Trasa sulaukė kardinalių pokyčių
Likus savaitei iki varžybų jų organizatoriai kibo į darbus. Kasdien trasoje virė darbas. Buvo išsiurbtas trasoje telkšojęs vanduo, sulygintas gruntas, o svarbiausia pasiruošimo dalimi tapo trasos schemos korekcijos. Anksčiau Ramygalos trasa buvo žinoma kaip greita, keturis kairiuosius posūkius ir keturias tiesiąsias turinti distancija, tačiau trasos valdymą perėmęs Egidijus Česnelis nusprendė šliūkštelėti benzino į ugnį ir trasos konfigūraciją pakeitė.
Po šiokios tokios pertvarkos trasa tapo ne tik greita, bet ir techniška, reikalaujanti vairuotojų atidumo ir šaltų nervų. Prieš varžybas tapo aišku – vien galingas automobilis ir „pedal to metal“ strategija dalyviams jau nebepadės. Beje, pagarbos vertas ne tik trasą atgaivinęs Egidijus Česnelis, bet ir jam talkinęs vietos gyventojas, autokroso varžybų dalyvis Karolis Petrovičius.
Sukūrė šventę žiūrovams
Reklaminis varžybų plakatas skelbė, jog pertraukų metu žiūrovus linksmins šokėjos, veiks lauko kavinė, bus galima apžiūrėti „Hairpin racing“ komandos ralio ir kroso techniką. Šiuos pažadus organizatoriai įvykdė, o varžybos pritraukė kone tūkstantį žiūrovų, užpildžiusių tuos trasos pakraščius, nuo kurių atsiveria geriausias vaizdas į distanciją. Viso renginio metu buvo atvira ir serviso zona, tad iš arti buvo galima stebėti, kaip tvarkomi varikliai, keičiami transmisijos ar pakabos agregatai. Viskas vyko čia pat, kiekvienam prieinamoje vietoje.
Merginos metė iššūkį jaunimui
Jaunimo klasėje jau tapo įprasta matyti du dalyvius, pakaitomis ant prizininkų pakylos lipančius Eriką Narbutą ir Karolį Petrovičių. Įdomu tai, kad trečiojo vaidmuo nuolat keičiasi, o šį kartą klasės podiumas buvo dar labiau netikėtas. Prizinės vietos penktame etape iškovoti nepavyko Karoliui Petrovičiui. Tą padaryti jam sutrukdė gedimas. Nors tarp žiūrovų buvo nemažai spėlionių, koks gedimas sustabdė šį nesustabdomą vaikiną, tačiau Karolis socialinio tinklapio „Facebook“ paskyroje atskleidė savo fiasko priežastis.
„Per varžybas finale man nukrito variklio apsauga, pramušiau karterį, ir ačiū Dievui subyrėjo granata. Jeigu ne granata, būčiau dar ir motorą „užkalęs“ – problemą įvardijo jaunasis lenktynininkas.
Pasitraukus Karoliui konkurencijos nebeliko Erikui Narbutui, kuris, pasigrožėdamas trasą supančia gamta, be didesnio vargo finišavo pirmas. Antroji vieta atiteko varžybų debiutantui Ernestui Stumbriui. Vaikinas važiavo gana agresyviai ir technikos tikrai negailėjo. Laimei jo „Mazda MX-3“ apkrovas atlaikė.
Dėl trečios vietos susikovė dvi merginos. Abi vairavo „Opel“ automobilius. Vienai merginai šios varžybos taip pat buvo debiutinės. Penktajame etape savo vyro automobiliu startavo ir organizatoriaus žmona Miglė Česnelienė. Nors ji kitą merginą, Eglę Strumskytę, ir praleido į priekį, tačiau už ryžtą startuoti Miglė pagyrimo tikrai nusipelnė.
Taigi, trečioje vietoje finišavo Eglė Strumskytė. Bebaimė mergina netgi pademonstravo, kad vartyti automobilius moka ne tik vaikinai. Viename iš posūkių Eglė kelis kartus vertėsi, tačiau nenukentėjo ir net neapgadino savo automobilio.
M-1600 klasės lyderis finišavo be padangos
Pirmo ir antro įskaitinio važiavimo metu M-1600 klasėje viskas klostėsi tarsi pagal scenarijų. Jei šios varžybos būtų įtrauktos į lažybų bendrovių pasiūlas, statymų už klasės lyderį Egidijų Nevulį būtų apstu. Tačiau autosportas – sunkiai prognozuojama sporto šaka. Net ir aukščiausio lygio automobilių varžybose, Formulė – 1 ar WRC pasaulio ralio čempionate, lyderius palaidoja padangų pažeidimai. Taip atsitiko ir šį kartą. Kai jau atrodė, kad Egidijus Nevulis savo ramiu ir užtikrintu tempu iškovos dar vieną pirmąją vietą, finaliniame važiavime jam nusimontavo priekinė padanga. Tie, kam yra tekę vairuoti automobilį ir važiuoti ratlankiu be padangos puikiai žino, kaip staigiai krenta tempas. Egidijus Nevulis, su beveik nusimontavusia padanga dar atsilaikė kelis ratus, tačiau paskutiniuose posūkiuose padanga galutinai nukrito ir nusirideno už trasos ribų. Tempą diktavęs Egidijus Nevulis kaip mat atsirado rikiuotės gale. Žiūrovai netruko surasti padangą, kuri vėliau buvo perduota Egidijui. Tiesa, iš jos naudos jau nebebus. Kaip juokavo pats sportininkas, ji atras vietą ant garažo sienos, kaip atsiminimas.
Egidijaus Nevulio nesėkme netruko pasinaudoti lyderiui ant kulnų mynęs Nerijus Mišenis iš Pandėlio. Iš kovos pasitraukus panevėžiečiui, Nerijus su „Seat Toledo“ užtikrintai finišavo pirmas ir iškovojo 20 taškų. Antrą ir trečią vietą užėmė „Žigulių“ desantas. Už nugalėtojo finišavo du Januševičiai. Abu iš Biržų. Antra vieta atiteko Almantui, trečia - Remigijui.
Favoritas didina atotrūkį
M-2000 klasėje intrigos įnešti vėl nepavyko vieną etapą jau praleidusiam Raimundui Kukeniui. Ir Ramygaloje jam nepasisekė, tad tuo puikiai pasinaudojo jo klasės konkurentai. Pirmąją vietą iškovojo Jonas Ramanauskas iš Šiaulių, vairavęs „VW Golf“. Antroji vieta ir iškovoti 17 taškų buvo patenkinamas rezultatas sezone puikiai važiuojančiam Gražvydui Venckui su „Opel Astra“.
Iškovojęs antrą vietą Gražvydas metinėje įskaitoje vis labiau įsitvirtina pirmoje vietoje. Laimėti nugalėtojo vardą šiemet jam, ko gero, gali sutrukdyti tik gedimas. Trečioje vieta atiteko niekada niekur pernelyg neskubančiam Modestui Tamuliui. Jis prie kolegų prisijungė tik įpusėjus sezonui. Vikingu arba Barzda draugiškai vadinamas lenktynininkas, važiuodamas savo tempu, sugebėjo prasibrauti ir į prizininkų gretas. Ramygaloje jam įteiktas trečios vietos apdovanojimas.
Žvėris trauktis neketina
Open klasėje ir toliau visus stebina Donatas Stašiūnas – Žvėris. Po antro iš eilės sėkmingo etapo, turnyro lentelėje jis jau pakilo į pirmą vietą. Tiesa, lenktynės Ramygaloje jam taip pat nepraėjo be incidentų. Viename iš važiavimų Donatas sustojo dėl lūžusių amortizatoriaus tvirtinimo varžtų.
Laimei, tai įvyko antrame, o ne finaliniame važiavime. Finale Donatui nebesutrukdė niekas. Ir nors po finišo jo „Opel Corsa“ pradėjo verstis garais, tai įtakos rezultatams jau nebeturėjo. Donatas užtikrintai iškovojo dar 20 taškų.
Atskiros pastraipos vertas ir kupiškėnas Deividas Vareika. Jį, ko gero, būtų galima pavadinti šių varžybų nelaimėliu. Tačiau gerąja prasme. Viename iš važiavimų Deividas apsivertė, vėliau jam bevažiuojant atsidarė variklio gaubtas ir sportininkas dar ilgai važiavo trasa, ją stebėdamas pro mažyčius plyšelius. Kai atrodė, jog blogiau būti jau nebegali, Deividui Vareikai nulūžo ratas. Tačiau lenktynininkas nepasimetė ir tuomet. Galiausiai jo pastangas vainikavo antrosios vietos taurė.
Trečioji vieta atiteko Artūrui Staniui iš Panevėžio. Nors, kaip vėliau teko matyti serviso zonoje, jis ir turėjo problemų su automobiliu, tačiau trasoje jo „VW Golf“ kaprizų nerodė, ir nesutrukdė jam pasiekti trečią prizininkų pakylos laiptelį.
Daugiausia apdovanojimų – biržiečių rankose
Komandinę taurę šiose varžybose vėl iškovojo biržų komanda. Tai jau trečioji jų iškovota komandinė taurė šį sezoną. Šį trofėjų komandai lėmė Eriko Narbuto pergalė jaunimo klasėje, Almanto Januševičiaus ir Gražvydo Venckaus sidabras M-1600 ir M-2000 klasėse, bei Remigijaus Januševičiaus bronza taip pat M-1600 klasės dalyvių gretose.
Savo vardo taurę įteikė ir Seimo narys
Šių varžybų rėmėjais tapo Panevėžio rajono apskritojo stalo pirmininkė Modesta Petrauskaitė ir Seimo narys Domas Petrulis. Parlamentaras į trasą atvyko besibaigiant varžyboms ir atsivežė savo vardo taurę. Galiausiai Seimo narys nusprendė ją įteikti merginai, kuri šiose varžybose debiutavo kaip vairuotoja. Domo Petrulio taurė atiteko Jaunimo klasėje važiavusiai Miglei Česnelienei.
Dalyviai ruošis finalinei kovai
Aukštaitijos mėgėjų autokroso sezone liko vos vienerios varžybos. Jos rugsėjo antroje pusėje bus surengtos Rokiškio rajono, Bajorų kaimo trasoje. Tiksli data ir laikas dar nėra aiškūs, tačiau žinoma tai, jog šioje trasoje dar rugpjūčio 25-ą dieną bus surengtos draugiškos, neįskaitinės varžybos. Taigi, jos gali tapti puikia treniruote tiems lenktynininkams, kurie Aukštaitijos mėgėjų autokroso sezone dar turi ambicijų iškovoti prizines vietas.
Daugiau nuotraukų iš Aukštaitijos mėgėjų autokroso penktojo etapo Ramygaloje galite rasti socialiniame tinklapyje „Facebook“, „Markelevicius Automoto Photography“ paskyroje.