Ilgus metus sostinėje stagnavęs senų liftų keitimas šiemet įgavo dar neregėtą pagreitį, o aktyvus gyventojų ryžtas keisti senus įrenginius naujais rodo, jog žmonės nori permainų.
Naujų liftų – dvigubai daugiau
„Vilniečių susidomėjimas naujais liftais, palyginti su praėjusiais metais, išaugo dvigubai. Jeigu pernai „Mano BŪSTO“ prižiūrimuose namuose buvo sumontuoti 24 nauji liftai, tai iki šių metų pabaigos planuojame įrengti 49 naujus liftus. Prognozuojame, kad 2025 metais turėtų gyventojams padėti įrengti dar apie 100 naujų liftų.
Jeigu tokie tempai išliks ir ateityje, naujų liftų mūsų prižiūrimuose sostinės daugiabučiuose po penkerių metų bus dauguma“, – pranešime žiniasklaidai sako įmonės Klientų atstovavimo grupės vadovė Karolina Masteikytė.
Tai yra neįtikėtini skaičiai, nes prieš 5–10 metų naujų liftų Vilniaus daugiabučiuose būdavo sumontuojama vos po kelis ar keliolika kasmet. Dabar artėjama prie lūžio, kai paklausa gali viršyti pasiūlą, nes norinčiųjų atsinaujinti išties yra daug.
„Visi klientai, kuriems padėjome pasikeisti liftus, džiaugiasi pagaliau galintys naudotis naujais, tvarkingais ir technologiškai pažangiais įrenginiais. O svarbiausia, kad jiems nebereikia spėlioti, ar kaskart grįžus namo ir nuspaudus lifto iškvietimo mygtuką pastarojo durys atsidarys ar ne“, – dėstė K. Masteikytė.
Remontai padeda tik laikinai
K. Masteikytės teigimu, gyventojų norą keisti senus liftus naujais labiausiai lemia nuolat pasikartojantys susidėvėjusių įrenginių remontai, kainuojantis nuo 1,5 iki 10 tūkst. eurų. O taip pat aiški viso proceso komunikacija bei patrauklios naujų liftų įsigijimo sąlygos.
„Senų liftų remontai yra brangūs, o išsprendžia tik tuo metu kilusią techninę arba į saugų važiavimą orientuotą problemą, kad liftą išvis būtų galima eksploatuoti. Bet iš esmės seni liftai, net ir suremontuoti, toliau genda, stringa bei kelia rūpesčių gyventojams.
Ne itin patraukli ir pilna įrenginio modernizacija, nes jos kaina siekia apie 70 proc. naujo įrenginio kainos. Tad ekonominiu požiūriu labiau apsimoka ne kapitaliai remontuoti, o keisti seną liftą nauju“, – akcentavo K.Masteikytė.
Veteranai – į užtarnautą poilsį
Nors sostinės daugiabučiuose pastebimai išaugo naujų liftų paklausa, bendra situacija vis dar nėra itin džiuginanti. Apie 65 proc. liftų yra seni, sumontuoti kartu su daugiabučio pastatymu. Dalis liftų daugiabučiuose mena dar tuos laikus, kai žmogus pirmą kartą pakilo į Žemės orbitą. Nemažai jų jau yra nuvažiavę tiek kilometrų, kiek jų yra aplink Žemės rutulį.
Anot K. Masteikytės, daugiausia senų liftų vis dar yra Lazdynuose, Žirmūnuose, Karoliniškėse ir Viršuliškėse.
„Seniems liftams gamintojai buvo nustatę 25 metų eksploatacijos laikotarpį, tai šiandien maždaug du trečdaliai sostinės daugiabučiuose esančių liftų šį terminą yra pralenkę kone dvigubai.
Natūralu, kad jie tiek techniškai, tiek morališkai atgyvenę, ir tik dėl ypatingos bei nuolat vykdomos priežiūros, pasikartojančių remontų saugumo atžvilgiu vis dar geba kelti keleivius. Bet tai tik laiko klausimas, kada šie veteranai nustos veikti ir išeis į užtarnautą poilsį“, – sako ji.