„Noriu pasidalinti ir kartu pabandyti suprasti, kas yra atsakingi už tai, kas vyksta, kiek tai yra normalu ir kiek tai yra saugu.

Nieko gal neįprasto matyti, kad kaip ir visur, ir Švenčionių rajone dirba, patruliuoja policijos pareigūnai. Situacija eilinė, tačiau neduoda man ramybės tai, kad patrulinius automobilius vairuoja pareigūnai, neturintys dviejų metų vairavimo stažo.

Kyla paprastas klausimas: kokia yra vadovų asmeninė atsakomybė, nes jie sukuria bei patvirtina patruliavimo tvarkaraštį?

1. KET yra visiems lygus – kur klevo lapas ant tarnybinio automobilio (nei vienu atveju jo nebuvo ant patrulinio automobilio)? Kam bus išrašytas protokolas?

2. Kaip tokie, neturintys dviejų metų vairavimo stažo, vairuotojai reaguoja į skubų iškvietimą (kalbu apie greičio viršijimą ir važiavimą virš 80 km/h)? Ar jie gali vairuoti specialias transporto priemones?

3. Daroma prielaida, kad toks patrulis važiuoja ne daugiau nei 80 km/h greičiu, tačiau ar gali jis tinkamai ir laiku reaguoti, vykdyti tinkamai savo pareigas ir prisiimti galimą atsakomybę už vėlyvą atvykimą? O jei viršija greitį, kam kyla didesnė grėsmė: pareigūnui, kolegai, pažeidėjui, turtui ar visuomenei?

4. Suprantama, kad jokiu būdu nenoriu pakenkti jaunam policininkui, tačiau KET yra visiems vienodi. Ką galvoja šiuo klausimu vadovai?

5. Kas suskaičiuos, kiek kartų jauni policijos pareigūnai pažeidė KET (dėl klevo lapo, greičio viršijimo, o gal ir nespėjo į skubų įvykį)?

6. Kiek Lietuvoje dar yra tokių vairuotojų?

7. Gal galima visiems, neturintiems 2 metų stažo, važinėtis be to klevo lapo? Kam jis reikalingas, jei pareigūnai jo vengia?

8. Galų gale, pati esu mama. Ką daryti, kai vadovai pastato 2 metų stažo neturintį pareigūną į tokią padėtį?“, – atvirame laiške atsakymų ieškojo jauno policininko mama.

Situaciją pakomentavo Lietuvos policija

Užduotus klausimus ir keblią situaciją pateikėme Lietuvos policijos komunikacijos skyriaus vyriausiajai specialistei Jorūnei Liutkienei, kuri ir pakomentavo, kaip viskas yra iš tiesų.

„Policijos padalinius nuolat papildo vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigą baigę absolventai. Juose siekiama padėti jauniesiems pareigūnams per kuo trumpesnį laiką suprasti savo vykdomų funkcijų apimtis ir užduotis praktiškai. Padedami paskirto kuratoriaus jie kaupia reikalingas žinias savo funkcijoms tinkamai vykdyti ir patirti, mokosi savarankiškai planuoti savo darbą ir priimti sprendimus. Apgailestaujame, kad diskrecijos teise vairuoti tarnybinį transportą buvo suteikta pareigūnams, dar besimokantiems būti asmeniškai atsakingiems už savo veiksmus ir sprendimus“, – teigė ji.

Pasak J. Liutkienės, Lietuvos policijoje be kitų vertybių yra puoselėjama ir saugaus vairavimo kultūra, kuri pareigūnams yra vienas iš prioritetų.

„Dar daugiau dėmesio skirsime apmokydami pradedančius pareigūnus savarankiškai dirbti ir padėdami jiems kaupti būtinus įgūdžius bei skatindami jų savarankiškumą, iniciatyvumą, atsakomybę“, – tikino ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)