„Vilniečiai pagaliau tampa savo namų šeimininkais ir patys spręs, kas prižiūrės jų daugiabučius namus. Gyventojai galės rinktis iš beveik 40 pretendentų susipažinę su kiekvieno įkainiais, patirtimi ir nuspręs, kuris jiems tinkamiausias. Labai raginu gyventojus balsuoti ir būti atsakingais savo namų šeimininkais“, - Naujienų agentūrai ELTA sakė Vilniaus mero pavaduotojas Valdas Benkunskas.

Rugsėjo mėnesį administratorių pasirinkimas pirmiausia prasidės Senamiesčio daugiabučiuose, vėliau balsavimai vyks visose Vilniaus seniūnijose palaipsniui. Planuojama, kad daugiau kaip 4 tūkstančių daugiabučių rinkimai sostinėje baigsis 2019 m. pradžioje.

Apie balsavimą namo gyventojai sužinos skelbimų lentose ir gavę pranešimus į pašto dėžutes.

Vilniuje yra 4 044 daugiabučiai namai, kuriems administratoriai buvo paskirti dar 2012 metais. Visiems šių namų patalpų savininkams (134 839 asmenys) bus atsiųsti balsavimo biuleteniai. Gavę balsavimo biuletenius ir informaciją apie pasirinkimo tvarką, gyventojai turės nuspręsti, kurį administratorių renkasi. Balsavimo biuletenius seniūnijai bus galima grąžinti elektroniniu būdu, įmesti į balsadėžę savo seniūnijoje ar atnešti į Vilniaus miesto savivaldybę.

Namo administratoriumi bus paskirta įmonė, kuri surinks daugiausia namo butų ir kitų patalpų savininkų balsų, tačiau jeigu pirmame balsavime dalyvaus mažiau nei 50 proc. namo gyventojų - bus skelbiamas pakartotinis balsavimas. Pakartotinis balsavimas bus laikomas įvykusiu, kai jame dalyvaus daugiau kaip ketvirtis gyventojų. Jeigu ir pakartotinis balsavimas raštu neįvyks - administratorių savo nuožiūra paskirs savivaldybė atsižvelgdama į įmonės paslaugų įkainius, administravimo patirtį ir pasirengimą teikti paslaugas. Daugiabučių namų administratoriai bus paskirti penkeriems metams.

Savivaldybės teigimu, daugiabučio namo patalpų savininkai gali pasirinkti ir kitą namo valdymo būdą - steigti bendriją ar pasirašyti jungtinės veiklos sutartį. Iki 2018 m. rugpjūčio 2 d. savivaldybė apmoka visas naujų bendrijų steigimo išlaidas - teikia VĮ Registrų centro suformuotus patalpų savininkų sąrašus, dengia notaro, įregistravimo Juridinių asmenų ir Nekilnojamojo turto registruose kaštus. Gyventojai, norintys steigti bendriją, gali kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybės konkursą laimėjusią įmonę „Ego sum“ (8 686 30484, el. p. apiebendrija@gmail.com.), teikiančią vilniečiams nemokamas konsultacijas bendrijų steigimo ir valdymo klausimais (www.bendrijukonsultavimas.lt).

Vilniaus miesto savivaldybė jau kreipėsi į Prokuratūrą, kad administratorių rinkimų procedūros vyktų sklandžiai ir sąžiningai, todėl bet koks dokumentų klastojimas bus baudžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)