Bet tuo pačiu pristatykime salelių, „gulinčių policininkų“, pastatykime prie perėjų po šviesoforą kas 200 m ir vieną su kitu nesuderinta, kad pavažiavus 200 m vėl sustotum (pavyzdžiui, Saulėtekio alėja; Ukmergės g.).
Taip pat mažiau aplinką teršime, kai stovėsime du kartus ilgiau spūstyje panaikinus žalias rodykles (vienintelis logiškas ir situaciją gelbstintis sprendimas būtų leisti sukti į dešinę visada, įsitikinus, kad saugu). Nesaugu sakote? Pateikite man statistiką, kiek nukentėjo pėsčiųjų dėl to, kad buvo žalia rodyklė. Taip pat galite pateikti statistiką, kiek pėsčiųjų eina ne per perėją, eina per reguliuojamą perėją, kai dega raudonas signalas, bet nėra mašinų (žinoma, prieš tai nepamiršę paspausti mygtuko, kad užsidegtų žalia ir automobiliai jam praėjus dar pastovėtų).
Nepamirškime mažinti avaringumo. Kaip mažinti? Pastatyti ženklą, kad „avaringas ruožas“ prie kiekvienos perėjos (ten turbūt per 10 metų 1 avarija būna, bet kam tai rūpi), sumažinkime greitį nuo 80 iki 50 ir visi bus sveikesni ir laimingesni (kelias Nemenčinės link kas kelis šimtus metrų prie kiekvienos perėjos „avaringas ruožas“ ir greitis 50 km/h. Taip pat Geležinio Vilko g., kur matomumas daugiau nei kilometras, viena perėja, retai matanti žmones).
Avarijų nedaugėja, tačiau visi važiuoja greičiau, nes tiesiog nėra logikos? Pastatysime naujus matuoklius tuose ruožuose, nes mums reikia pinigų. Nes „pavojingas ruožas“ dažniausiai reiškia pavojų, kad toje atkarpoje galite gauti baudą. (P. S. Pašalinkite tuos neveikiančius matuoklius, nes tik avarines situacijas jie sukelia. Ne visi žino, kad neveikia, tad važiuodami normaliai prie jų smarkiai stabdo (Geležinis Vilkas prie Baltupių perėjos; už viaduko prie Ozo ir t. t.) Taip pat pasižiūrėkite, kaip sulėtina srautą tame pačiame Geležinio Vilko g. Kamera prie Vingio parko. Ten turbūt sumažėjo baudų, tai po N metų toje vietoje nusprendė, kad siaurėja kelias ir todėl greitis 50. Nors iki tol ir po to visi važiuoja ~90.
Ta pati situacija ir su atkarpomis, kur stovi vidutinio greičio matuokliai. Avarijų ten nebūna. Ten tiesiog geras kelias ir logiškai galima būtų važiuoti greičiau ir lenkti, tačiau nubrėžiama ištisinė linija ir sukuriama spūstis, nes atsiranda labai bijančių, kad gaus baudą, todėl važiuoja ne 90, o 70 km/h (lėčiau važiuosiu nenubaus, nesvarbu, kad trukdau eismą, policija dėl to nebaudžia).
Kalbant apie policijos darbą ir KET, tai vardan ekologijos, manau, galima būtų perrašyti KET taisykles, nes svarbiausia yra neviršyti greičio ir dar nevairuoti išgėrus. (Tik nejuokinkite liaudies su tais akiniais, kurie „parodo“, kaip situaciją mato išgėręs žmogus. Turbūt puslitrį degtinės išgėręs geriau vairuočiau nei su tais akiniais po 2 bokalų; kalbant apie bokalus, neapgaudinėkite savęs ir kitų, kurie vairuoja išgėrę ir atseit išgėrė tik vieną alaus. Normaliam suaugusiam po 3 alaus ir 30 min galima važiuoti, nes alkotesteris rodo ~0,35, aišku, kiekvienam individualu, bet pasėdėjus porą valandų, drąsiai galite judėti (turiu alkotesterį, tad sakau iš patirties. Per valandą vidutiniškai nukrenta 0,2 promilės)). Nes ypač dėl greičio taškomi pinigai matuokliams (vietoj to, kad jei jau ties kiekviena perėja yra avaringas ruožas, statyti pėsčiųjų viadukus ir paspartinti eismą). Vadinasi, kiek medžių išsaugotume, kurie sunaudojami popieriui spausdinant daugumos nuomone bereikalingus KET punktus?
Yra krūva ir rašytų KET taisyklių, kurios neįdomios nei instruktoriams, kurie moko kitus, nei daugumai vairuotojų, nei tai pačiai policijai.
Pavyzdžiui, toks punktas, visuomet laikytis arčiau dešiniojo krašto, kai jis laisvas. Ir nesvarbu, tu važiuoji maksimaliu leistinu greičiu, lėčiau ar dar kaip nors. Vis tiek turi laikytis arčiau dešiniojo krašto, jei laisva ta juosta ir ypač jei trukdai kitiems už tavęs esantiems. Ir bauda už tai lygiai tokia pati, kaip ir viršijamas greitis 30km/h. Taip pat, jei tai maršrutinis transportas, gali būti atimtas vairuotojo pažymėjimas ir bauda padidėja 3 kartus. Bet kaip sakau, niekam tai neįdomu, jau nekalbant apie kitus dalykus, kur reiktų paprasto sąmoningumo (jei važiuoji tiesiai, stoji prie sankryžos, kuri turi žalią rodyklę į dešinę – stok į antrą juostą; jei suki į kairę, dažniausiai priešais važiuojantys automobiliai taip pat turi vieną juostą, kuri leidžia sukti į kairę, tad gali labiau pasitraukti neblokuojant kitiems važiuojant tiesiai; nemiegoti prie šviesoforų ir pajudėti vos užsidegus žaliai)...
Stebėkite sankryžas, kur dažnai susidaro spūstys ir pamatykite, kiek automobilių pravažiuoja ir kokie lieka tarpai. Maždaug kas trečias vairuotojas nesivargina judėti kartu su kitais, palikdamas tarpą dar 1-3 automobiliams. Tarkime, pravažiuoja kol dega žalia 10 automobilių. Kas trečias vidutiniškai palieka tarpą dviems automobiliams, vadinasi, vietoj to, kad būtų pravažiavę 16 automobilių, pravažiuoja 10. Ties kiekvienu „ratu“ žalios šviesos sankryžoje susidaro papildoma maždaug 30 metrų eilė. Bet vėlgi tai niekam neįdomu.
Tad ar tikrai tik greitis yra pagrindinė bėda? Avarines situacijas dažniau sudaro ne greičiau važiuojantys, o lėčiau ir nesilaikydami taisyklės, jog važiuoti reikia arčiau dešiniojo krašto. Tai yra priežastis. Greitis kartais yra pasekmė. Geležinio Vilko gatvėje kiekvieną dieną visi važiuoja maždaug 90km/h, nors leidžiama 60, nieks nieko nedaro, tik savaitgaliais policija vakarais padaro toje vietoje reidą, ir susiėmę už galvos sako, kaip visi nesilaiko KET, nes paprastą dieną reiktų stabdyti visus spūstyje, kuri tęstųsi iki Trakų g.
Ar nereiktų pirmiausia gerinti asfalto kokybę, didinti leistiną greitį bent 20 km/h, sumažintą greitį keisti į rekomenduojamą greitį (KET ženklas 539), o tuos, kurie važiuoja lėčiau trukdydami eismui, taip pat bausti?
Jūs sakysite, kad niekur nenuskubėsi? Kad nėra kur lėkti?.. Planuojame su keliais bičiulias padaryti akciją. Vilniuje sukti ratus žieduose. Važiuoti 30km/h pirma ir 32km/h antra eismo juosta, nes nėra kur skubėti. Prie šviesoforo pajudėti tik kai jis pradės mirksėti. Gal tada ir policija atkreiptų dėmesį į problemą ir patys susiprastumėte, kai į darbą vietoj 30 minučių važiuotumėte 4 valandas.
Na ir pabaigai, kaip visada, pridedu vaizdo įrašą su saujale antraeilininkų iš tūkstančių. Dar, jei pridėtume vaizdus ir chaosą iš aplinkkelių ir autostradų/greitkelių, tai kelių valandų medžiagą su pažeidimais galima būtų dėlioti.
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!