Nuo 2006 m. atliekamas tyrimas atskleidžia, kad per paskutinius metus būsto pirkėjams svarbiausi kriterijai renkantis būsto projektą yra bendrovės reputacija, vieta ir aplinka, o renkantis konkretų būstą – statybos darbų kokybė, turto kaina ir būsto išplanavimas, rašoma pranešime spaudai.
Analizuojant paskutinių dviejų metų – 2016 m. ir 2017 m. – būsto projekto pasirinkimo kriterijų, kai klientas pradeda būsto paieškas ir renkasi projektą, duomenis, pirmajame penketuke matomi 4 dominuojančius kriterijus: bendrovės reputacija, rajonas ir vieta, aplinka šalia pastato, kiemas ir automobilių statymo galimybės. Bendrovės reputacijos rodiklis, 2015 m. patekęs į penketuką, 2017 m. tapo labiausiai reikšmingu. 2017 m. pardavimo vadybininko aptarnavimo kriterijus iš penketuko išstūmė garantijas įsigytam būstui. Be to, 2017 m. palyginti su 2016 m. reikšmingai išaugo ir susisiekimo galimybių visuomeniniu transportu svarba.
Pasak „Eika“ plėtros direktoriaus Martyno Žibūdos, bendrovės reputacijos kriterijaus svarba renkantis būsto projektą atskleidžia, kad pirkėjai nori turėti patikimą, nevienadienį partnerį priimant vieną svarbiausių savo gyvenimo sprendimų. „Plėtotojo patikimumo svarbą atspindi ir jau keletą metų TOP 5 plėtotojų išlaikoma šiek tiek didesnė nei 40 proc. rinkos dalis, o projekto vietos kriterijus išliekantis vienu svarbiausiu atskleidžia, kad gyventojų poreikis gyventi mieste su puikiai išvystyta infrastruktūra nesikeičia – patogus ir dinamiškas gyvenimas mieste daugelio siekiamybė,“ – teigia M. Žibūda.
Vertinant pasirinkimą pagal konkretaus buto savybes, per paskutinius dvejus metus penketukas šiek tiek keičiantis pozicijoms išlieka toks pat: statybų darbų kokybė, įsigyto turto kaina, buto išplanavimas, būsto išlaikymo ir eksploatavimo kaina bei pastato energinis efektyvumas. 2017 m. palyginti su 2016 m. reikšmingai išaugo balkono dydžio svarba. Pasak M. Žibūdos, kokybė ir kaina kertiniai kriterijai, kurie nulemia galutinį sprendimą, bet labiau aktualėjantis buto išplanavimas ar noras turėti didesnį balkoną, atskleidžia, kad žmonės pradeda labiau vertinti erdvės ergonomiką, galimybę susikurti jaukesnių erdvių poilsiui.
Šiais metais svarbiausiu informacijos šaltiniu ieškant būsto tapo rekomendacijos. „Net 34 proc. iš atsakiusiųjų į klausimą, kaip sužinojo apie parduodamą būstą, nurodė gautas rekomendacijas, toliau reikšmingai rikiuojasi NT portalai – 28 proc., reklama internete – 26 proc. ir įmonės svetainė – 22 proc.“ – teigia M. Žibūda.
Anali