Šiuo metu vyksta diskusijos, kad techninę apžiūrą galima būtų atlikti ne tik tam tikrose patikros stotyse, tačiau ir kituose sertifikuotose servisuose. Mano klausimas irgi būtų panašaus pobūdžio. Susidūriau su tokia nemalonia situacija, kad jau tris kartus esu neišlaikęs egzamino „Regitroje“. Aišku, dėl to egzaminuotojų ar pačios institucijos nekaltinu. Man vėžį varo tai, kad neišlaikius egzamino turi laukti beveik mėnesį eilėje kito egzamino. Toks jausmas, kad taip padaryta specialiai, pagal kažkokį susitarimą.
Įsivaizduokime tokią situaciją ir ji yra visai reali. Žmogus baigė mokslus vairavimo mokykloje. Visiems atrodo, kad jis jau yra pakankamai įgudęs, kadangi jau vairavo dešimt akademinių valandų ir jokių sunkumų laikant egzaminą jam neturėtų kilti. Va čia ir slypi bėda, nes, mano nuomone, jis yra pasirengęs tik tuo metu, kai yra ką tik baigęs vairavimo mokyklą. Laukiant eilėje savo egzamino datos tie ir taip neišlavinti įgūdžiai dingsta. Valio, jeigu pavyksta išlaikyti egzaminą iš pirmo karto ir vargas tam kas neatlaikė įtampos per egzaminą ir padarė klaidą. Tada „Regitros“ svetainė vėl atveria egzaminų laikus ir čia vėl slypi pasala. Kadangi jau esi laikęs ir neišlaikęs įgūdžių patikrinimo, bus rodomi ne visi laikai registracijai į egzaminą, kadangi laikai pakartotinai. Koks, velniai rautų, skirtumas, ar aš pakartotinai laikau, ar ne. Kodėl aš neturiu teisės pasirinkti artimesnio laiko arba koks man būtų patogus? Kodėl turiu beveik mėnesį laukti prakeikto egzamino? Kodėl turiu vėl mokėti vairavimo mokyklai už praktinį vairavimą, kad tą, ką per dešimt akademinių valandų išmokau, man neišgaruotų kaip vandens lašas ant įkaitusio asfalto? Gerai, jeigu laikai B kategoriją ir turi su kuo pasivažinėti ir nepamiršti, kaip tai daroma, o ką daryti tiems, kas nori gauti sunkiasvorės transporto priemonės vairuotojo pažymėjimą?
Pats esu vilnietis ir egzaminą laikau irgi Vilniuje, todėl nenorom man atsirado dar vienas klausimas. Kodėl yra taip mažai sunkiasvorių automobilių šitoje institucijoje. Jeigu neklystu, tai esu matęs tik tris. Jeigu šita valstybinė įmonė, kuri vienintelė gali atestuoti būsimą vairuotoją, nesusitvarko su žmonių srautais, tai gal laikas pagalvoti, kad kažkas negerai? Gal trūksta automobilių ar bent dar vieno filialo didžiuosiuose miestuose, kuris galėtų egzaminuoti. Kitas variantas yra sumažinti sau pelną mažinant žmonių srautus ir pasidalinti jais su vairavimo mokyklomis, kurios galėtų egzaminuoti lygiai taip pat. Mano nuomone, šitą sistemą reikia renovuoti nuo pamatų.
Paskutinis dalykas, kuris man užkliuvo, tai egzaminų tvarka. Labai juokingai skamba, kai aikštelėje egzaminuotojas sako, kad reikia pasistatyti automobilį prie rampos imitatoriaus ir neužkabinti kuoliukų, esančių imitatoriaus pabaigoje ir sustoti ne toliau už rampos, metro atstumu nuo jų. Žmonės, ar jus matėte nors kartą, kaip atrodo rampa ir kaip automobiliai prie jos privažiuoja? Rampa nėra kuoliukai gale ir automobilis turi praktiškai liestis su ja, be to, ant automobilio ir pačios rampos yra guminiai paminkštinimai, kad sušvelnintų tą privažiavimą. Aikštelėje šitas pratimas yra visiškas nesusipratimas ir pinigų už egzaminą išviliojimas ir paaiškinsiu, kodėl. O todėl, kad mokinys mokosi vairavimo mokykloje su visiškai kito tipo automobiliais ir atsisėdęs už kitos mašinos vairo, jis nejaučia gabaritų, jis prie jos nepratęs ir sugauti tą metro atstumą yra iššūkis kiekvienam. Taip pat ir patyrusiam vairuotojui, atsisėdus prie kito automobilio vairo, nors ir lengvo, su gabaritais yra problema, kadangi prie jų reikia įprasti.
Na ir kodėl išlaikius egzaminą aikštelėje, o nepasisekus kur nors mieste, privaloma kartoti vėl aikštelėje? Vėlgi, mano subjektyvi nuomonė sako, kad tai yra nesąžininga ir pinigų viliojimas, nes antra kartą mokinys vėl gali atsistoti ant to paties grėblio ir neišlaikyti egzamino net neišvažiavęs į miestą. Ir tik nereikia sakyti, kad jis yra blogai pasiruošęs.
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!
Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.
Komentuoja Komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė
„Regitros“ tikslas – eismui tinkamai pasirengę vairuotojai
Vienas iš esminių „Regitros“ tikslų yra užtikrinti, kad į eismą patektų tik tinkamai pasirengę vairuotojai, kurie nekeltų pavojaus nei sau, nei aplinkiniams. Todėl kiekvienas būsimas vairuotojas, prieš gaudamas vairuotojo pažymėjimą, savo įgūdžius turi pademonstruoti vairavimo egzaminų metu.
Kaip žinia, norint įgyti tam tikrą vairavimo kategoriją, beveik visais atvejais pirmiausia reikia išlaikyti teorijos egzaminą, o vėliau – praktikos. Jei būsimas vairuotojas egzaminą laiko pirmą kartą, jis į jį gali registruotis iš karto. Vis dėlto, jei asmeniui nepavyko sėkmingai išlaikyti egzamino, pakartotinai į jį galima registruotis po 7 kalendorinių dienų. Šis terminas yra nustatytas neatsitiktinai, o tam, kad asmuo dar labiau pagilintų savo žinias bei vairavimo įgūdžius ir į egzaminą ateitų jau tinkamai pasiruošęs.
Kalbant konkrečiai apie sunkiasvorių – C ir CE kategorijų – transporto priemonių vairavimo egzaminus, būsimiems vairuotojams pirmiausia reikia išlaikyti teorijos egzaminą, kuris susideda iš 35 testinių klausimų apie kelių eismo taisykles bei saugų eismą, iš kurių 30 yra bendrieji klausimai ir 5 – specifiniai, skirti konkrečiai kategorijai. Teisingai atsakius į 80 proc. klausimų, egzamino rezultatas laikomas teigiamu ir tuomet galima laikyti praktikos egzaminą. Jį sudaro dvi dalys: aikštelėje, kurioje atliekami specialieji važiavimo manevrai, bei važiavimas realiame eisme. Atkreipiame dėmesį, kad norint įgyti CE kategoriją, pirmiausia reikia išlaikyti C kategorijos praktikos egzaminą.
Primename, kad į vairavimo egzaminus galima užsiregistruoti tiesiog internetu.
Planuojama didinti egzaminų vietų skaičių Vilniuje
Vasaros sezono metu norinčiųjų laikyti egzaminus srautas išauga, tai ypač jaučiama didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Tad atsižvelgiant į susidariusią situaciją, Vilniuje planuojama ieškoti papildomos aikštelės, kurioje būtų galima egzaminuoti būsimų sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojus. Būtent tai sudarytų galimybę priimti daugiau egzaminų.
Taip pat norime pakviesti būsimus vairuotojus būti atsakingais ir tuos, kurie yra užsiregistravę egzaminui, tačiau dėl tam tikrų priežasčių negali į jį atvykti, pranešti apie tai „Regitrai“. Neatvykus į egzaminą numatytu laiku ir apie tai nepranešus, rezervuotas laikas taip ir lieka nepanaudotas. Pranešus apie tai, atsirastų laisva vieta, į kurią galėtų registruotis kiti asmenys.
Kadangi bet kuriuo metu gali atsilaisvinti norima vieta, visada patariame tikrinti egzaminų tvarkaraštį, kuris yra nuolat kintantis. Be to, jei jaučiate, kad esate tikrai pasirengę egzaminui ir skubate jį išlaikyti, kviečiame registruotis į kitą artimiausią „Regitros“ padalinį. Pastebėtina, kad mažesniuose miestuose egzaminų srautas yra mažesnis.
Beje, primename, kad „Regitra“ vairuotojų patogumui suteikia galimybę C ir CE kategorijų praktikos egzaminus laikyti su savo transporto priemone.
„Regitros“ patarimai besiruošiantiems laikyti egzaminus
„Regitra“, siekdama būsimiems sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojams padėti dar geriau pasiruošti vairavimo egzaminams, yra parengusi mokomosios medžiagos. Įmonės interneto svetainėje galima rasti šių kategorijų siekiantiems vairuotojams teorijos egzamino temas.
Taip pat patikrinimo klausimus, kurie užduodami prieš važiavimą.
„Regitra“ yra paruošusi ir C kategorijos praktikos egzaminui skirtą vaizdo klipą.