Taip, reikia pripažinti, kad iš dalies tai tikrai pavyko. Dabar piko metu parvažiuoti namo iš darbo su automobiliu man užtrunka tiek pat ar net ilgiau nei su autobusu. Taigi tai tikrai skatina rinktis viešąjį transportą - laiko neprarandi, sutaupai pinigų, nesuki galvos, kur palikti automobilį miesto centre, o dar ir prisidedi prie ekologijos. Žinoma, tikiesi ir bent minimalaus patogumo važiuodamas naujais autobusais. Ir pradžia - pirmoji reformos savaitė - sakyčiau buvo tikrai daug žadanti - autobusai važinėjo pagal grafiką, namus buvo galima pasiekti daug greičiau nei prieš reformą. Tačiau tai truko neilgai. Dabar dažnai laiko intervale pagal grafiką turėtum sulaukti 2 greitųjų autobusų, tačiau sulaukiu vieno (jei konkrečiau, kalbu apie 3 greitąjį autobusą). O viduje būna tikra mėsmalė - durys vos užsidaro, namo grįžti visas šlapias nuo prakaito.
Prieita iki to, kad vieni keleiviai kaltina kitus, kodėl šie įlipo į autobusą, keleivių pyktį tenka išklausyti ir dėl to nekaltiems vairuotojams. Ne veltui autobusus, mačiau, jau filmuoja kai kurie pravažiuojantys troleibusų vairuotojai - juk jiems reiks persikvalifikuoti autobusų vairuotojais, tad tai galėtų būti vienas iš argumentų prieš – na, jau mes tokiom sąlygom nedirbsim ir tiek žmonių vežti nerizikuosim (...).
Galima pakalbėt ir apie skylėtą Vilniaus biudžetą, kuris dėl idealių sąlygų „zuikiams“ netenka dar daugiau pajamų. Galbūt todėl, dalis žmonių dar ir taikstosi su tokiomis važiavimo sąlygomis. Juk kontrolieriai net fiziškai negali įlipti į tokius autobusus ir patikrina nebent išlipančius žmones.
Artėjant rugsėjui praranda greitieji autobusai ir savo pagrindinį pranašumą - greitį. Automobilių vis daugiau, į kitą juostą lenkdamas „lėtuosius“ troleibusus ar autobusus nelabai pereisi, tai žiūrėk, atsitinka taip, kad už nugaros buvęs „lėtasis“ nuvažiuoja visą atstumą tokiu pat greičiu kaip ir greitasis.
Visi dabar tik ir kalba kas bus rugsėjį, o kas bus - pamatysim. Reikėtų nekalbėt, o daryti, kad būtų geriau. Žinau, dalis žmonių pasakys - nenori, nevažiuok tais autobusais. Bet kad dabar visos alternatyvos „pagadintos“ - mikroautobusai panaikinti, su automobiliu laiką leidi kamščiuose.
Taigi, jeigu nesugebam padaryti, kad visiems būtų gerai, palikim galimybę pasirinkti bent vieną gerą alternatyvą, tebūnie, kad ir brangesnę. Turim ambicingą merą, būkime ir mes ambicingais miestiečiais ambicingame mieste.
P.S.: kad tik nesugalvotų koks ES pirmininkavimo svečias piko metu greituoju autobusu po Vilnių pasivažinėti - nežinau kas gali likti iš jo nusipirktų lietuviškų suvenyrų ir skanėstų.
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!
Pasidalinkite savo nuomone apie viešojo transporto reformą Vilniaus mieste! Ar baiminatės artėjančio rugsėjo ir didėsiančių spūsčių? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt