Ir iš tikrųjų įvyko netikėtų dalykų: pasikeitusi slaptažodį ir prisijungusi prie savo el. pašto, pamačiau, kad jame nėra nė vieno kontakto, nė vieno laiško prie išsiųstųjų, gautųjų, "spamo" ir t.t. Išlikę tik pora prieš keletą valandų siųstų laiškų. Vienas iš jų nuo kolegos, kuris ir padėjo identifikuoti "partizaninio" akto mano el. pašte schemą.
Kolega rašo: "Žydre, nuo Tavęs gavome štai tokį laišką: "I do hope this gets to you on time. I made a trip to Spain unannounced on a short holiday and unfortunately had my bag stolen from me with personal effects therein during a robbery incident in the hotel I lodged. I have to pay for a ticket (which obviously takes time to be worked up by the agency if I have to renew) and also settle hotel bills. I’ve made contact with my bank but I was told it would take me 3-5 working days to access funds in my account from Malaga. I’m asking you to please help me with a loan of €760 to sort things out and fly back home. I will refund the money immediately I get home. Unfortunately, the hotel lines were disconnected during the incident and I didn’t come with my phones – really awful as it is.
The hotel manager who’s been so helpful explains Western Union happens to be the best option to get money across to me, so please let me know if you will need my details (full names and location) to make the transfer. And ofcourse I’ll refund the money as soon as I return.I’d be so grateful if you can be of any help".
TOKIO LAIŠKO TIKRAI NIEKAD NERAŠIAU, tad viskas tapo aišku: kažkas kažkokiu būdu įsilaužė į mano paštą ir siuntė laiškus, kuriuose prašė pinigų neva po vagystės.
Baisiausia ne tai, kad buvo išsiųsta krūva laiškų, baisiausia, kad dingo visi duomenys. Kas gali paaiškinti esamą situaciją – kol kas tokių nėra. Greitu laiku parašysiu į YAHOO pagalbos centrą, gal jie sugebės ką nors paaiškinti.
Susidūrėte su panašia situacija? Papasakokite! Siųskite savo istoriją el. pašto adresu pilieciai@delfi.lt.