Pirmųjų aukštų butų savininkai, gelbėdami namus nuo fekalijų, ne kartą kvietė avarinę tarnybą, kreipėsi į namo pirmininką bei namą prižiūrinčią bendrovę.
„Panevėžio butų ūkio“ atstovai tikina, kad kalti patys gyventojai, kanalizaciją užkemšantys pačiais netikėčiausiais daiktais.
Didžiulė žala
Pirmoji avarija pirmuose daugiabučio namo aukštuose įvyko praėjusių metų gruodžio 22 dieną, kai iš gyventojų klozetų pasipylė visų aukščiau esančių butų išmatos.
Butų šeimininkai skubiai skambino namo pirmininkui, iškvietė avarinę tarnybą. Atvykę darbininkai nusileido į namo rūsį, išvalė vamzdžio stovą, bet po dienos kanalizacija vėl užsikimšo. Per šį laikotarpį gyventojai avarinę tarnybą kvietėsi mažiausiai keturis kartus.
Piktina atliekamų darbų tvarka
„Kas mėnesį kiekvienas butas, priklausomai nuo kvadratūros, „Panevėžio butų ūkio“ tarnybai už namo techninę priežiūrą, šildymą ir karšto vandens sistemų priežiūrą, moka nustatytą sumą, daugiau nei po 7 eurus. Šiandien mums reikalinga jų pagalba, bet darbininkai į viską numoja ranka. Jie sako, kad čia jau reikia rimto remonto, bet, išskyrus vamzdynų pakrapštymą, nieko daugiau nedaro. Kaip mums gyventi? Bijome palikti namus, esame įtampoje, turime būti pasiruošę avariją likviduoti bet kuriuo paros metu“, – kalbėjo butų šeimininkai.
Tuo tarpu namo pirmininkas Aurelijus Žukauskas naujienų portalui JP esamos situacijos komentuoti neišdrįso.
Patys kalti
Bendrovės „Panevėžio butų ūkis“ tarnybos vyresnysis inžinierius Darius Žirkauskas tikino, kad vamzdynai šiame name nėra blogos būklės, jokių gedimų nenustatyta. Kalti namo gyventojai, kurie patys, nežinia kuo užkišo buitinių nuotekų vamzdyną.
„Tai buvo eilinis kanalizacijos užkimšimas, o, kaip pas mus priimtina, gyventojai neprisipažįsta, kas ką darė, ką įmetė, neprisiima atsakomybės. Vieni sako, kad viename iš būtų vyko remontas, todėl gali būti, kad kanalizacija buvo užkimšta statybinėmis atliekomis, o gal ir dar kažkuo, nes jokių vamzdžių gedimų šiame name nefiksavome“, – teigė D. Žirkauskas.
Anot jo, į šį daugiabutį avarinė tarnyba vyko ne kartą, paskutinysis – 2023 m. gruodžio 30 dieną.
„Darbininkai kiek galėdavo išvalydavo. Tuo momentu problema išsispręsdavo. Šią savaitę kalbėjome su gyventojais, jie teigė, kad viskas yra gerai, kanalizacija nebesikemša. Bet kitą dieną gavome anoniminį skambutį, kad ir vėl tarsi yra problema. Nuvykome ir įsitikinome, kad viskas švaru ir tvarkinga, vanduo nubėga, kameros parodė, kad dabar jokių užsikišimų nėra. Gyventojams rekomendavome pastebėjus sunkesnį vandens nubėgimą, nedelsiant kreiptis, atvažiuosime, žiūrėsime ir spręsime. Bet šiuo metu, tik dar kartą patikinu, kad jokių problemų nėra “, – kalbėjo D. Žirkauskas.
Klozetas – ne šiukšliadėžė
Vamzdynuose randama visko – nuo drėgnų servetėlių iki skudurų ar net statybinių atliekų.
„Dažnai kanalizaciją užkemša popieriniai rankšluosčiai, kurie neištirpsta, ne iki galo ištirpsta ir kai kurių gamintojų tualetinis popierius. Kanalizacijos užkemšamos ir maisto produktais, higieniniais įklotais. Buvo atvejis, kada avarinės tarnybos darbuotojai rado kačių kraiką. Ypač rudenį vamzdynus gyventojai užkemša daržovėmis. Žaliosios atliekos turi keliauti į tam skirtus konteinerius. Be to, būna, žmonės plauna grindis, pylė šeimininkė purviną vandenį į klozetą ir paleido su visu skuduru. Gyventojai skundžiasi, kad blogai prižiūrime, ar neva nesirūpiname kanalizacija, bet būna nuvažiuojame ir nuimame klozetą, randame užstrigusį tualetinį muilą. Na, ir kas kaltas? Juk ne mes vamzdynus užkemšame“, – kalbėjo D. Žirkauskas ir prašė gyventojų neprisidaryti problemų, būti supratingais ir atsakingais.