Trasa baudė už klaidas
Kaip ir tikėtasi, Biržų trasa dalyviams nebuvo itin svetinga. Molinga ir šlapia danga jau apšilimo ratuose privertė dalyvius gerokai pasukti galvas, kokiomis trajektorijomis įveikti posūkius. Jeigu vokiečiai turi „Nürburgring“ trasą, kurioje padarytos klaidos dažniausiai kainuoja nepataisomai sudaužytus automobilius, tai Biržų trasa už klaidas baudžia įtraukdama kovinius bolidus į purvą.
O iš jo išvažiuoti be visureigio pagalbos pavyksta retam. Nors vairuotojams tokia trasa važiuoti buvo itin sunku, o dar sunkiau mechanikams krapštyti dešimtis kilogramų molio nuo automobilio, žiūrovus toks vaizdas tiesiog masino. Nesuklysime pasakydami, kad smalsuolių į nemokamą renginį susirinko kone tūkstantis.
Jaunimo kova tarpusavyje
Jaunimo klasėje šį kartą startavo trys dalyviai. Kaip ir buvo tikimasi, aršiausia kova vyko tarp Eriko Narbuto iš Biržų ir Karolio Petrovičiaus iš Panevėžio. Kiek apmaudžiai vienas važiavimas susiklostė Erikui. Jis, pasivijęs ratu trečios vietos prizininką Marių Kanopecką, niekaip nesugebėjo jo aplenkti. Nors „Žigulius“ vairavusiam Mariui buvo rodoma mėlyna vėliava, reiškianti, jog jis turi praleisti greitesnį sportininką, tačiau ar dėl siauros trasos, ar dėl purvinų automobilio stiklų Marius Erikui erdvės nedavė.
Tuo pasinaudojo už Eriko važiavęs Karolis Petrovičius. Vaikinas surizikavo ir paskutinėje tiesioje atkarpoje radęs tarpą, pro šachmatinę vėliavą praskriejo pirmasis. Klasės finale kovos taip pat netrūko, bet intriga čia jau laikėsi vos keletą ratų. Vėliau Karolis Petrovičius atitrūko nuo Eriko Narbuto, taip iškovodamas pirmą vietą klasėje, už savęs palikdamas antros vietos prizininką Eriką Narbutą ir trečią vietą užėmusį Marių Kanopecką.
Vairavimo įgūdžius tobulina ir slalomo trasoje
Klasėje M-1600 ant pirmosios vietos pakylos lipo panevėžietis Egidijus Nevulis, vairuojantis „Opel Astra“. Už jo nugaros liko Biržų atstovas Almantas Januševičius su „Žiguliais“, o trečią vietą pelnė Vidas Bobrovskis iš Joniškio. Bene išradingiausiu vairuotoju šioje klasėje galima vadinti trečios vietos prizininką Vidą Bobrovskį, kuris važiuodamas paskutinius ratus fotografams pozavo ne tik mojuodamas, bet ir pasidėjęs rankas po galva, neva imituodamas, kad ruošiasi užmigti. Negalima nepaminėti ir antros vietos prizininko Almanto Januševičiaus. Jo „Žiguliai“ kiekviename posūkyje skriejo šonu, tarsi Dovilo Čiutelės legendinis raudonasis „žiguliukas“. Na, o pirmos vietos nugalėtojas Egidijus Nevulis važiavo ne itin efektingai, tačiau labai efektyviai.
Dar viena įdomi detalė apie nugalėtoją yra ta, kad jis net ir per varžybas neatitrūksta nuo savo tiesioginio darbo, todėl rungtynių metu jį galima išvysti paskendusį kalnuose popierių, vykdantį užsakymus ir nuolat kalbantį telefonu su užsakovais. „Toks darbas“, - šypsodamasis sako Egidijus. Beje, Egidijus Nevulis taip pat pabrėžė, kad daug patirties ruošiantis autokroso sezonui įgavo ir ASK „Ladasport“ slalomo treniruotėse, kur ne kartą pelnė prizines vietas įvairiose klasėse. „Bet koks autosportas suteikia patirties, todėl man labai pravertė dalyvavimas slalomuose“, - plodamas per petį ASK „Ladasport“ vadovui Daliui Draugeliui kalbėjo Egidijus Nevulis.
Nesustabdomas autokroso talentas iš Biržų
Klasių M-2000 ir OPEN rezultatai buvo tokie, jog apie šias dvi klases verta parašyti vieną bendrą pastraipą. Čia nesustabdomas buvo kylantis autokroso talentas iš Biržų Raimundas Kukenys. Vaikinas, vairuojantis seną, kaip pasaulis, ir daug gyvenimo mačiusį „Opel Kadett“ privertė pasiduoti visus abiejų klasių dalyvius. Tie, kas stebėjo autokroso varžybas gyvai, matyt, neliko abejingi agresyviems ir drąsiems vairuotojo, bičiulių vadinamo tiesiog „Kukiu“, manevrams.
Vaikinas tiesiog skriejo purvais, taškydamas į šonus molio gabalus, ir pelnytai kėlė į viršų tiek M-2000, tiek OPEN klasės taures. M-2000 klasėje antrąją vietą pelnė Gražvydas Venckus iš Biržų, o trečias buvo panevėžietis Artūras Matulis. OPEN klasės važiavimas šį kartą garsėjo kontaktais, pasivažinėjimais už trasos ribų ir šalmų mėtymais. Ant šlaitų liko kaboti ne vienas automobilis, taip pat keletas jų sugedo trasoje. Po Raimundo Kukenio pergalės OPEN klasėje dar dvi taures pasidalijo Biržų ir Panevėžio sportininkai. Antros vietos taurė atiteko Petrui Fergizui, o trečias buvo Marius Kisielis su įspūdingais sūkiais dirbančiu „VW Golf“.
Skraidė automobiliai ir šalmai
Eilinį šou žiūrovams pademonstravo Donatas Stašiūnas – Žvėris su „Opel Corsa“. Beje, Donatas į ir jo mechanikai į Biržus atvyko visai nemiegoję, kadangi lenktynių išvakarėse sugedo sportininko „Opel“ variklis. Planas A – taisyti – nepavyko. Teko imtis plano B ir keisti variklį kitu, o tai užtruko iki šeštos valandos ryto, kuomet vienuoliktą valandą visi sportininkai jau stojo pirmiesiems važiavimams. Tačiau Donatas, abiejuose važiavimuose sulaužęs po vieną granatą, finale nusipelnė žiūrovų aplodismentų.
Viename iš posūkių jis išskriejo iš trasos ir važinėjosi laukais, o jau kitame rate, tame pačiame posūkyje jis pievą arė jau vidine trasos dalimi. Tačiau trečia klaida buvo lemtinga. Įmerkęs savo „Corsa“ į molio balą jis daugiau nebeišvažiavo. Išlipęs ir efektingai sviedęs šalmą į automobilį Žvėris pasitraukė į žiūrovų gretas.
Komandinė taurė liko Biržuose
Komandinėje įskaitoje, kaip ir pirmajame, taip ir šiame etape geriausiai pasirodė biržiečiai. Jie, namų varžybose vėl surinko daugiausiai taškų. Be abejo, didžiausias šios pergalės kalvis – Raimundas Kukenys, kuris nugalėjo dviejose klasėse, ir komandinės įskaitos taurė buvo jau trečiasis tą dieną jo į viršų keltas apdovanojimas.
Trečiasis autokroso etapas vyks jau liepos 14-ą dieną. Šį kartą dalyviai kelsis į Kupiškio rajono Uoginių trasą. Organizatoriai sako, kad ši trasa šiemet atnaujinta kaip niekada gerai, tad liepos 14-ą Kupiškyje turėtų būti dar karščiau.
Visas nuotraukas iš Aukštaitijos mėgėjų autokroso antrojo etapo Biržuose rasite „Facebook“ Markelevicius Automoto Photography paskyroje.