„BMW“, „Ford“, „General Motors“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ žada 2020-2021 metais išleisti į rinką savavaldžius automobilius. Kompanijos „BI Intelligence“ vertinimu, 2020-ųjų pradžioje pasaulyje bus 10 milijonų mašinų su pilna ar daline autonominio valdymo įranga.

Pats sau namas

Iš pradžių rinkoje pasirodys savavaldžiai lengvieji automobiliai, paskui – autobusai ir sunkvežimiai, o galiausiai – mobilieji namai. Portalo „Tranio“ ekspertai mano, kad gyvenamieji furgonai, galintys judėti be vairuotojo, taps kasdienybe jau 2035-2040 metais. Ir tai turės paveiks žmonių gyvenimo būdą ir būsto rinką.

Pirmieji namai ant ratų pasirodė šeštojo dešimtmečio pabaigoje ir dabar kasmet vien Jungtinėse Valstijose jų parduodama daugiau kaip 40 tūkstančių. Šiuolaikinis namas ant ratų atrodo kaip autobusas ar krovininis automobilis, o viduje tai tikras butas ar namas su virtuve, svetaine, miegamuoju ir sanitariniu mazgu.

Mobilieji namai JAV siūlomi už keturis ar penkis tūkstančius dolerių, jeigu tai devintojo dešimtmečio modelis, tačiau gali atsieiti iki trijų milijonų dolerių, jeigu tai prabangus namas ant ratų, aprūpintas šiuolaikine technika.

Ateityje gali būti pardavinėjami mobilieji namai, jau aprūpinti autonominio valdymo sistemomis. Be to, bus galima jas įsigyti atskirai ir įdiegti į ankstesnės kartos namus ant ratų. Pasak „Quartz“, autonominio valdymo įranga vidutiniškai kainuoja nuo aštuonių iki dešimties tūkstančių dolerių.

Keli milijonai namų ant ratų jau šiandien gali konkuruoti su įprastu būstu. Juose yra visi patogumai: skalbimo mašinos ir indaplovės, televizoriai, „išmanių namų“ sistemos, valdančios visą įrangą, taip pat šildomos grindys ir kondicionieriai. Tokiais automobiliais filmavimo aikštelėje naudojasi, pavyzdžiui, Willas Smithas ir Ashtonas Kutcheris.

Visi šie patogumai išliks ir savavaldžiuose ateities namuose ant ratų. Be to, jie bus aprūpinti palydoviniu ryšiu ir internetu, geromis lingėmis su maksimaliai tolygiu judesiu, maksimalia garso izoliacija, saulės baterijomis ir elektros pavaromis. Judės saulės energijos ir elektros sąskaita. Ir, žinoma, pakelėse visur bus pristatyta elektromobilių įkrovimo stotelių.

Matyt, savavaldžiai namai ant ratų bus lėtesni, nei įprasti mobilieji namai ir krovininiai automobiliai. Na, bent jau iš pradžių. Tik ypatingo poreikio greičiui ir nebus, nes mašina važiuos net ir tuomet, kai keleiviai miegos. Siekiant užtikrinti kelionės saugumą, keliuose gali atsirasti specialiai autonomiškam transportui skirtos juostos.

Gali būti, kad pasikeis ir tokių automobilių dizainas. Kadangi vairuotojų nereikės, atsilaisvins vieta priekinėje mašinos dalyje. Apskritai mobilieji namai taps erdvesni ir labiau ergonomiški.

Gyvenimas nebus toks, kaip anksčiau

Tokie savavaldžiai namai ant ratų leis žmonėms turėti daugiau laisvo laiko ir galimybių keliauti. Tokias transporto priemones bus galima įvairiai panaudoti.

Pavyzdžiui, galima įsivaizduoti, kaip vakare žmogus netoli miesto esančiame miške kepa kažką ant grotelių, naktį atsigula miegoti gryname ore su vaizdu į milijardus žvaigždžių, o ryte jam pabudus jo savavaldis automobilis jau stovi kamštyje pakeliui į biurą. Kol mašina važiuoja, jos savininkas pusryčiauja, o kol nusiprausia po dušu ir apsirengia, namas ant ratų kaip tik pasiekia jo darbo vietą. Mašina išleidžia šeimininką ir važiuoja į parkavimo vietą miesto pakraštyje. Vakare automobilis sulaukia šeimininko ir vėl grįžta atgal į gamtą. Žmogus pakeliui ilsisi: jis vakarieniauja, žiūri kiną ar skaito knygą.

Tokie savavaldžiai namai suteiks žmonėms daugiau laisvalaikio, tačiau nebus išvengta ir šalutinio poveikio: tokie automobiliai sumažins nekilnojamo turto likvidumą, ypač provincijoje. Daugelis pirmenybę teiks ne pigiam butui, o namui ant ratų, ypač jeigu turės pasirinkti: gyventi mobiliajame name ar kiekvieną rytą bandyti nusigauti iš priemiesčio į centrą visuomeniniu transportu.

Be to, nuomoti savavaldį namą ant ratų, greičiausiai, bus pigiau, nei įprastą butą. Būstai arčiau centro mažiau rizikuos prarasti likvidumą, nes nuo jų biurus ir infrastruktūros objektus bus galima pasiekti pėsčiomis.

Gyvenimas ant ratų

Galima išplėtoti ir kitą scenarijų. Tarkime, savavaldžio namo savininkas yra laisvai samdomas darbuotojas, keliaujantis su savo mobiliuoju namu po Ameriką. Kol jis dirba, mašina toliau važiuoja. Pakeliui galima mėgautis gražiais vaizdais, užeiti į kavinę ar muziejų, sustoti pasivaikščioti. Kitaip tariant, galima keliauti neatsitraukiant nuo darbo, nešvaistant laiko vairavimui.

Arba galima leistis į šeimos kelionę su tokiu savavaldžiu namu: vakare išvažiuojate, 10-12 valandų pamiegate ir atsibundate La Vegase ar Disneilende.

Rašytojas ir tinklaraštininkas Andrew M. Ryanas paskaičiavo, kad norint apkeliauti pagrindines lankytinas vietas 48 JAV valstijose, teks užsakyti 30 kambarių viešbučiuose ir apmokėti 60 restorano sąskaitų. Keliaudamas įprastu automobiliu, žmogus išleis apie šešis tūkstančius dolerių, o savavaldžiu mobiliuoju namu – vos daugiau nei du tūkstančius, tai yra, pustrečio karto mažiau.
Autonomiškas namas ant ratų ne tik suteiks kelionei daugiau komforto, bet ir leis sutaupyti. Tikėtina, tai gali lemti mažesnį viešbučių užimtumą bei sumažinti trumpalaikės butų nuomos populiarumą.

Dar tokie namai ant ratų pasitarnaus festivalių ir kitų panašių renginių mėgėjams. Keli šimtai tokių automobilių savininkų gali susitarti susitikti kur nors Nevadoje ar Arizonoje ir surengti milžinišką vakarėlį. Arba suorganizuoti pikniką už miesto.

Žinoma, kaip teigia „Tranio“ analitikai, žmonės ir toliau gyvens įprastuose namuose ir butuose, tačiau didelė dalis jaunimo gali rinktis autonomiškus namus ant ratų būtent dėl jų mobilumo ir prieinamumo, taip pat dėl to, kad tokiu atveju nereikės mokėti nekilnojamo turto mokesčio, jau nekalbant apie kitus „judančio“ būsto privalumus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)