XIX a. antroje pusėje į Alytų (tuomet vadintą Olita) buvo nutiestas karinis geležinkelis. Iššūkiu statytojams tapo didžiausia Lietuvos upė – Nemunas, per kurią 1897–1899 m. pastatytas novatoriškos gembinės konstrukcijos tiltas, kurio taurai buvo įkasti 15 m į upės dugną. Tilto važiuojamoji dalis buvo skirta traukinių ir vežimų eismui. Statybos, įskaitant užvažiavimų ant pylimo įrengimą, vagos tvirtinimo ir santvarų montavimo darbus, kainavo 700 tūkst. rublių. Tai buvo beprotiškai didelė suma. Tarkim, tais laikais vidutinė darbininko mėnesinė alga siekė 15 rublių 25 kapeikas, kavos pupelių kilogramas kainavo 2 rublius, darbinis arklys – 70 rublių.
Tiltas buvo 240,5 m ilgio, 33 m aukščio ir bene aukščiausias iš visų tuo metu pastatytų geležinkelio tiltų per Nemuną. Šis tiltas ne tik sujungė abu Nemuno krantus, tačiau jo pagalba iš Alytaus per Varėną galima buvo nuvykti į Vilnių. Per Pirmąjį pasaulinį karą, 1915 m. rugpjūčio mėn., besitraukianti caro kariuomenė geležinkelio tiltą susprogdino. Alytų užėmę vokiečiai susprogdinto tilto vietoje pastatė medinį. Atstatymo darbai tęsėsi 63 dienas (nuo rugsėjo 24 d. iki lapkričio 25 d.). Jo ilgis buvo 294 m, aukštis – 35 m. Tiltu naudotasi iki 1926 m. Vėliau, kaip nesaugus uždarytas ir išardytas.
Kol tiltas veikė kelionė juo buvo neįprasta: privažiavus tiltą keleiviai iš traukinio buvo išlaipinami ir tiltą privalėjo įveikti pėsčiomis. Buvo bijoma, jog tiltas gali neatlaikyti važiuojančio traukinio svorio ir sulūžti. Šiltuoju metų laiku tokie pasivaikščiojimai buvo netgi savotiška romantika, tačiau pliaupiant žvarbiam lietui ar spaudžiant šaltukui ši romantika išgaruodavo akimirksniu, o su ja dingdavo ir noras važinėti traukiniais...
Išardžius tiltą liko tik akmeninės atramos. Net ir nenaudojamos jos tapo traukos objektu ir svarbiu kraštovaizdžio akcentu. Tarpukariu prie tilto liekanų mėgo fotografuotis Alytaus kurorto (nuo 1932 m. Alytus gavo miesto kurorto statusą) poilsiautojai.
XXI a. pirmajame dešimtmetyje buvo nuspręsta pastatyti pėsčiųjų ir dviračių tiltą ant senojo atramų. Naujojo tilto statyba prasidėjo 2013 m. rugpjūčio mėn. ir baigta 2015 m. spalį. Tilto ilgis 240,5 m, aukštis 38,1 m. Tai aukščiausias pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas Lietuvoje. Jis įtrauktas į Lietuvos rekordų sąrašą.