Už dviračių tako pratęsima atsakinga miesto savivaldybė
Į „Delfi būstas“ kreipėsi keli Riešės (Vilniaus rajonas) gyventojai, kurie pasakoja, kad praktiškai per visą gyvenvietę nutiestas dviračių takas baigiasi ties Vilniaus miesto riba. Jie sako, kad kreipėsi ir į rajono, ir į miesto savivaldybes prašydami paaiškinti, kodėl dviračių takas „veda į niekur“, ar miesto savivaldybė negali jo užbaigti savo ribose ir pratęsti bent iki mokyklos. Taip vaikai visą kelią iki jos galėtų važiuoti dviračiais.
Vis dėlto, pirmiausia kyla klausimas, ar rajono savivaldybė, planuodama šį dviračių taką, jo tęstinumą miesto ribose aptarė su miesto savivaldybe. Susisiekus su Vilniaus rajono savivaldybės komunikacijos skyriumi paaiškėjo, kad taką tiesė visai ne ji, o Lietuvos automobilių ir kelių direkcija (LAKD)
„2019 metais buvo išduotas leidimas rekonstruoti statinį LRS-08-190917-00063. 2022 m. objektas buvo užbaigtas rekonstruoti.
Vilniaus rajono savivaldybė džiaugiasi naujai rekonstruotu keliu ir neturi informacijos apie tai ar šie sprendiniai buvo derinti su Vilniaus miesto savivaldybe. Šiuo klausimu reikėtų kreiptis į valstybinio kelio savininką ir statytoją VĮ Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD).
Valstybinės reikšmės rajoninis kelias Nr. 5210 Bendoriai-Riešė-Kalinas yra įtrauktas į valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018-11-14 nutarimu Nr. 1132. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi „valstybinės reikšmės keliai išimtine nuosavybės teise priklauso valstybei. Juos turto patikėjimo teise valdo, naudoja ir jais disponuoja valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija“, – teigiama savivaldybės atsakyme.
Kitaip tariant, dviračių takas buvo nutiestas rekonstruojant šalia esančią važiuojamąją dalį. LAKD savo ruožtu teigia, kad ji valdo valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 5210 ruožą iki 6,36 km, iki kurio pabaigos ir buvo įrengtas takas. Kelių direkcija darbus turi teisę vykdyti tik valstybinės reikšmės keliuose.
„Tako tiesimo projektiniai sprendiniai buvo išviešinti visuomenei ir savivaldybei. Projektui išduotas leidimas buvo derintas su Vilniaus savivaldybe. Kaip jau minėjome, Kelių direkcija yra atsakinga už valstybinės reikšmės kelių plėtrą. Vietinės reikšmės kelių infrastruktūros darbus planuoja ir vykdo pačios savivaldybės“, – rašoma LAKD atsakyme.
Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 5210 Bendoriai–Riešė–Kalinas ruožo nuo 5,202 iki 5,764 km ir tilto 5,43 km rekonstravimas projekto darbų bendra vertė – 2 410 778 eur (su PVM).
Dviračių takas galėtų būti pratęstas nebent 2023-aisiais
Taigi, už tolesnį dviračio tako tiesinimą atsakinga Vilniaus miesto savivaldybė. „Delfi būstas“ kreipėsi į ją su klausimais, ar planuojama jį vis tik pratęsti miesto savivaldybės teritorijoje. Atsakyme teigiama, kad šio dviračių tako tiesimas planuose yra, tačiau tik nebent 2023-aisiais.
„Trūkstama dviračių susisiekimo jungtis Medikiškių gatvėje yra įtraukta į Vilniaus miesto pėsčiųjų ir dviračių takų projektavimo poreikio sąrašą ir bus svarstoma po 2023 m., kai turėtų būti užbaigtas įgyvendinti magistralinių dviračių takų tinklas. Užbaigus tankiai apgyvendintų miesto vietų dviračių takų plėtrą, bus koncentruojamasi į periferinius takus, jungiant toliau nutolusius rajonus su pagrindiniu dviračių tinklu, o kartu ir miesto centru. Visgi dar iki tol svarstome įrengti platesnius kelkraščius ir pritaikius ramaus eismo principus, dviračių eismą iki Riešės organizuoti Didžiųjų Gulbinų, Skalvos bei Melkio gatvėmis bendrame sraute su automobilių eismu“, – teigiama miesto savivaldybės atsakyme.
Tęsiama, remiantis 2018 metais patvirtintu Vilniaus miesto darnaus judumo planu, buvo sudarytas dviračių takų tiesimo prioritetinis sąrašas. Pirmenybė suteikta magistralinių dviračių trasų įrengimui ir pagrindinio dviračių takų tinklo plėtojimui mieste, kad tankiai apgyvendintų teritorijų gyventojai galėtų pasiekti galutinį kelionės tašką nenutrūkstančia dviračių infrastruktūra.
„Šiuo metu bendras kokybiškų dviračių takų ilgis mieste siekia 144 kilometrus, dauguma jų jungiasi į bendrą trasų tinklą. Pagal galimybes ir toliau vystome dviračių takus, tačiau biudžetas yra ribotas, dėl to dviračių takų tiesimas ir atnaujinimas vyksta palaipsniui“, – rašo Vilniaus miesto savivaldybė.