Dėmesį ir pinigus skiria nereikšmingiems dalykams
Nors dažnai nuotraukų svarba parduodant būstą yra nuvertinama, NT ekspertai sako, kad vizuali medžiaga skelbime – viena svarbiausių. Nuotraukos padeda mūsų parduodamą būstą pateikti patraukliau, užmaskuoti tam tikrus trūkumus ir didina tikimybę, kad parduodamo būsto ateis apžiūrėti potencialūs pirkėjai.
„Capital Home“ biuro vadovė Rasa Mitkienė sako, kad žmonės, parduodami savo būstą, daugiau dėmesio ir piniginių išteklių skiria tam tikrų būsto defektų šalinimui nei maskavimui. Tačiau tokiu atveju pasiruošimas parduoti nekilnojamą turtą kainuoja brangiau nei kūrybiški sprendimai kuo gražiau pateikti savo parduodamą būstą nuotraukose.
„Būsto pardavimo rinka tokia karšta, jog norint pelningai parduoti reikia tam procesui rimtai nusiteikti ir padirbėti, tada rezultatas džiugins. Kilus minčiai parduoti, įvertinkite mažus tačiau reikšmingus matomus defektus. Pardavėjas, kuris investuos laiko uždažyti nusilupusius dažus, pakeisti spintelių dureles, atnaujinti santechnikos prietaisus ir sutaisyti galbūt nedidelius, bet į akį krintančius defektus, arba tiesiog įsukti perdegusias lemputes, parduoda brangiau“, – pabrėžia R. Mitkienė.
NT ekspertė tęsia, kad parduodant nekilnojamąjį turtą, konkuruojama su daug kitų pardavėjų, todėl tam, kad skelbimas būtų pastebėtas, defektų taisymas nepadės – reikia gerų vizualizacijų.
„Atstovaudama klientus, dažnai išgirstu komentarą, kad kiekviena prekė turi savo pirkėją nepaisant to, kaip ji atrodo. Deja, šiandien, kai pasirinkimas rinkoje yra tikrai didelis, tikrai ne kiekviena prekė randa savo pirkėją. Pardavėjams pateikiu pavyzdį, kad net rinkdamiesi batus parduotuvėje, tų, kurie mums nepatrauklūs, mes tiesiog nesimatuojame, nors gali būti, jog jie labai patogūs ir kaina gera. Svarbu pats pateikimas, namus pirkėjai renkasi kur kas atidžiau. Jeigu nesistengsite pirkėjui patikti, buto pardavimas gali užtrukti daug metų ir iš viso neįvykti. Jei butas atrodys nepatraukliai, pirkėją galėsite prisivilioti tik gerokai mažesne nei rinkos kaina, taip pritraukdami perpardavėjus, kurie jūsų sąskaita uždirbs, o jūs patirsite nuostolį“, – aiškina R. Mitkienė.
Anot pašnekovės, buto pardavimo sėkmė slypi „meilėje iš pirmo žvilgsnio“: svarbiausia – nepriekaištingas pardavimo skelbimas.
„Kokybiškos nuotraukos ir geras skelbimo aprašymas su buto planais ir vietos žemėlapiu jums atsipirks“, – sako NT ekspertė ir priduria, kad brokeriai dažniausiai į pagalbą pasitelkia profesionalius fotografus ir net interjero dekoratorius, jeigu namui ar butui trūksta jaukumo.
Svarbiausia – patrauklus pateikimas
Kaip pirkėjus veikia parduodamo buto skelbimas, savo kailiu patyrė Vilniuje, miesto centre gyvenusi šeima. Pirmiausia, savininkai bandė butą parduoti patys. Tačiau pirmieji bandymai buvo nesėkmingi. Anot R. Mitkienės, nuotraukos skelbime buvo neprofesionalios, darytos netinkamu paros metu (vakare), butas nebuvo sutvarkytas, neišnešti seni, buto vertę mažinantys daiktai.
Nuotraukos, kurias darė patys savininkai:
Paklausę rekomendacijų, pasak R. Mitkienės, savininkai atsižvelgė į rekomendacijas ir pašalino nereikalingus daiktus, išvalė butą.
„Buvo padarytas buto 3D planas, kad pirkėjai galėtų įvertinti ar buto išdėstymas jiems tinkantis. Buto pateikime pabrėžiama puiki buto vieta, erdvė. Butas ilgą laiką buvo nuomojamas, senai atliktas remontas, todėl naujakuriai galės įsirengti ir perplanuoti erdves pagal savo poreikius, nes nešančių sienų buto viduje praktiškai nėra“, – pasakoja pašnekovė.
Nuotraukos, kurias darė fotografas:
Nepamirškite adekvačios kainos
Dar viena klaida, kurią dažnai daro parduodantys būstą, pasak R. Mitkienės – neadekvati kaina. Bandydami parduoti butą už gerokai didesnę nei rinkos kainą, anot pašnekovės, galite skaudžiai nusivilti.
„Dabar pirkėjai, kaip niekad anksčiau, puikiai išmano nekilnojamojo turto rinką, net neišėję iš namų jie gali palyginti parduodamus namus bei jų kainas internete. Todėl jeigu jūsų parduodamo namo kaina gerokai viršys kitų panašių parduodamų namų kainas, jūs sugaišite labai daug laiko, be reikalo išleisite pinigus namo reklamai, bet realaus pirkėjo taip ir nesulauksite“, – sako R. Mitkienė.
Taip pat NT ekspertė pataria savo skelbimą įdėti į kiek įmanoma daugiau internetinių skelbimų portalų, socialinius tinklus. Be to, apie parduodamą namą turi žinoti visi jūsų kaimynai ir pagrindinės nekilnojamojo turto kompanijos.
Kai jau sulaukiate potencialaus pirkėjo, pasak R. Mitkienės, reikia nepamiršti kelių pagrindinių taisyklių, kurios gali lemti pardavimo sėkmę ar nesėkmę. Visų pirma – pirmasis įspūdis.
„Namuose turi būti nepriekaištinga tvarka ir tik malonūs kvapai. Elkitės su pirkėjais kaip su savo svečiais, bet nebūkite jiems per daug įkyrūs. Negirkite savo namų, geriau kai akcentuokite tik tai, kas tikrai aktualu pirkėjams. Apžiūros metu leiskite pirkėjui pabūti kambaryje vienam, kad galėtų nors trumpam įsijausti į erdvę. Geriausia, kad apžiūros metu dalyvautų kuo mažiau šeimos narių ir pirkėjas galėtų neblaškomas apžiūrėti būstą“, – akcentuoja NT ekspertė.
O atėjus derybų laikui, R. Mitkienė pataria kalbėti argumentuotai ir visuomet pirmiausia išklausyti pirkėją.
„Nepamirškite, kad derėtis reikia ne tik dėl kainos. Derybų metu aptarkite mokėjimo, išsikraustymo terminus, paliekamus baldus, notaro mokesčius. Priklausomai nuo situacijos, galbūt bus verta aptarti ir būsto pagerinimo darbus ar nebaigtų tvarkyti dokumentų sutvarkymą“, – aiškina pašnekovė ir priduria, kad sutarus dėl namo pardavimo, būtina nepamiršti viską patvirtinti preliminaria pirkimo-pardavimo sutartimi, kurioje nurodomas mokamo avanso dydis, mokėjimo terminai ir sąlygos, jei pirkėjas atsisakytų pirkti jūsų namą.