Ne tik mokyti, bet ir mokytis. Tokiu tikslu vadovaujasi šiandien mokytojas, ugdantis jaunąją kartą. Šis tikslas veda neišmatuojamų galimybių keliu, kuriuo žengiant svarbiausiu dalyku tampa žinios. Būtent jos ugdo kompetencijas, formuoja naujus tarpusavio santykius, taip pat yra tas ugdymo(si) šaltinis, kuris skatina kelti klausimus, svarstyti, gretinti, daryti išvadas, todėl jau įprastu reiškiniu tapo mokytojas, besimokantis iš kito mokytojo ir skleidžiantis savo patirtį.
Kai mokytojai dalinasi įžvalgomis, praktiniais atradimais, įgyja naujos patirties, kurią pasitelkę veiksmingiau įgyvendina ugdymo(si) tikslus, sėkmingiau skatina mokinį ieškoti, turtinti savo žinias, keistis ir keičiasi patys. Toks šiuolaikinio ugdymo(si) proceso dėsnis – nuolatinis atsinaujinimas, pasitikrinimas, įsivertinimas ir augimas.
Šių tikslų siekdama Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazija bendradarbiaudama su Panevėžio pedagogų švietimo centru pakvietė mokytojus į respublikinę metodinę praktinę konferenciją – idėjų mugę „Veiksmingų mokymo(si) metodų ir priemonių mozaika“. Sveikindama gausiai susirinkusius konferencijos dalyvius progimnazijos direktorė Vilma Petrulevičienė kalbėjo apie tai, kad nėra ir negali būti universalaus, kiekvienam mokytojui ir mokiniui tinkančio mokymo(si) metodo. Geras mokytojas, atsižvelgdamas į mokinio amžių, patirtį, gebėjimus, parenka būtent šiai klasei, šiam mokiniui tinkamiausią mokymo(si) metodą, kurio taikymas sudaro galimybę vaikui patirtį sėkmę.
Naujomis įžvalgomis konferencijos dalyvių kompetencijas praturtinto plenarinio posėdžio lektorė, konsultantė, švietimo lyderystės ekspertė Rūta Gudmonaitė, skaičiusi pranešimą „Mokinio įgalinimas pamokoje“. Lektorė priminė, kad gyvenimas mokykloje mokiniui yra pats tikriausias gyvenimas, todėl svarbu formuoti jo pozityvią nuostatą, skatinančią keistis, vertinti, pačiam pasirinkti. Pranešimo „Kaip geriau pažinti mokinį“ lektorius VšĮ Demokratinės mokyklos vadovas Nerijus Buivydas priminė ir mokė kurti ir stiprinti ryšį su mokiniu kaip su lygiaverčiu proceso dalyviu, išgirsti jį, išklausyti, matyti bei kartu spręsti problemas.
Antroje konferencijos dalyje vyko patirties „dalybos“ grupėse. Čia naujų įžvalgų įgijo ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo įstaigų auklėtojos, ir pradinių klasių mokytojos, ir mokytojai dalykininkai bei pagalbos mokiniui specialistai. Džiaugiamės, jog savo patirtį skleisti atvyko kolegos ne tik iš Panevėžio miesto bei rajono, bet ir Vilniaus, Šiaulių, Kauno miestų, Radviliškio, Ukmergės, Biržų, Kupiškio rajonų. Gražiomis idėjomis patirtį praturtino pedagogai, pristatę savo sukurtas mokymo priemones, efektyvų IT panaudojimą pamokose, mokymo procesui žaidybinių elementų suteikiančius ir mokymo procesą įdomesnį lemiančius mokymo(si) metodus. Gražios patirties įgijome ir iš stendinių pranešimų. Reflektuodami konferencijos dalyviai „pastatė“ Sėkmingo mokymo(si) namą.
Konfucijus teigia: „Kas geba remdamasis sena atrasti nauja, vertas būti mokytoju“. Galima tik pritarti šioms mintims, nes jei konferencijos organizatoriai ir dalyviai diskutuodami apie tai, kas yra ugdymo(si) proceso kasdienybė, suranda naujų kelių, kuriais nori vesti mokinį ir eiti patys, vadinasi, atsinaujinimas ir augimas vyksta.
Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Gražina Trybienė