Lyg maži vaikai, negalintys atsidžiaugti naujais žaislais, suaugę vyrai šeštadienį negalėjo atsidžiaugti po ilgos žiemos laukan ištrauktais, nublizgintais, spalvotais motociklais ir dar nekalta, šiemet nenaudota, kiek sukietėjusia trasa.
Prie kas metus gausėjančio ir populiarėjančio klubo jungiasi vis daugiau narių. Sezono atidarymo šventė, ko gero, ne vien dėl motociklų keliamo triukšmo tampa vis garsesnė ir gausesnė. Kiekvienus metus daugėja ne tik dalyvių, bet ir žiūrovų. O su klubu bendrą kalbą randa ne tik Peterboro lietuviai, bet ir lietuviai iš įvairių Anglijos miestų. Sezono atidarymo šventėje suskaičiuoti 38 motociklai. Dalyvių galėjo būti ir kur kas daugiau, bet dalis jų negalėjo būti kartu, nes dalyvavo arba ruošėsi varžyboms.
Į sezono atidarymą atvykę dalyviai vieni nuo kitų skyrėsi ne tik spalvotomis ir labai skirtingomis aprangomis ir motociklais, bet ir patirtimi, pasiekimais ir amžiumi. Jauniausias vairuotojas buvo vos penkerių, kuris atidarymo metu su dideliu džiaugsmu atšventė ir pirmąjį savo nubrozdinimą. Tarp jauniausiųjų dalyvių važiavo ir dvi mergaitės. Tuo tarpu pats vyriausias dalyvis jau prieš metus yra atšventęs savo penkiasdešimtmetį.
Motokrosas neabejotinai yra pavojinga sporto šaka. Nesvarbu kokio galingumo motociklai: 50cc, 80cc ar 450cc, šio sporto principas yra labai elementarus – važiuoti ir važiuoti kuo greičiau, bei įveikus visas kliūtis, finišą pasiekti greičiau nei kiti.
Žinant motokroso trasos ypatumus, tramplinus, staigius posūkius, purvą ir provėžas, žinant, kad motociklai nėra tokie saugūs kaip automobiliai, o lenktynėse griūnant ar krentant nuo motociklo, dažniausiai, bet ne visada, tenka susidurti su žeme, retkarčiais tai gali būti ir kitas sportininkas ar motociklas, tad aišku, kad šis sportas gali būti ir skausmingas.
Lengvų sužeidimų ir griuvimų neišvengta ir šventės metu. Bet nei kelios motokroso mėgėjams jau įprastos mėlynės, nei truputį aplankstyti motociklai, nei vienam iš dalyvių lūžusi pėda nesudrumstė šventinės nuotaikos ir gero nusiteikimo.
Šventę vainikavo draugiška, bendra vakarienė. Svečiai ir visada alkani sportininkai dėkoja parduotuvei „Pas Vita“, kuri pasirūpino pagal gilias lietuviškas tradicijas užmarinuotais šašlykais, kurie čia pat, visų dalyvių ir žiūrovų bendromis pastangomis buvo iškepti ir suvalgyti.
„Baltic motocross club“ oficialiai įkurtas prieš kiek daugiau nei trejus metus, bet pati pradžių pradžia, patys klubo daigeliai užsimezgė daugiau nei prieš šešerius metus. Šiuo metu klubas vienija beveik 200 aktyvių narių, kurie gali pasigirti ne tik pravažiuotais tramplinais ar trasomis, bet ir kur kas didesniais pasiekimais.
Klubo nariai dalyvauja Anglijoje rengiamose oficialiose varžybose, dalyvauja ir Lietuvos čempionatuose, kur toli gražu nėra tik statistai – yra stipriausiųjų dešimtuke.
Pernai puikiai Anglijos veteranų važiavimuose pasirodė klubo narys Arvydas Bartašius, kuris po sezono, bendroje įskaitoje pasidabino „mediniu“ medaliu – liko ketvirtas. Ateinančio sezono tikslas aiškus – nugalėtojų pakila.
Pasak vieno iš klubo įkūrėjų, tarp jų sportuoja keletas jaunų ir labai perspektyvių jaunuolių. Tad ir toliau dirbant ir treniruojantis, galima tikėtis, kad galbūt dar šiemet pavyks pagausinti savo trofėjų ir medalių lentynas.
Motokrosas – nepigus hobis, bet svajojantys ar sapnuojantys motokroso trasas ir triukšmingus motociklus, norintys išmokti ne tik važiuoti, bet ir skraidyti motociklu, nebijantys purvinų trasų ir tramplinų, nebijantys keleto mėlynių ir, aišku, mylintys gamtą visada yra kviečiami prisijungti prie klubo. Draugiški ir visada patarti bei padėti pasiruošę klubo nariai laukia visų amžių ir net lyties naujų narių.
Šis sportas tikrai nėra pigus, ypatingai naujiems nariams, kuriems reikia viską nusipirkti. Pradedančiajam reikia ne tik motociklo, kuris gali atsieiti apie 2000 svarų, bet ir specialios, nuo didesnių sužeidimų saugančios aprangos, avalynės, šalmo. Aprangos kaina – apie 1000 svarų.
Jau viska susipirkus, per metus šis pomėgis suaugusiam žmogui vidutiniškai atsieina apie 1500 svarų. Į kainą įeina kuro išlaidos, startų mokestis ir minimalūs remonto darbai. Kaina, aišku, gali smarkiai kisti, o tai priklauso nuo daugelio dalykų: aktyvumo, startų skaičiaus, griuvimų skaičiaus, po kurių neretai tenka remontuoti motociklą, ir, žinoma, atstumų, kuriuos tenka įveikti važiuojant iki trasos.
Profesionaliose varžybose dalyvaujantys sportininkai išleidžia kur kas daugiau pinigų, nes jiems reikalinga kiek geresnė, patikimesnė technika, geresnė apranga. Neretai prieš kiekvienas varžybas reikia susimokėti ir starto mokestį, kuris gali siekti apie 100 svarų.
Kur kas pigesnė ir paprastesnė pradžia yra vaikams. Tiek motociklai, tiek apranga jiems yra net kelis kartus pigesnė. Tad tėvai, norintys startui paruošti savo vaikus, savo pinigines turės paploninti vidutiniškai 1000 svarų.
Galbūt motokrosas nėra inteligentiška, itin švari ir tarp lietuvių labai populiari sporto šaka, bet adrenalinas, kuris užplūsta ne tik įveikiant tramplinus, bet ir stebint iš šalies tai darančius kitus, nepamirštamas ir su niekuo nesupainiojamas garsas, aišku, azartas palaikant vieną ar kitą savo favoritą nepalieka abejingų.
„Baltic motokross club“ – tai puikus pavyzdys visiems. Nesvarbu kur gyveni, nesvarbu kuo domiesi ir koks tavo hobis – visada ir visur galima rasti bendraminčių. Visada galima ir net reikia burtis ir kurti savo svajones patiems.