„Šiuo metu Lietuvoje didžiausias dėmesys skiriamas formaliam švietimui, tačiau greta turi funkcionuoti ir neformalus ugdymas, kaip neatsiejama mokymosi visą gyvenimą dalis. Projektą „TAPK“ galime laikyti pradininku skatinant jaunimo neformalųjį ugdymą mokykloje. Jo metu mokytojai bei jaunimo organizacijų atstovai kartu kūrė ir pritaikė programas, skatinančias jaunų žmonių pilietiškumą ir tautiškumą, kartų dialogą, stiprino tarpusavio bendradarbiavimą“, - sakė renginio dalyvius sveikinusi Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos (LiJOT) prezidentė Loreta Senkutė.

„Asociacijų bendradrabiavimo su mokyklomis stiprinimo“ programą kuravusi Ateitininkų Federacijos atstovė Kristina Šmulkštytė pasakojo, kad vykdytų veiklų įvairovė moksleiviams sudarė galimybes visapusiškai pažinti gimtąjį kraštą: „Programoje dalyvavę vaikai iš šešių Lietuvos kraštų drauge šventė valstybines šventes, dalyvavo vasaros stovyklose, keliavo po istorines šalies vietas, svarstė tautiškumo ir pilietiškumo temas bei užsiėmė kitomis veiklomis“.

K. Šmukštytė pastebėjo, kad įgyvendintos programos dėka jaunimas pamatė ypač daug skirtingų šalies vietų: „Jaunimo kuopos keliavo pėsčiomis, autobusais, dviračiais, traukiniais. Paskaičiavome, kad įveikėme apie 12-os tūkstančių kilometrų atstumą, o tam reikėtų beveik 7 kartus keliauti aplink Lietuvą. Ypač džiugino tai, kad dalyvavimas projekte kai kuriems vaikams padovanojo galimybę pirmą kartą pamatyti Lietuvos sostinę, pajūrį ar kitą, atrodo, mums tokią įprastą ir pažįstamą vietą“.

Lietuvos skautijos nariai drauge su mokytojais taip pat vykdė gausybę veiklų, moksleivius supažindinusių su skautiškais žygiais ir stovyklomis, padedančiais jaunimui per asmeninį patyrimą mokytis svarbiausių gyvenimiškų patirčių, prisiimti atsakomybę, išmokti pasiskirstyti darbais draugų komandoje.

„Džiugu, kad į veiklas pavyko įtraukti įvairių bendruomenių narius, ypač daug entuziazmo ir susidomėjimo parodė programoje dalyvaujančių moksleivių tėveliai. Tikime, kad nemaža dalis jaunimo ir jų tėvų atrado nevyriausybinio sektoriaus veiklą ir pamatė, kad ne vien mokykloje kaupiamos jaunam žmogui svarbiausios žinios“, - kalbėjo Lietuvos skautijos atstovė Aistė Lukaševičiūtė.

Abi nevyriausybinių jaunimo organizacijų atstovės pabrėžė, kad projekto metu augo tiek dalyvių gabumai, tiek kuratorių organizaciniai sugebėjimai, o į abiejų organizacijų vykdytas veiklas viso įtraukta 4320 jaunų žmonių.

„Svarbu nepamiršti, kad pasibaigus šioms veikloms gali prasidėti naujos, o projektas „TAPK“ tapo svarbia bendrų veiklų pradžia. Formalaus švietimo ir neformalaus ugdymo atstovų bendradarbiavimas yra būtinas ir reikalingas jaunajai kartai, kuri, kaip ir tikimės, užaugs sąmoningais, pilietiškais, atsakingais ir visiems mums mielą Lietuvą kuriančiais žmonėmis“, - kalbėjo LiJOT prezidentė L. Senkutė.

Projektas „TAPK“ skirtas sukurti kokybiškai naujas neformaliojo švietimo paslaugas, ugdyti neformaliojo švietimo teikėjų kompetencijas ir skatinti naujų neformaliojo ugdymo metodų naudojimą. Projekto tikslinės grupės – mokiniai, mokytojai, mokymosi visą gyvenimą sistemos administratoriai, jaunimas ir suaugusieji.