Šių metų kongreso tema – „Olimpinių idėjų įtaka bendruomenės identitetui“, tad Lietuvos ir užsienio lektoriai skaitė pranešimus apie bendruomenių identiteto paieškas, moderavo diskusijų grupes. Temą „Olimpinės idėjos ir dalyvavimas Pierr‘o de Coubertino mokyklų tinkle – naudos ir įtaka mokyklos bendruomenei“ pristatė lektorė Merlin Ponna (Estija), atstovaujanti šiam tinklui priklausiančiai Ulenurme gimnazijai.
Po renginio Merlin Ponna kalbėjo: „Mūsų gimnazijai didelė garbė būti Pierr‘o de Coubertino tinklo nare, nes kiekvienoje šalyje tėra po vieną mokyklą, atstovaujančią šiam tinklui. Tokios mokyklos išskirtinės, nes daugelyje dėstomų dalykų yra integruota olimpizmo tema, mokytojai daug bendradarbiauja tarpusavyje, kad ją kuo geriau atskleistų, skiepytų olimpines vertybes. Mūsų gimnazija aktyviai dalyvauja ir organizuoja su olimpizmu susijusius renginius, pavyzdžiui, šį rugpjūtį rengiame jaunimo forumą, į kurį atvyks dalyviai net iš 25 šalių, 5 žemynų“.
Bendruomeninio darbo ekspertas, VŠĮ „Kitokie projektai“ partneris ir konsultantas Paulius Godvadas kalbėjo apie bendruomenę kaip idealią žmonijos bendradarbiavimo formą. Jo manymu, labai svarbu, kad mokyklos ir ikimokyklinės įstaigos, puoselėjančios olimpines vertybes, mato ir gilinasi į bendruomenių svarbą. Stiprėjančios bendruomenės tampa tokių vertybių kaip sąžiningumas, įvairovė, aktyvumas puoselėtojomis. Lektoriaus teigimu, kaip tik todėl tolimesnis gilinimasis į tai, kaip stiprinti gyvas, veikiančias bendruomenes išlieka svarbus prioritetas.
Sporto komentatorius, rašytojas, proto kovų vedėjas Robertas Petrauskas vedė diskusiją su olimpiečiu, daugkartiniu Lietuvos dziudo čempionu Mariumi Paškevičiumi apie bendruomeniškumą sporte, aplinkos įtaką žmogaus formavimesi.
„Šis kongresas man buvo šioks toks iššūkis, kadangi prieš tokią auditoriją nesu kalbėjęs - ir daug, ir gana asmeniškais dalykais. Tačiau labai džiugino klausytojai, jaučiausi įvertintas labai gerai, kai jaučiau, kad dalyviai klausosi ir reaguoja. Man susirinkę pedagogai savo intelektualiu susikaupimu ir šilta atmosfera padarė įspūdį“, – po diskusijos kalbėjo Marius Paškevičius.
R. Petrausko pokalbis su olimpiečiu ne vieną kongreso dalyvį įkvėpė, paskatino naujai pažvelgti į savo bendruomenę.
„Iš šio renginio išsinešiau R. Petrausko mintis apie bendruomenės galią žmonėms. Stiprioje bendruomenėje mes įgyjame socialinį atsparumą ir galimybę atpažinti problemas joms dar neįsibėgėjus. Tai ypač svarbu kasdieniame mokyklos gyvenime, kur mes susirenkame su įvairiausiais poreikiais ir norais juos patenkinti. Tad būti stipriems verta“, – įspūdžiais dalijosi Kėdainių Aušros progimnazijos direktoriaus pavaduotoja sporto reikalams, LSU dėstytoja Aida Gaižauskienė.
Antrą kartą kongrese dalyvavusi Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos kūno kultūros mokytoja Irena Vidžiūnienė kalbėjo, kad renginys buvo informatyvus, o pranešimų temos įdomios ir aktualios: „Bendruomenė tikrai yra svarbi gyvenimo dalis. Estijos atstovės pranešimas sukėlė daug minčių, po paskaitos turėjome galimybę aptarti su ja iškilusius klausimus. Patiko ir olimpiečio pasidalinimas savo gyvenimo kelio istorija. Labai smagu būti bendraminčių tarpe, diskutuoti, bendrauti“.
„Kongrese dalyvavau pirmą kartą, džiaugiuosi, kad renginys viršijo lūkesčius. Stipri, įdomi, kompetentinga renginio vykdymo komanda. Labai patiko paskaita apie bendruomeniškumą, įdomi estų patirtis, gražus šiltas pokalbis su olimpiečiu, neprailgo ir darbas grupėje“, – kalbėjo Molėtų r. kūno kultūros ir sporto centro direktorius Kęstutis Vaicekauskas.
Palmira Talijūnienė, Kauno šv. Kazimiero progimnazijos direktorė, vienoje iš kongreso sekcijų dalijosi savo patirtimi su kolegomis ir teigė: „Mūsų bendruomenei olimpinis ugdymas – tai ne vien sporto renginiai, varžybos ar treniruotės. Visų pirma, tai vertybių ugdymas: vaikai mokomi savarankiškai priimti sprendimus, gebėjimo ne tik laimėti, bet ir pralaimėti, vertinti bendravimą. Dėl įvairių priežasčių ne visi gali varžytis sporte, bet jie gali piešti, aprašyti, komentuoti, palaikyti - būti kartu, nesijausti atstumtais. Mūsų siekis – mokyti kilnaus elgesio, būtino visose gyvenimo situacijose“.
LTOK organizuojamas kasmetinis kongresas yra vienintelis tokio masto renginys, skirtas olimpiniam švietimui. Jame visų pirma susirenka projekte „Olimpinė karta“ dalyvaujančių ikimokyklinių įstaigų ir bendrojo ugdymo mokyklų atstovai, apdovanojami projekto dalyviai.