Mūsų šeima – viena iš nesuskaičiuojamos galybės nuolatinių „Ryanair“ klientų. Iš tiesų, nėra tekę patirti itin didelių nusivylimų šios kompanijos teikiamomis paslaugomis, todėl ir šįkart naujametinės kelionės bilietus Vilnius - Brėmenas ir Brėmenas - Las Palmas bei atgalinius bilietus Las Palmas - Dublinas, Dublinas - Vilnius dar rugpjūčio mėnesio pradžioje pirkome iš jos.
Likus mėnesiui iki planuojamos kelionės „Ryanair“ mums atsiunčia pranešimą apie pakeistą kelionės pirmyn antrojo skrydžio Brėmenas - Las Palmas laiką – jis buvo paankstintas keliomis valandomis. Reiso Vilnius - Brėmenas laikas nepasikeitė, todėl, didžiam mūsų džiaugsmui, spėjame persėsti į lėktuvą, skraidinantį į kelionės tikslą.
Šiokį tokį nerimą sukėlęs pranešimas ilgainiui pasimiršo, vėl džiaugsmingai laukiame vis artėjančios kelionės, bet dar po savaitės iš „Ryanair“ sulaukėme kito pranešimo: 2013 m. sausio 12 d. planuoto atgalinio skrydžio Las Palmas - Dublinas laikas pavėlintas net dvylika valandų (iš 06.15 val. pakeistas į 18.20 val.)! O skrydžio Dublinas - Vilnius laikas pakeistas nebuvo, taigi, kaip suprantate, į lėktuvą, skraidinantį į tėvynę, nebespėjame.
Tai sujaukė visus mūsų planus – teko skubiai pirkti naujus bilietus Las Palmas - Londonas ir Londonas - Vilnius, kuriuos pavyko gauti tik sausio 13 d., o tai reiškia, kad buvome priversti dar ir užsisakyti papildomą nakvynę Gran Kanarijoje.
Ko sulaukėme iš „Ryanair“? Valdiškai surašyto laiško (greičiausiai - automatinio atsakiklio) su atsiprašymu ir paaiškinimu, kad „atvykti į oro uostą laiku yra kiekvieno keleivio asmeninė atsakomybė“. Bendrovė mums kompensavo tik skrydžio Las Palmas - Dublinas išlaidas, tačiau tai, jog mes dėl jos kaltės nespėjame į tos pačios kompanijos reisą Dublinas - Vilnius, jai nerūpi – to skrydžio laikas nebuvo pakeistas, taigi čia jau mūsų bėda, kaip laiku pasieksime Airijos sostinę ir įsėsime į lėktuvą, skraidinantį namo.
Kompanijos taisyklėse akcentuojamas skrydis tik nuo taško A iki taško B. Kaip tos pačios kompanijos lėktuvu iš taško B pasiekti tašką C, jau nebe jos rūpestis. Kiekvienas, pats savarankiškai planuodamas jungtinius skrydžius, stengiasi protingai pasilikti nemažą laiko rezervą persėdimui, tad ir mes manėme, kad laiko nuo 10.30 val. (atskridimo į Dubliną) iki 17.10 val. (skrydžio į Vilnių) turėtų pakakti net ir tuo atveju, jei lėktuvas dėl kokių nors priežasčių vėluotų. Bet, aišku, ne 12 valandų....
Taigi, bilietai Dublinas - Vilnius kartu su už juos sumokėtais pinigais nuėjo, liaudiškai tariant, šuniui ant uodegos. Stebina tokia kompanijos politika, juk mūsų dingę bilietai Dublinas - Vilnius tikrai bus parduoti. Ir gal net brangiau nei pirkome mes. Ką gi, mūsų nuostoliai -kompanijos pelnas. Už pinigus, kuriuos teko išleisti apmokant neplanuotą nakvynę Gran Kanarijoje ir naujus bilietus namo per Londoną, galėtume atostogaudami suvalgyti daugiau skanių ledų ir leisti sau daugiau papramogauti.
Žinome, atostogos bet kokiu atveju praeis puikiai ir mes tikrai jų laukiame, tačiau dabar dar jaučiame ir nerimą, kad „Ryanair“ vėl sugalvos ką nors pakeisti. Juk ši kompanija nesuteikia jokių garantijų... Beje, kompensacija už pakeistą skrydžio laiką priklauso tik tada, kai laikas pakeistas ne mažiau kaip 3 valandom. Ir aišku, tik skrydžiui nuo taško A iki taško B.
Taigi, pigių skrydžių bendrovės teikiamos paslaugos kartais gali būti visai nepigios. Mieli keliautojai, turėkit galvoje, kad pigu ne visada reiškia pigu, ir tas kelias dešimtis mažomis raidėmis surašytų punktų su šios bendrovės skrydžių sąlygomis ir taisyklėmis, kurias permetę akimis (o dažniausiai net nežiūrėję) daugelis greitai paspaudžiame „sutinku“, vis dėlto PRIVALOMA iš tiesų perskaityti. Tam, kad būtume bent morališkai nusiteikę galimoms papildomoms išlaidoms. Arba pasirinktume gal ir brangesnę kompaniją, bet prisiimančią atsakomybę, jei suplanuota kelionė su visais jungiamaisiais skrydžiais iširtų dėl jų kaltės.
P.S. Apie kokius nors oficialius šios bendrovės kontaktus (el. paštą, telefonus ar pan.) ir bandymą susisiekti su jos atstovais – atskira tema.
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!