Jau kitąmet darbai bus pratęsti tiesiant dviračių trasą palei likusią P. Vileišio g. dalį ir Sluškų gatvėje – taip dabartinis takas bus sujungtas su Senamiesčiu, šiemet taip pat ketinama pradėti projektuoti šio tako jungtį su Nemenčinės pl. bei Saulėtekio alėja, rašoma pranešime spaudai.
P. Vileišio dviračių ir pėsčiųjų takas – tai vienas pirmųjų takų šalyje, nutiestų remiantis standartais, taikomais dviračių lydere vadinamoje Olandijoje. Dviračių takas yra skirtingame aukštyje nei šaligatviai – taip užtikrinant erdvių atskyrimą ir mažinant konfliktinių situacijų tarp pėsčiųjų ir dviratininkų, o tako plotis leidžia patogiai ir saugiai važiuoti bei prasilenkti didesniam skaičiui dviratininkų.
Šį taką neseniai savo „Twitter“ paskyroje pagyrė ir sostinėje svečiavęsis infrastruktūros ekspertas iš Olandijos Lennartas Noutas: „Tai ne Nyderlandai. Tai vienas naujausių Vilniaus dviračių takų tinklo pavyzdžių. Jis lygus, raudonas ir turi kampinius bortelius (vienoje pusėje). Vilnius – gerame (dviračių) kelyje“.
P. Vileišio gatvėje buvo nutiestas ne vien pėsčiųjų ir dviračių takas: įrengta 16 naujų suoliukų, įrengtas apšvietimas, pasodinta apie 100 įvairių medžių – liepų, klevų, šermukšnių, pušų, gudobelių, maumedžių, obelų bei daugiau kaip 500 dekoratyvių krūmų – putinų, šeivamedžių, jazminų, serbentų ir kt.
Primename, kad vos prieš kelias savaites vilniečiams buvo oficialiai pristatytas naujas pėsčiųjų ir dviračių takas Žvėryne „Birutės vingis“. Nuo savavališkų tvorų išvaduotoje krantinėje driekiasi naujas apie 2 km ilgio raudono asfalto dviračių takas nuo Upės g. 21 iki pat Vingio parko tilto. Per metus čia buvo nutiesti ne vien pėsčiųjų ir dviračių takai – įrengti ir nauji suoliukai, šiukšliadėžės, vaikų žaidimo ir sporto treniruoklių aikštelės, apšvietimas, bet ir pasodinta naujų daugiau kaip šimtas medžių ir kitų dekoratyvių krūmų.
Iš viso šiemet Vilniaus savivaldybė planuoja nutiesti ir sutvarkyti apie 30 km dviračių takų arba tris kartus daugiau, negu pernai.
Darbai jau sparčiai įsibėgėjo Architektų gatvėje, netrukus permainų tiesiant naujus takus bus ir kituose miesto rajonuose – Justiniškėse, Žirmūnuose, Pilaitės prospekte ir kitur.
Vilniaus dviračių takų žemėlapyje atsiranda taip reikalingos pagrindinės takų jungtys, kurių iki tol trūko: per artimiausius kelerius metus siekiama baigti formuoti nenutrūkstamą ir patogų pagrindinių dviračių trasų tinklą, bei užtikrinti žymiai saugesnį ir malonesnį susisiekimą dviračiu miesto urbanizuotoje dalyje. Taip pat šiemet visame mieste bus įrengta 1 tūkst. 500 naujų dviračių stovų, prie kurių galima saugiai prirakinti dviračius.
Skaičiuojama, kad bendros investicijos į dviračių ir dalies pėsčiųjų infrastruktūros gerinimą šįmet sieks daugiau kaip 4 mln. Eur.