„Delfi“ skaitytoja nerimavo, kad esant tikram pavojui, gauti informacijos daliai žmonių gali nepavykti, kadangi vos pradėjus kaukti sirenoms ir bandant klausytis nurodymų, to padaryti nepavyko.
„Neveikė būtent tada, kai pasibaigė sirenos, nors pranešime rašoma, kad pasibaigus sirenoms reikia įsijungti radiją ar televiziją. Bandėme įsijungti per kompiuterį LRT televiziją, neveikė, LRT radijas taip pat, pavyko tik su LRT plius. Dar po kelių minučių viskas atsigavo ir ėmė veikti. Spėju, gal didelis žmonių srautas tuo metu bandė patekti į puslapį?“, – bandė atspėti Greta (vardas redakcijai žinomas).
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, būtent šiomis žiniasklaidos priemonėmis realios grėsmės atveju Lietuvos gyventojai būtų informuojami apie tai, ką reikėtų daryti ir kaip elgtis.
LRT pakomentavo situaciją
Susisiekėme su Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos atstove ryšiams su visuomene Auguste Mikulėnaite, kuri paaiškino, kas įvyko.
„Trečiadienį tikrinant Lietuvos gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemą visi buvo nukreipiami į Lietuvos radiją ar televiziją, ir, nustojus kaukti sirenoms, išklausyti informaciją. LRT RADIJAS ir LRT TELEVIZIJA veikė be trikdžių, tačiau trumpam buvo sutrikusi portalo LRT.lt veikla.
Į šią neeilinę situaciją portale LRT.lt sureagavo mūsų DDOS apsaugos sistema, kuri padidėjusį srautą traktavo kaip potencialią DDOS ataką. Dėl to kilo klaidingas aliarmas, arba vadinamoji false-positive klaida, laikinai sutrikdžiusi portalo prieigą.
Atlikę nuodugnų tyrimą šią situaciją išsiaiškinsime iki galo – toks ir yra perspėjimo sistemos patikrinimo tikslas, patikrinti, kaip veikia visos su tuo susijusios sistemos. Dedame visas pastangas, kad tokias situacijas ateityje galėtume efektyviau numatyti ir išspręsti“, – teigė A. Mikulėnaitė.
Norite išsakyti savo nuomonę ar pranešti naujieną? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt.