas nutraukė ir konstrukcijos stovėjo aštuonerius metus. Per tą laiką pasikeitė technologijos, medžiagos, projektą teko kardinaliai atnaujinti.

„Tuo metu, kai nevyko statybos, žiniasklaida kalbėjo, jog tai baisiausias miesto pastatas su karosų tvenkiniu parkingo vietoje, tačiau atsiradus investuotojams, viskas pajudėjo“, – prisimena architektas.

Jau įrengta 240 vietų automobilių saugojimo ir laikymo aikštelė su elektromobilių įkrovimo stotelėmis, 70 vietų dviračių saugykla su dušais bei persirengimo kambariais. Šio prabangaus būsto išskirtinumas tas, kad jame bus nuolatinė pastatą aptarnaujanti tarnyba – konsjeržai, kurie visą parą gelbės gyventojams. Įgyvendinama vadinamoji „miesto mieste“ koncepcija, kai žmonėsm pasiūlomas ne tik būstas, bet ir visas paslaugų kompleksas.

„Paaukojome aukščiausią parkingo aukštą ir jame įrengėme sodą, kuris bus skirtas gyventojams. Kiemu galės naudotis ne tik šio namo, bet ir gretimų namų gyventojai“, – aiškina sako projektą vystančios bendrovės „Irec Baltic“ vadovas Saulius Kulvietis.

Vien mažų butų nenorėjo

„Daug paprasčiau būtų buvę įsigyti tuščią sklypą ir iškelti naują pastatą, bet lengvas kelias ne visada įdomus ir teisingas. Nupirkti „Arfą“, buvo didelis iššūkis“, – sako S. Kulvietis.

Statybininkas tvirtina, jog tai, kad pastatas keletą metų stovėjo užkonservuotas, jog rūsyje kaupėsi vanduo, žalos nepadarė. Konstrukcijos betoninės, o ši medžiaga bėgant laikui tik tvirtėja.

Tačiau su gamta kovoti nepavyko. Buvo planuota šį objektą baigti šiemet, tačiau dėl ypatingai lietingos vasaros projektas bus baigtas tik ateinančiais metais.

Nors buvo paskleistas gandas, kad už viršutiniuose aukštuose esančius apratamentus bus prašoma 20 tukst. eurų už kvadratinį metrą, tačau vystytojai kol kas įvardina kitą sumą, kurią klientas pasiūlė už būstą – 12 tūkst. eurų už kvadratinį metrą.

Perkant paprastą būstą kainos prasideda nuo 2800 eurų už kvadratinį metrą. Vidutinė kaina 3500 uerų už kvadratinį metrą. Tai prabangaus būsto Senamiestyje kaina. Bendra investicijų suma, kartu su pastato pirkimu, 40 mln. eurų. Palyginimui, vien už greta esantį nedidelį sklypą jo šeimininkas prašo 20 mln. eurų.

S. Kulvietis sako, kad kai kurie vystytojai, pretendavę į šį objektą, norėjo pastatą išskaidyti mažais butais ir juos greitai išparduoti. Tačiau jei pasirinko kitokį kelią.

Pastato žemutinėje dalyje įsikurs atskiras 5000 kv. m. verslo centras.

Rytoj statytojai pradės skambinti klientams, kurie būstą rezervavo prieš metus. Šiandien čia neparduotas nė vienas butas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (78)