„Lyginant su praėjusiais metais, šiemet užklausų dėl visiškai įrengtų butų skaičius išaugo 70 proc.“, – skaičiuoja vienos didžiausių Lietuvoje NT plėtros bendrovės „MG Valda“ pardavimų skyriaus vadovas Mantas Umbrasas.
Jo teigimu, visiškai įrengtų butų pirkėjų dažniausiai įvardijamos apsisprendimo priežastys: laiko taupymas ir galimybė pigiau įsigyti profesionalių dizainerių sukurtą interjerą.
„Pirkdami butą su apdaila ir baldais, žmonės paprastai nori jame apsigyventi iškart. Tai labiausiai būdinga užimtiems, aktyvų gyvenimo būdą gyvenantiems žmonėms, tokių butų taip pat vis dažniau dairosi pirkėjai, norintys savo vyresnio amžiaus tėvus perkelti iš miegamuosiuose rajonuose turimų didelių, neekonomiškų senosios statybos butų į mažesnius, bet kokybiškai įrengtus naujus“, – teigia M. Umbrasas.
Kaip pastebi nekilnojamojo turto bendrovės „Ober-Haus“ Būsto departamento vadovas Audrius Šapoka, ši tendencija stabiliai ryškėja pastarąjį penkmetį.
„Jeigu tarkime prieš ketverius penkerius metus skirtingi plėtotojai savo atskiruose projektuose parduodavo iki 5-10 proc. įrengtų butų, tai šiandien atitinkamai tokių būstų parduodama maždaug apie 20-30 proc. Tad stebime tokią tendenciją, kad vis daugiau pirkėjų renkasi pilnai įrengtus butus“, – pranešime spaudai komentuoja A. Šapoka.
Vertina galimybę profesionalų sprendimus įsigyti pigiau
Kita populiari tendencija – noras pigiau įsigyti profesionalių dizainerių kurtus interjero sprendimus.
„Architektūros ir dizaino studijos specialistus pasisamdyti – brangu, o perkantys visiškai įrengtą butą tokią paslaugą gauna kartu su naujais namais“, – tvirtina M. Umbrasas.
Pasak jo, bendrovė kviečia profesionalus kiekviename projekte sukurti bent keletą interjero variantų. Taip dizaino sprendimai pritaikomi prie pirkėjo poreikių, atsižvelgiama į galimus skirtingus būsto vaizdinius parenkant stilių: modernų, nuosaikesnį klasikinį ar „urban“. Medžiagos ir spalvos taip pat parenkamos tokios, kad naujakuriai galėtų lengvai susikurti norimą buto vaizdą.
M. Umbrasui antrina „LightHouse III“ projekte interjero sprendimus kūrę „YCL“ studijos architektai, pažymėdami, kad kiekvieno gyventojo poreikiai – individualūs.
„Kurdami interjerus norėjome jų neperkrauti ir perteikti nuotaiką mažomis detalėmis. Kiekvienas gyventojas yra savitas, todėl labai svarbu nuspėti jo asmeninį požiūrį, vertybes, o juk tik subtilios detalės atskleidžia stilių, nuotaiką. Kiekvienas šių interjerų turi savo žavesio“, – įspūdžiais apie įgyvendintus projektus dalijasi studijos architektas Aidas Barzda.
Sutaupo iki 25 proc. kainos
Kaip pastebi A. Šapoka, pirkėjai pasiskaičiuoja, kad tokiu būdu galima ne tik įsikelti į skoningai įrengtą butą, bet ir sutaupyti.
„Pirkėjai kuo toliau, tuo geriau supranta, kad taip gerai, už tokią kainą, kokią pasiūlo plėtotojas, buto tikrai neįsirengs“, – teigia ekspertas.
M. Umbrasas taip pat pažymi, kad pirkėjai dažniau pasitiki plėtotoju, ypač matydami demonstracinius butus ir ten atliktą apdailą, naudojamas medžiagas. Specialistas sako pastebintis, kad vis daugiau žmonių supranta, jog pardavėjo siūloma apdaila yra palanki ir kainos požiūriu.
„Įrenginėdami butus dirbame su ilgamečiais savo partneriais, todėl turime išskirtines kainas ir sąlygas. Visi įrengimo darbai ir jų atlikimo kokybė prižiūrimi profesionalų komandos. Interjerais rūpinasi pripažinti savo srities profesionalai, mums suteikiantys išskirtines baldų ir kitos namų įrangos kainas. Todėl mums atliekant įrengimo darbus, pirkėjas gali sutaupyti net ketvirtadalį kaštų“, – skaičiuoja M. Umbrasas.
Anot A. Šapokos, renkantis įrengtą būstą yra ir kitų finansinių išskaičiavimų.
„Įvedus atsakingo skolinimo nuostatas, pirkėjas bet kuriuo atveju privalo turėti 15 proc. nuosavų lėšų įperkamo turto kainos ir, antras dalykas, jam reikia sukaupti nuosavų pinigų būsto įsirengimui. Toli gražu ne kiekvienas pirkėjas turi laisvus 10-20 tūkst. eurų. Tad dėl tokių finansinių aplinkybių, kur kas patogiau ir patraukliau pirkti iš plėtotojo, na galbūt, universaliai įrengtą butą, už prieinamą kainą“, – atkreipia dėmesį specialistas.
Siekia išvengti ilgo įsirengimo
M. Umbraso vertinimu, žmonės vis labiau vertina sutaupytą laiką ir energiją ne vien įrangos ar baldų paieškoms, bet ir apdailos medžiagų pirkimui, meistrų paieškai ir darbų priežiūrai.
„Įrengiant butą savo jėgomis, tokį paslaugų ir kainos santykį gauti būtų pakankamai sudėtinga. Įrengtas butas leidžia iškart įvertinti rezultatą, išvengti ilgų valandų nuolat tikrinant, kaip atliekami darbai, keliaujant po parduotuves prireikus papildomų įrankių ar medžiagų“, – akcentuoja ekspertas.
Kad pirkėjams ši paslauga yra aktuali liudija kito projekto, „Antakalnio terasų“, viename iš etapų – „Pušų terasose“ – užfiksuoti skaičiai. 82 iš 381 šio projekto butų buvo parduoti su pilna apdaila arba visiškai įrengti, su baldais. Greta baigiamame statyti „Ąžuolų terasų“ etape vystytojai jau pardavė visus pilnos apdailos butus.
„Pastarajame projekte pagrindiniu argumentu perkantiems pilnos apdailos butus buvo kokybė. Tad skaičiai atskleidžia, kad ši tendencija bendra skirtingų kainos segmentų butų pirkėjams. Nepriklausomai nuo jų pajamų, vis daugiau naujakurių nori greičiau įsikelti į naują būstą, nebeeikvodami pinigų laikiniems sprendimams ir sutaupydami aukštos kokybės profesionaliems interjero dizainerių darbams“, – apibendrina M. Umbrasas.