Iš pradžių kalba sekėsi puikiai, bet kalbėdama toliau jaučiau, kad kalbu jau viena su savimi, o dėl ko? Dėl ryšio trukdžių... Gerai, supratau, kalbą nutraukiau ir baigiau.
Manęs buvo paprašyta prisijungti dar kartą, prisijungti buvo neįmanoma. Bandžiau jungtis telefonu, prisijungiau ir tęsiau kalbą, ryšys vėl nutrūko. Aš jau buvau visiškoje panikoje ir susijaudinusi.
Tikiu, galbūt yra tokių, kurie susidūrę su visokiomis kliūtimis gali toliau tęsti kalbą, bet man akyse ėmė kauptis ašaros ir pasidarė sunku kalbėti, mąstymui tada vietos nelieka... Pradėjau kalbėti visiškai pamesdama mintį ir dar nesusitaikiusi su iškilusiomis kliūtimis. Baigiau kalbą ne kokiu rezultatu, nes mintys buvo visiškai išplaukusios, man nebuvo duota laiko net atsistatyti pusvalandžiui.
Vėliau ryšys vėl nutrūko ir grįžau į klausimų atsakymus. Ir jūs manot, tai – normalu?
Argi taip sunku buvo paskirti tam tikrą laiką susitikti mokykloje ir įskaitą laikyti laikantis tikrai saugaus atstumo, užeinant po vieną į mokyklą? Parduotuvėse būriuojasi dar ne tiek žmonių. Ir žinot, kas svarbiausia? Gal tai ir nenulems mūsų ateities ir gyvenimo, bet tai žlugdo savivertę ir norą stengtis.
Kai tu visą mėnesį mokaisi, kaip taisyklingai atsiskaityti kalbą, kaip tobulinti savo žinias, o visas tavo darbas sugadinamas techninių kliūčių. Dar nežinau savo rezultatų, bet niekada nesitikėjau, jog teks žiūrėti į vieną tašką (kamerą), atsijunginėti ir toliau tęsti pokalbį.
Kaip tai gali būti vertinama? Kai nėra nei ryšio palaikymo su žmogumi, nei žodžio laisvės, nes žodis nutraukiamas. Dar gal ir egzaminus padarom nuotoliniu būdu? Atrodo, jog auginam ne perspektyvią, o emociškai sužalotą kartą.
***
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos teigimu, svarbu, kad įvertinimas būtų teigiamas, tad labai nerimauti moksleivei nevertėtų.
„Tai, ką dabar visi išgyvename, yra pirma tokia neįprasta ir sudėtinga situacija ne tik Lietuvos, bet ir viso pasaulio švietimui. Dėl visų gyventojų saugumo ir sveikatos paskelbtas karantinas, norint sustabdyti grėsmingo viruso plitimą. Švietimo įstaigoms teko persikelti į virtualią erdvę, pradėti nuotolinį mokymą.
Nors jaunajai kartai technologijos ir bendravimas jų pagalba yra įprasta, mokantis nuotoliniu būdu ne visada viskas vyksta taip sklandžiai, kaip norėtųsi.
Suprantame abiturientės nepasitenkinimą. Neabejojame, kad mokykla rado sprendimą ir įskaita buvo arba bus pakartota. Jei įskaitos metu nutinka taip, kad interneto ryšys stringa, mokyklos administracija ir mokytojai tikrai sudaro sąlygas mokiniui dar kartą kalbėti pasiruošta tema – laikas, skirtas laikyti įskaitą, yra pratęstas net iki gegužės 22 d.
Jeigu per įskaitą ir kažkas nepavyksta taip gerai, kaip norėtųsi, labai nerimauti nevertėtų – kad mokinys galėtų dalyvauti lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamine, jam reikalingas tik teigiamas įskaitos įvertinimas.
Balandžio 22 d. duomenimis, lietuvių kalbos ir literatūros įskaita buvo įvykusi 61 mokykloje. Iš viso įskaita šiemet laikoma 328 mokyklose.
Kai kurios mokyklos, apsidrausdamos, kad tinkamai veiktų internetinis ryšys, atlieka ir bandomąjį prisijungimą prie vaizdo konferencijos dar prieš įskaitos vykdymą“, – sakė ministerijos atstovai.