Tokias tendencijas atskleidžia „Danske Bank“ ir komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ atliktas tyrimas.
Nors finansiškai šventiniam laikotarpiui iš anksto pradeda ruoštis retas, vos penktadalis lietuvių galvoja išleisti mažiau nei praėjusiais metais, o šventėms dažniausiai nurodo skirsiantys vidutiniškai 350 litų sumą.
Lygindami savo finansinius poreikius artėjančioms šventėms su praėjusiais metais, trečdalis (33 proc.) gyventojų galvoja šiemet išleisti tiek pat, dešimtadalis (13 proc.) numano išleisti daugiau.
Pasak J. Nedzinskienės, finansinio plano neturėjimas gali apkartinti pačias šventes – net 57 proc. žmonių nurodė kalėdinių dovanų pirkimo laikotarpiu bent iš dalies jaučiantys įtampą išlaidaudami. Taigi, šventinės išlaidos ne vienam tampa iššūkiu, nes po jų neišvengiamai seka finansinės „pagirios“.
„Gyventojai dažnai nežino, kiek tiksliai pinigų išleis šventėms, o planuojantys nurodo įvairių sumų intervalus – vieni skirs iki 230 litų, antri 239–469 litus, treti 470–929 litus. Vis dėlto Kalėdos ir kitos didžiosios metų šventės nėra netikėtas siurprizas – vartotojai joms ruoštis turėtų lygiai taip pat kaip ir prekybininkai“, – sako Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ vadovas.
Lietuvos gyventojų Kalėdinių pirkimo įpročių tyrimą atliko komunikacijos planavimo agentūra „OMD“ ir „Danske Bank“. Lapkričio 14–22 dienomis buvo apklausti 979 respondentai, reprezentuojantys 15-50 metų amžiaus Lietuvos interneto vartotojų nuomonę.