Mano žmonai, padavus 10 eurų banknotą 2 bilietų įsigijimui, vairuotojas atsisakė parduoti bilietus, aiškindamas, kad jam nusibodo kartoti, kad „keleivių su stambiomis kupiūromis neaptarnauja“. Žmona, palaukusi, kol praeis pusė keleivių eilės, vėl paprašė parduoti bilietus, nes akivaizdu, kad iš perkančių keleivių vairuotojas turėjo surinkti smulkių pinigų grąžai. Vairuotojas antrą kartą atsisakė parduoti bilietus, pakartojęs tai, ką sakė anksčiau.

Per priekines duris perkančių keleivių srautui praėjus, mano žmona trečią kartą paprašė vairuotojo parduoti bilietus. Vairuotojas atsisakė parduoti.

Trims užsieniečiams, lipusiems pro priekines duris ir norėjusiems įsigyti bilietus, vairuotojas taip pat atsisakė parduoti bilietus. Jie, purtydami galvas ir nesuprasdami, kas įvyko, praėjo į autobuso saloną.

Kyla klausimas – kaip „Susisiekimo paslaugos“ vertina tokio vairuotojo „užsieniečius ir LR piliečius pasitinkančio Vilniaus veido“ elgesį? Juk tiek daug iš aukštų pozicijų kalbama apie tarptautinį Vilniaus įvaizdį, tiek skiriama įvairių projektų ir lėšų Vilniaus patrauklumo kėlimui – ir, štai, šis konkretus atvejis rodo, kaip realiai viskas realizuojama...

Pagaliau, pasižiūrėjus į užrašą prie vairuotojo durelių, yra parašyta, kad yra pageidavimas/prašymas atsiskaityti pinigais iki 5 eurų nominalo vertės. Taigi, tai griežtai neprivaloma sąlyga, o tik pageidaujama. Iš tikrųjų, vairuotojas tikrai turėjo kasoje 6 ar 7 eurų grąžai, tik pademonstravo „formalisto-viršininko“ elgesį.

Kad galimai keleivių kontrolei turėtume įrodymų, kodėl važiuojame be bilietų, teko nufilmuoti situaciją, kai žmona prieina 3-ą kartą prie vairuotojo ir gauna neigiamą atsakymą. Nuo „Oro uosto“ stotelės iki Trakų g. stotelės teko važiuoti neužtikrintoje „zuikių“ būsenoje. Tada persėdome į 7 troleibusą, kurio vairuotoja mums tuoj pat pardavė 2 bilietus ir priėmė tą pačią dešimtinę.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.



Komentuoja „Susisiekimo paslaugų“ Komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė

Viešojo transporto vairuotojai neturi galimybės su savimi turėti didelės pinigų sumos grąžai atiduoti, todėl rekomenduojame keleiviams iš anksto pasipildyti Vilniečio kortelę – tai galima padaryti tiek internetu, tiek Vilniečio kortelės ženklu pažymėtose platinimo vietose, taip pat – naudotis m.Ticket programėle, kurioje greitai ir patogiai už viešojo transporto bilietus galima atsiskaityti ir banko kortelėmis.

Jei perkami bilietai iš vairuotojo, draugiškai prašome keleivių už juos atsiskaityti ne didesniu nei 10 Eur nominalo banknotu, kiek įmanoma stambesnėmis monetomis – tai yra turint kuo tikslesnę pinigų sumą bilieto pirkimui. Tai įvardijame ir „Keleivių ir bagažo vežimo autobusais ir troleibusais Vilniaus mieste taisyklėse“. Taip pat prašome iš anksto pasiruošti pinigus bilietui pirkti, kad vairuotojui netektų skaičiuoti ir ilgai užtrukti, nes taip stabdomas viešojo transporto judėjimas. Keleivius apie tai informuojame, edukuojame specialiais lipdukais, vaizdo klipais viešajame transporte.

Visgi suprantame, jog kai kuriems keleiviams, o ypač – miesto svečiams, tai gali būti neaiški taisyklė. Į oro uostą vykstantys autobusų vairuotojai turi būti geriau pasiruošę tokioms situacijoms, todėl ir šią situaciją jau perdavėme vežėjui, jog atkreiptų dėmesį. Diegiant sostinėje naują elektroninio bilieto sistemą, planuojamas bekontaktis atsiskaitymas pačiame viešajame transporte, kas labai pagelbės tokiose situacijose.

Vilniečių, kaip minėta, labai prašome, esant galimybei, bilietais pasirūpinti iš anksto arba turėti smulkesnių pinigų.