D. Užkuraitis norėtų daugiau senųjų lietuviškų dainų
Muzikos kritikas, radijo laidų vedėjas Darius Užkuraitis muzika tiesiog gyvena, tad paklaustas, kokias dainas sieja su kalėdinio laikotarpio pradžia, nedvejoja.
„Pirmiausiai prisimenu tas, kurios ir visiems kitiems labiausiai įkyrėjusios ir pabodusios - „Last Christmas“, „Shake up Christmas“, „Driving home for Christmas“. Žinoma, nėra tai gerai, nes vos jas išgirdęs pasąmoningai nori bėgti, pirkti. Šios dainos prekybininkų suvulgarintos, sugadintos“, - piktinosi D. Užkuraitis.
Užuot klausius pabodusių kūrinių, muzikologas siūlo paieškoti Algirdo Klovos ir Junės dainos „Aš noriu Kalėdų“, kuria jis kalėdinį maratoną nuo gruodžio žada pradėti ir savo vedamoje radijo laidoje.
„Pavyzdžiui, Veronikos Povilionienės visad su malonumu klausau, tai yra gražu. Kalėdinių senųjų lietuviškų dainų nelabai klausau, bet numanau, kad jos labai gražios ir labai džiaugčiausi daugiau jų girdėdamas radijo stotyse ar prekybos centruose“, - tikino LRT „Opus“ programos įkūrėjas ir direktorius.
Dariaus Užkuraičio teigimu, lietuviškos kalėdinės dainos nedaug kuo skiriasi nuo užsienyje grojamų kūrinių.
„Skamba tie patys varpeliai, tie patys laukimo, kelionės namo motyvai, kalėdinė dvasia. Tų skirtumų ir negali labai daug būti, kai lietuviai tiesiog dažniausiai perdainuoja užsienietiškas dainas, pritaikydami lietuvišką tekstą. Dabar situacija jau keičiasi ir nebe vien kopijuojame vakarietiškas kalėdines tradicijas, tačiau ir kuriame jas patys“, - sakė D. Užkuraitis.
„Maxima“: parduovėse jau skamba daugiau lietuviškų dainų
Daugumoje „Maxima“ parduotuvių visoje Lietuvoje muzika leidžiama centralizuotai, o grojaraščius pagal įmonės pateikiamus pageidavimus sudaro kita įmonė, iš kurios perkama ši paslauga. Pasak „Maxima“ atstovės Renatos Saulytės, stengiamasi, kad transliuojama muzika atitiktų tuo metu vyraujančią nuotaiką.
„Per didžiąsias žiemos šventes mūsų parduotuvėse paprastai skamba kalėdinės melodijos, kuriančios šventinę nuotaiką ir darančios apsipirkimo procesą malonesnį. Renkantis grojaraštį, atsižvelgiama ir į mūsų klientų profilį, įvertinant kokia muzika jiems patiktų“, - pasakojo prekybos tinklo komunikacijos vadovė.
Jos teigimu, jau kiek daugiau nei metus parduotuvėse skamba ne tik užsienio, bet ir lietuvių atlikėjų muzika.
„Lietuvišką muziką įtraukėme į savo parduotuvių grojaraštį, nes norėjome apsipirkimo procesą lietuviškos muzikos gerbėjams paversti malonesnį ir tuo pačiu paremti Lietuvos atlikėjus, kurių muzika yra transliuojama mūsų tinkle“, - sakė R. Saulytė, pridurdama, kad tam, jog skambanti muzika netaptų monotoniška ir nepabostų ne tik klientams, bet ir jų darbuotojams, dainų grojaraštis periodiškai atnaujinamas.
„Iki“ : nuotaiką kuria kalėdinės dekoracijos, šventinė produkcija ir muzika
„Iki“ tinklo parduotuvėse kalėdinė muzika ims skambėti jau lapkričio mėnesio pabaigoje. Pasak tinklo atstovo Andriaus Petraičio, parinkta muzika turinti kurti gerą šventinę nuotaiką.
„Kalėdinę muziką mums atrenka ir pasiūlo kompanija, su kuria bendradarbiaujame dėl garso transliacijų mūsų parduotuvėse. Jie sudaro siūlomų dainų sąrašą. Mums svarbu, kad kalėdinę atmosferą tinklo parduotuvėse kurtų ne tik kalėdinės dekoracijos bei šventinė produkcija, bet ir muzika, kuri suteikia gerų emocijų pirkėjams“, - sakė Viešųjų ryšių departamento vadovas A. Petraitis.