Spalio 17–21 dienomis mokiniai turėjo atlikti užduotis, akcentuodami visavertės mitybos svarbą. Mokykla, propaguodama sveikos gyvensenos principus, visą savaitę kasdien rengė sveikatingumo popietes „Vaisių ir daržovių fiesta“.
5–10 klasių mokiniams buvo skirta užduotis pristatyti po 4–5 patiekalus, pagamintus namuose. Vaikai pristatė ne tik paruoštus patiekalus, tačiau pasakojo, kaip ir su kuo gamino, aiškino patiekalų sudėtį, kiek ji pagrįsta sveikos mitybos tradicijomis. Buvo vertinamas tiek pristatymas, receptų pateikimas, tiek sklandus pasakojimas, stalų serviravimas, patiekalų įvairovė, jų atitikimas sveikos gyvensenos principams. Kiekviena klasė paruošė po 4–5 patiekalus, tačiau rekordiškai daug – net 12 patiekalų – paruošė mokyklos devintokai. Iš dvylikos 9a klasės patiekalų net 7, padedamas tėvų, paruošė ir pristatė devintokas Aivaras, kuris sakė, kad ateitį sieja su kulinarija ir planuoja tapti garsiu virtuvės šefu.
Mokiniai išties pasistengė, vertinimo komisija skanavo tiek pirmųjų, antrųjų patiekalų, tiek gėrimų, užkandžių ir saldžiam stalui skirtų produktų. Mažesnieji dalyviai sakė, kad daugumai jų namuose gaminti padėjo mamos, draugai, vyresnieji šeimos nariai. O mokyklos vyriausieji teigė, kad dirbo savarankiškai arba su draugų pagalba. Receptus mokiniai rinko iš mamų, senelių, draugų ir interneto.
Ant stalų netrūko įvairių salotų (kopūstų, burokėlių, vaisių), pyragų (morkų, moliūgų, obuolių), atsigaivinti mokiniai kvietė morkų, obuolių natūraliomis sultimis, vaisių ir uogų kokteiliais bei naminiais vaisių kompotais. Vaikai stebino vegetariškų patiekalų įvairove – kepti moliūgai, džiovinti pomidorai, kriaušės, skrudinti svogūnų žiedai, grikių blyneliai, avokadų užtepėlė, vegetariškos buritos, kalafiorų ir kitų daržovių kotletukai, cukinijų ir pomidorų troškinys bei kt. Ypač nustebino mokiniai, atsinešę kvapnios morkų kavos ir net gardžios naminės duonos!
Sveikatingumo popietės – tarsi integruotos dalykų pamokos. Jose vaikai mokėsi technologijų, biologijos, gamtos ir žmogaus, istorijos ir net lietuvių kalbos dalykų, juk pristatyti reikėjo sakant viešąją kalbą prieš nemenką auditoriją, laikantis kirčiavimo, kalbos kultūros taisyklių ir, be abejo, etikos (etiketo) reikalavimų. Po pristatymų mokiniai vaišino mokytojus, savo ir kitų klasių vaikus, dalinosi receptų paslaptimis ir gaminimo subtilybėmis. Visi mokinių pristatyti ir paruošti receptai suguls į vieną bendrą Mykolo Karkos mokyklos mokinių receptų knygą, kuria naudotis bus galima mokyklos skaitykloje.
Projekto „Sveikos aplinkos kūrimas“ savaitę mokinių tėveliai nešė į mokyklos valgyklą šviežias morkas ir obuolius, kuriais mokiniai galėjo nemokamai vaišintis kasdien po 4 pamokų. Valgyklos sienas papuošė 5–6 klasių mokinių linksmi ir spalvingi piešiniai, juose buvo akcentuojama sveikos mitybos svarba.
Už aktyvų dalyvavimą ir sveikos gyvensenos sklaidą bus apdovanotos daugiausia taškų per savaitę surinkusios klasės. Tačiau didžiausia dovana mokyklai – mokinių ir tėvų įsitraukimas ir bendradarbiavimas su mokykla, kuriant sveikesnę mūsų visų aplinką.
Projektas inicijuojamas ir finansuojamas iš Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšų.
Lietuvių kalbos mokytoja Renata Katilienė