Praėjusiais metais baigiau studijas Vilniaus verslo kolegijoje. Būtent begalinis mamos atsidavimas ir kolegijos kolektyvo sudarytos sąlygos lankyti paskaitas savaitgaliais man padėjo įgyvendinti šį tikslą.
Galbūt kyla klausimas, kodėl rašau šį laišką? Na, atsakymas paprastas. Norint tęsti studijas toliau, to padaryti tiesiog neįmanoma. Praėjusią vasarą kreipiausi į Vilniaus universitetą dėl tolimesnių (magistro) studijų, nes, mano žiniomis, tik šis universitetas gali suteikti mano specialybę atitinkantį magistro diplomą. Paskambinus man buvo atsakyta, kad tiek nuotolinių, tiek ištęstinių (paskaitos savaitgaliais) magistro studijų universitetas šuo metu neorganizuoja. O ar kada nors organizuos – neaišku. Susidaro įspūdis, kad norint įgyti magistro diplomą, mama turi išeiti iš darbo vien tam, kad galėtų mane nuvežti į paskaitas. Turbūt nereikia aiškinti, kaip absurdiškai tai skamba.
Juk gyvename pažangių technologijų XXI amžiuje. Vien todėl yra gana keista, jog vienas geriausių Lietuvos universitetų vis dar negali sudaryti palankių sąlygų studijuoti žmogui, kuris be pagalbos negali išeiti iš namų.
Esu tikras, kad yra ir daugiau tokių, kaip aš, norinčių mokytis ir tobulėti, tačiau negalinčių to padaryti dėl tinkamų sąlygų nebuvimo. Todėl tikiuosi, jog mano istorija atkreips Lietuvos universitetų dėmesį ir privers susimąstyti.
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!
Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.
Komentuoja Vilniaus universiteto Viešosios komunikacijos vadovas Ervinas Spūdys
Vilniaus universitete, nors ir nevykdome studijų neakivaizdiniu ar nuotoliniu būdu, visuomet stengiamės sudaryti palankias sąlygas studijuoti pagal individualiai parengiamus studijų planus, atsižvelgiame į individualius studentų su negalia poreikius bei inicijuojame reikalingus pokyčius studijų procese.
Labai kviečiame stojančiuosius ar jų artimuosius, taip pat esamus studentus, turinčius negalią, susisiekti su mūsų neįgaliųjų reikalų koordinatoriais, kurie kiekvienu atveju gali padėti rasti tinkamą sprendimą, pakonsultuoti dėl individualaus studijų plano ar suderinti studijų galimybes su universiteto padalinių studijų programų komitetais.
Palankių sąlygų užtikrinimas studentams su negalia yra tarp svarbiausių universiteto veiklos strategijos krypčių. Ateityje dar didesnį dėmesį numatoma skirti ne tik judėjimo negalią turinčių studentų sąlygų gerinimui, bet ir mokymosi sunkumų turinčių studentų lygiaverčių sąlygų užtikrinimui pritaikant tiek infrastruktūrą, tiek ir atsiskaitymų formas dirbant individualiai su universiteto bendruomenės nariais.