Išanalizavus 2013 m. lapkričio-gruodžio mėnesiais pirktų dovanų analizę, paaiškėjo, kad prieš Šv. Kalėdas Lietuvoje, ir Latvijoje didžiausio populiarumo sulaukė dovanos, susijusios su aktyviomis pramogomis, o tiksliau dovanų rinkiniai, kurie leidžia dovanos gavėjui pačiam išsirinkti, ar jis nori pasivažinėjimo lenktyniniu automobiliu, skrydžio paraspariniu ar kitos aktyvios pramogos.
„Pastebime, kad lietuviai Kalėdas vertina kaip progą artimiesiems dovanoti ne vien praktiškas dovanas, bet ir tai, ko jie galbūt trokšta jau seniai, tačiau niekaip neįsigyja patys arba tiesiog nedrįsta. Taip pat panašu, jog per šventes lietuviai ir latviai bijo suklysti išrinkę ne tą dovaną, kurios norėtų draugas – todėl dovanų rinkiniai ir tampa patraukliausia dovana“, – sakė „Geros dovanos“ generalinis direktorius Ernestas Vasiliauskas.
Tai, kad lietuviai yra aktyvių pramogų mėgėjai, parodo ir dar viena populiariausių dovanų trejetuke esanti pramoga - apsilankymas vandens pramogų parke. Latviai aktyvumu irgi nenusileidžia lietuviams – šios šalies populiariausiųjų trejetuke yra beprotiškų, adrenalino mėgėjams skirtų, dovanų rinkiniai. Įmonės duomenimis, pernai prieš Šv. Kalėdas Lietuvoje minėtos aktyvios pramogos sudarė kiek daugiau nei trečdalį, o Latvijoje – 28 proc. visų pardavimų.
Tačiau, anot E. Vasiliausko, tiek lietuviai, tiek latviai taip pat mėgsta dovanoti ir romantiškas dovanas – viena iš populiariausių kalėdinių dovanų mūsų šalyje yra porai skirtas šokolado fondiu, o Latvijoje – lepinančių pramogų rinkinys.
Kita mūsų kaimynė, Lenkija, pagal šventinių dovanų pirkimo įpročius akivaizdžiai išsiskyrė iš visų trijų valstybių. Kalėdiniu laikotarpiu lenkai savo draugams ir artimiesiems dovanoja poilsį ir atsipalaidavimą – populiariausios dovanos čia yra tailandietiški masažai ir atsipalaidavimo dovanų rinkiniai. Tačiau Lenkijoje yra ir adrenalino mėgėjų – rečiau nei atsipalaidavimo dovanas, bet taip pat pakankamai dažnai lenkai dovanoja šaudymo pramogą.
E. Vasiliausko teigimu, nors kalėdinių dovanų karštinė dar tik prasideda, tačiau panašių tendencijų įmonė tikisi ir šiemet: latviai su lietuviais ir toliau rinksis aktyvias pramogas, o lenkai – poilsį.