Iš jų kompetentinga komisija išrinko moderniausiai ir inovatyviausiai mąstančią mokyklą – Šilalės r. Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnaziją. Šiai ugdymo įstaigai atiteko 10 000 eurų naujausioms „Samsung“ technologijoms įsigyti.
Laimėjusi gimnazija pristatė mokomąją – pažintinę priemonę „Aš ir gimtinė: pamatyk, pažink, patirk“. Ja siekiama didinti vaikų užimtumą ir mokymosi gebėjimus, išmokyti vaikus džiaugtis gyvenimu kaime bei realizuoti savo idėjas taikant įvairias technologijas. Projekto metu bus skiriamas didelis dėmesys gimtajam kraštui – žymiems krašto žmonėms, istoriniams, geografiniams, kultūriniams objektams, papročiams.
„Mūsų didžiausias rūpestis – kaime nenorintys gyventi vaikai. Jiems čia nuobodu, kyla jausmas, kad tikrasis gyvenimas vyksta kažkur kitur. Technologijų suteikiamos galimybės atveria vaikams visą pasaulį, o kartu ir leidžia pasidalinti tuo, ką unikalaus turi patys. „Samsung Mokykla ateičiai“ metu įgytas žinias praktiškai pritaikėme pamokose – įdėjome daug sunkaus darbo, tačiau supratome, kad tai didina vaikų motyvaciją mokytis, skatina aktyvumą ir kūrybiškumą“, - teigė Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos atstovai.
„Mes, bendrovės „Samsung“ atstovai, be galo didžiuojamės, kad ši programa per pastaruosius penkis mėnesius pakėlė mokytojų skaitmenines kompetencijas 40 proc. - net 93 proc.pedagogų ne tik pakeitė praktinius IKT naudojimo įpročius, bet ir įgijo motyvacijos toliau plėtoti savo kompetenciją. Net 95 proc. mokymuose dalyvavusių mokytojų taip pat pastebėjo, jog naudojant šiuolaikines technologijas mokiniai į mokymąsi įsitraukia aktyviau, o tai yra didžiulis pasiekimas“, - teigė „Samsung Electronics Baltics“ technologinių sprendimų ekspertas švietimui Vaidas Bielinis.
Finalų metu atsiskleidė skirtingi mokyklų komandų požiūriai ir poreikiai. Vienos nevaržė fantazijos ir drąsiai svajojo apie 3D spausdintuvus ir virtualios realybės šalmus, kitos – racionaliai skaičiavo, kaip planšetiniai kompiuteriais ir išmaniosiomis lentomis aprūpintos klasės padėtų didinti mokinių įsitraukimą ir gerintų mokymosi rezultatus.
Tyrimų duomenimis, Lietuvos mokytojų pasitikėjimas savo skaitmeniniais gebėjimais yra mažesnis nei Europos Sąjungos vidurkis. Pavasarį atlikta „Samsung“ apklausa parodė, kad 44,7 proc. tėvų mano, jog būtent naujausių technologijų naudojimas ne tik informatikos pamokose, bet ir mokant kitų dalykų, skatintų vaikų motyvaciją mokytis. Atsižvelgiant į tai, buvo inicijuota programa „Samsung Mokykla ateičiai”. Pasibaigus programai atliktas tyrimas atskleidė, kad net 88 proc. pedagogų labiau pasitiki savo skaitmeniniais gebėjimais. Tuo tarpu 76 proc. mokytojų pradėjo dažnai naudoti informacines komunikacines technologijas savo profesiniame gyvenime.
Finaliniame renginyje dalyvavęs LR švietimo ir mokslo ministro patarėjas Evaldas Jurevičius perdavė Lietuvos mokytojams ministro padėkos žodžius už entuziazmą, kūrybiškumą ir norą burtis į virtualias bendruomenes bei dalintis savo patirtimi. „Džiaugiamės, kad išdrįsote patys tapti mokiniais. Lietuva, deja, dar negali pasigirti aukštu mokytojų skaitmeniniu raštingumu, tačiau vien tai, kad programa „Samsung Mokykla ateičiai“ sulaukė paraiškų net iš 220-ies mokyklų, rodo sąmoningą pedagogų apsisprendimą siekti pažangos technologijų naudojimo srityje“, – teigė ministerijos atstovas.
„Samsung Mokykla ateičiai“ mokymų metu daugiau kaip 100 mokytojų ir mokyklų vadovų iš visos Lietuvos lavino savo skaitmeninius gebėjimus ir gilino žinias apie šiuolaikinius mokymo metodus. Pedagogai išbandė tinklaraščių kūrimo ir turinio pateikimo technines galimybes, išmoko paįvairinti mokymo procesą naudodami vaizdo filmus, nuotraukas ir animaciją, susipažino su socialinės žiniasklaidos naudojimo galimybėmis mokykloje ir pamokose, išmoko naudotis prezentacijų kūrimo įrankiais bei susipažino su galimybėmis vizualizuoti informaciją. Įgytomis žiniomis mokymų dalyviai entuziastingai dalinosi su visa mokyklos bendruomene.
„Ši programa kuria tiltus tarp švietimo ir verslo, tarp tradicijų ir inovacijų, tarp įvairių kartų mokytojų. Taip pat kuria tiltus ir mokyklos viduje. Aš manau, kad mokymų metu užsimezgė tikrai gražus bendradarbiavimas tarp įvairaus dydžio ir lygmens mokyklų, tarp mokytojų iš įvairiausių miestų ir miestelių. Linkime, kad tai nesibaigtų su finaline mokymų diena“, - kalbėjo komisijos narė, „Renkuosi mokyti“ vadovė Gabrielė Characiejienė.
Finalistų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus vertino kompetentinga žiuri:
Liliana Bugailiškytė-Lideikienė, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė;
Mantas Masaitis, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas;
Giedrius Vaidelis, Ugdymo plėtotės centro direktorius;
doc. dr. Nida Ambrasė, Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto Edukologijos katedros docentė, magistrantūros studijų programos Edukacinės technologijos vadovė;
Gabrielė Characiejienė, „Renkuosi mokyti!” vadovė;
Deimantas Tumas, Lietuvos mokinių parlamento pirmininkės pavaduotojas;
Arnoldas Lukošius, muzikantas, žurnalistas, aktyvus tėvas.
„Samsung Mokykla ateičiai“ dalyvavo 28 mokytojų komandos, kurios buvo atrinktos iš 220 mokyklų pateiktų paraiškų dalyvauti šiuose mokymuose. Mokymų metu pedagogų komandos turėjo vykdyti paskirtas užduotis ir parengti specialų projektą savo mokyklai. Kruopščiausiam, įtikinamiausiam ir labiausiai motyvuotam kolektyvui skirtas 10 000 eurų prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti. Mokymai vyko Vilniaus Jėzuitų gimnazijoje įrengtoje „Samsung“ išmaniojoje klasėje.