„Olimpinė karta“ yra LTOK įgyvendinamas projektas, kurio tikslas – skleisti olimpines idėjas švietimo įstaigose. Prie projekto jau prisijungė daugiau nei šimtas mokyklų ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų iš visos Lietuvos. Šį rudenį projekto įgyvendintojai nusprendė apmokyti olimpinio judėjimo ambasadorius ir suformuoti mokinių bei mokytojų komandas, kurios padėtų skleisti olimpines vertybes savo mokyklose, skatintų bendraamžius būti aktyviais, dalyvauti mokyklų bendruomenės gyvenime, daugiau judėti ir ateityje galėtų prisidėti prie kitų LTOK projektų įgyvendinimo ir renginių organizavimo.

Į penkių dienų mokymus Trakuose susirinko keturiolika 15-17 m. amžiaus mokinių ir dešimt mokytojų. Būsimiems ambasadoriams talkino profesionalūs lektoriai Donatas Petkauskas ir Nerijus Miginis.

Jau pačią pirmąją dieną griuvo stereotipų sienos – juk dirbti vienoje komandoje su mokiniais visai kas kita nei dėstyti pamoką. Kilo klausimas, kaip reikėtų vieniems į kitus kreiptis. Netikėtai pagarbus „jūs“ kartu atliekant užduotis pasidarė per daug formalus.

Mokymų dalyviai aptarė olimpines vertybes, gilinosi į jų svarbą, diskutavo apie iššūkius mokykloje ir dalinosi idėjomis kaip susidoroti su iššūkiais mokykloje, išklausė trumpą projektų valdymo kursą ir atliko praktinę užduotį – apklausė Trakų gyventojus, identifikavo problemas ir galimus jų sprendimo variantus pristatė Trakų merei Editai Rudelinei.

Kiekviena užduotis buvo nukreipta į komandinį darbą, mokiniai ir mokytojai ne tik mokėsi dirbti kartu, bet ir perprato komandinio darbo subtilybes – mokėsi kaip tikslų siekti vienoje grupėje susibūrusioms skirtingoms asmenybėms.

Atostogų laiką mokymams paskyrę „Olimpinės kartos“ ambasadoriai į mokyklas grįžo netuščiomis – kiekvienas jų parsivežė veiksmų planą, kuris padės spręsti problemas mokykloje ir didinti bendramokslių fizinį aktyvumą. Mokymų dalyviai susidraugavo ir toliau palaikys ryšį socialinio tinklo „Facebook“ grupėje.

„Jaunieji ambasadoriai ir toliau tobulės, matau juos prisidedančius prie mūsų renginių – „Olimpinės dienos“ bei Olimpinio švietimo kongreso. Nežinia, kokį kelią ambasadoriai pasirinks baigę mokyklą, tačiau neabejoju, kad dalyvavimas mūsų projekte padės jiems augti kaip asmenybėms,“ – sakė mokymų organizatorė, LTOK olimpinio švietimo programų vadovė Vita Balsytė. „Olimpinės kartos“ ambasadoriai nesigaili atostogas praleidę mokymuose, keli jų pasidalino įspūdžiais.

Evelina Raznauskaitė, Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazijos mokinė:

„Pirmieji ambasadorių mokymai man suteikė daugiau pasitikėjimo savimi, tikėjimo savo idėjomis ir mintimis, nes supratau, kad ir kokios jos bebūtų, jos yra svarbios ir galiu drąsiai jas išreikšti“.

Alina Varmaškina, Vilniaus Vasilijaus Kačialovo gimnazijos mokinė:

„Mokymai labai motyvuoja daryti pokyčius mokykloje ir visuomenėje. Esu labai patenkinta“.

Povilas Juškevičius, Prienų „Žiburio“ gimnazijos mokinys:

„Labai patiko mokymų organizavimas, lektoriai, smagios neformalios paskaitos. Sužinojau daug įdomių dalykų, papildžiau žinias apie olimpines vertybes, kardinaliai pakeičiau mąstymą apie tai. Taip pat daug sužinojau apie projektų rašymą ir lyderystę. Sugalvojome renginių ciklą, kuriuo bandysime išspręsti kažkokią mokyklos problemą.“

Vaidas Jasevičius, Lazdijų raj. Krosnos mokyklos mokytojas:

„Įspūdžiais dalinamės dar iki dabar, darysime pristatymą Krosnos mokyklos bendruomenei. Manau, kad suorganizuodami tokius mokymus mokiniams ir mokytojams kartu, tikrai neprašovėte, buvo kažkas naujo, nepatirto, neįprasto, nepamirštamo.“

Jolita Jasevičienė, Lazdijų raj. Krosnos mokyklos mokytoja:

„Džiaugiuosi dalyvaudama LTOK projekte. Būdama meno atstovė čia atrandu save ir padedu sportuojantiems bei pati įsitraukiu į sportą. „Olimpinės kartos“ ambasadorių mokymai suteikė rudens atostogoms prasmę. Geriau pažinau save, savo šeimos narius, mokinius, kolegas ir išmokau paprastoje kasdienybėje puoselėti didžias vertybes, tokias kaip asmeninė atsakomybė, kokybiška veikla, pagarba kitam ir pačiam sau, ištikimybė savo įsitikinimams.“

Dalia Šklėriūtė, Prienų „Žiburio“ gimnazijos mokytoja:

„Mokymai buvo labai gerai organizuoti ir tikrai labai naudingi visų pirma dėl to, kad kartu dirbo mokytojai ir mokiniai. Tai ką gavome tikrai panaudosime savo darbuose. Atostogos buvo fantastiškos – ne tik padirbėjome ir pasisėmėme žinių, bet ir susiradome naujų, labai įdomių draugų.“