Daug metų dirbau paprastu „fūrų“ vairuotoju, tada kitų vairuotojų koordinatoriumi-vadybininku, taigi, puikiai žinau abiejų pusių virtuves.
Vadybai irgi nesaldu
Dar kai tekdavo pasikliauti vairuotojo teikiama informacija telefonu, buvo specifinių sunkumų. Juk nepatikrinsi ar vairuotojas patvoryje guli kojas per langą iškišęs ar kamštyje stumdosi. Degalus pavogė ar pats nuleido, atsarginį priekabos ratą vagys nunešė, ar pats privatininkui pardavė...
Pradedi aiškintis – puola atgal. Bet dažnai nujausdavau tiesą ar kiti pasakydavo, o ir apskritai vairuotojai tada buvo paprastesni, sukalbamesni.
Laikai pasikeitė. Pradėjome darbuotis pagal Europos standartus. Vairuotojams gyvenimas palengvėjo. Nebereikia kelyje remontuoti, šalti – atidirbo jam priklausantį laiką, užtraukė rankinį stabdį ir verda makaronus.
O kam pasunkėjo gyvenimas? Vadybininkams. Reikia ir krovinius laiku pristatyti, vairuotojo nenuskriausti, apie jo „noriu, nenoriu, kodėl aš“ apšokinėti, dėl smulkaus gedimo servisą surasti, pakrovimo vietos koordinates atsiusti, pagalvoti, kaip su kuo sukeisti, kad ponas vairuotojas laiku galėtų grįžti namo.
Neaišku, kur problema
Būkime biedni, bet teisingi. Visi normalūs vairuotojai normaliose įmonėse gauną tą vadinamą fiksuotą dienos uždarbį. Nesigilinkime dabar, kokią jo dalį sudaro dienpinigiai, kokią atlyginimas – faktas, kad tai yra gryni pinigai į rankas.
Nesvarbu, ar tuo laiku važiuoji, guli, šventės tomis dienomis ar krovinio lauki, už visas dienas gauni. Manau, visi žinote, kiek gali valandų vairuotojas dirbti per dieną, per savaitę, tai kodėl kyla klausimai: „Kodėl aš turiu tampyti?“
Kur problema? Kodėl toks pasipiktinimas kai reikia papildomai padirbėti, neviršijant nustatytų dienos valandų? Juk ne griovius kasti prašo, o vairuoti, ir visai nesvarbu, ar trasoje važiuoti, ar priekabas nuo rampų nutempti.
Neduokdie tų verksnių
Patinka, nepatinka – atsisakymas yra savo pareigų nevykdymas. Kitas dalykas, kaip vadybininkas tuos dalykus sprendžia, nes dažnai svarbu ne ko prašo, o kaip prašo.
Neneigsiu, bendravimo kultūra šioje sferoje būna ne kokia, bet reikia suprasti ir vadybininką. Jam reikia kontaktuoti su dešimtimis vairuotojų ir gal nebeužtenka sveikatos, o kartais ir noro būti visiems mielu. Vairuotojas įsivaizduoja, kad jis vienintelis ir apie jį vieną visi turi šokti. Yra tokių kurie nesugeba be koordinačių surasti įmonės.
Pats girdėjau, kaip vadybininkas viena tokiam lepšiui tiesiai šviesiai pasakė: „Išlipk iš kabinos, prasivaikščiok, paklausk žmonių, o ne verk pakrūmėje atsistojęs, kad nerandu, nenuvažiuosiu, pavėluosiu.“
Neduok Dieve tokio verksnio paprašyti pernešti paletes, elektriniu vežimėliu iškrauti keletą palečių, nueiti patikrinti priekabos ar padaryti kitą smulkmeną. Juk sėdintys biure neprašo papildomo mokesčio už pieštuko padrožimą.
Jei nori – išėsi
Dėl tos likusios darbo valandos, kai per ją turi nuvažiuot išsikraut, tai tiesa. Ta problemą dažnai buvo ir mūsų įmonėje. Atvažiuoja į išsikrovimą, turi valandą, dvi, bet kartais iškrovimas užtrunka ilgiau, išsikrovus reikia dar aikštelę susirasti ir tenka viršyti leistiną darbo laiką.
Kai transporto inspekcija (ne Lietuvos) atėjo patikrinti, būtent tokių pažeidimų buvo nemažai. Paaiškinau tas ypatybes. Jie puikiai supranta situaciją, bet pažeidinėti negalima. Tą kartą nuobaudų negavome, bet pažadėjome susitvarkyti ir tai pavyko. Tiesiog darėme kaip ano vairuotojo rašinyje, – perkabinėjome.
Tie, kas dirba transporte sutiks, kad yra šimtas vienas būdas, kaip užsisėsti ant vairuotojo ir jis savo noru pabėgs. Bet tai – reti, išskirtiniai atvejai. Kai viskas gerai, tai gerai.
2000 į rankas
Daugiausia triukšmo kyla dėl atlyginimų. Išvardinkite Lietuvoje nekvalifikuotas specialybes, kur darbuotos gautų 2000 eurų į rankas. Manau, nėra daug tokių, o jei ir yra – tai ten atsisėdę prie lango nosies nekrapšto, o aria.
Norite, kad tie 2000 būtų kaip atlyginimas, tada paskaičiuokite, kiek tokiu atveju gausite į rankas – tik apie 1250 eurų. O jei norite tiksliai žinoti, įveskite internete į atlyginimų skaičiuoklę sumą ir matysite, kas beliks atskaičius mokesčius.
Garantuoju, vėl kils nepasitenkinimas, nes tokie kaip tas jaunuolis apie pensiją negalvoja, jie nori dabar gerai gyventi. Tai prieš rengiant triukšmingus streikus, verta gerai pagalvoti, ar darartinis mokėjimo būdas tikrai blogas. Nė vienam gerai dirbančiam vairuotojui dienpinigių nenubrauko.
Kabina – vairuotojo veidas
Vairuotojas pasityčiojo iš kolegų, kad jie patys kabinas nusiplauna, kažkas komentaruose prikišo, kad gamtą teršia. Jei plausi bakus, ratus, rėmus, gal ir terši gamtą, bet jei vairuotojas išsiplauna kabinos vidų, kilimėlius, langus tai tikrai nepadarys žalos gamtai, nes plauna ne prie upės, o aikštelėse.
Išsivalyti kabiną tai kiekvieno save gerbiančio vairuotojo garbės reikalas ir visai nesvarbu, yra plovykla ar nėra. Atidarei kabiną, pažiūrėjai į vidinę durų pusę, laiptelius ir iš karto aišku, koks vairuotojo veidas, nes veidas – ne tik ant vairo padėti skruostai.
Norėčiau palinkėti tam Euro vairuotojui turėti visada švarų vairuotojo veidą, ne tik perkeltine, bet ir tiesiogine prasme.