Spalio 21 dienos (penktadienio) rytą Kaune, V. Putvinskio gatvėje, trumpam pasistačiau automobilį. Kaip įprastai, už automobilio stovėjimą apmokėjau SMS žinute (nr. 1332). Toje Kauno vietoje – Geltonoji zona, todėl valandos kaina – 2 Eurai.

Užtrukau neilgai – grįžau į automobilį ir, sėdusi vidun, iškart ta pačia SMS žinute sustabdžiau mokėjimą. Ir nuvažiavau savais keliais. Po kelių akimirkų į mano telefoną atėjo pranešimas, kad automobilio stovėjimo paslauga sustabdyta, mokestis už automobilio stovėjimą – 1,20 Eur (ši suma man bus pripliusuota prie telefono abonementinio mokesčio).

Skaitytojos atsiųstos nuotraukos dėl  automobilio parkavimo

Iš pradžių į šį pranešimą nekreipiau dėmesio, bet namuose pasižiūrėjau, kiek gi aš toje V. Putvinskio gatvėje užtrukau. Ogi 24 minutes ir 18 sekundžių – taip buvo parašyta man atsiųstoje SMS. Vadinasi, jeigu valandos stovėjimo kaina – 2 Eurai, turėjau sumokėti mažiau nei 1 Eurą.

Skaitytojos atsiųstos nuotraukos dėl  automobilio parkavimo

Lygiai taip mokėdavau iki šiol. Pavyzdžiui, Jonavos gatvėje (ten – mėlynoji zona, valandos kaina – 60 eurocentų) pastačiusi automobilį 63 minutėms, sumokėjau 63 eurocentus. O kodėl dabar sumokėjau 1,20 Eur?

Paskambinau į biudžetinę įstaigą „Parkavimas Kaune“ pasiteirauti, gal sistemoje įsivėlė klaida. Man paaiškino, kad iš tiesų nuo penktadienio ryto apmokėjimo už parkavimo paslaugas sistemoje buvo daug trikdžių, bet esą viską tvarko įstaiga UNIPARK (kurios centrinė kontora įsikūrusi Vilniuje), taigi su jais ir turėčiau aiškintis, kodėl nuskaitė tiek pinigų.

Skaitytojos atsiųstos nuotraukos dėl  automobilio parkavimo

Negana to, Kauno įmonės atstovė pagal mano automobilio numerius pareiškė, kad toji nuo ryto trinkanti sistema rodo, jog aš iki šiol stoviu minėtoje gatvėje, nors jau gal 4 valandas sėdėjau namuose.

Susisiekiau su UNIPARK. Beje, ši firma viešai skelbiamu telefonu nebuvo pasiekiama, todėl parašiau elektroninį laišką. Gavau atsakymą:

„Dėkojame už Jūsų laišką. Visų pirma pradėsime nuo to, kad 21 d. turėjome sutrikimų su apmokėjimais per aplikaciją ir SMS žinute, todėl Kauno miesto administruojanti įmonė Jūsų mokėjimo nematė, nors iš tiesų parkavimo paslaugą buvote aktyvavusi.

Problema pašalinta, mokėjimas šiuo metu yra matomas. Stovėjimo paslaugą aktyvavote 2022-10-21 09:37:26 ir ją de aktyvavote 2022-10-21 10:01:44. Sumokėta suma 1,20 EUR. 1 val. kaina Kauno miesto geltonojoje zonoje yra 2 EUR, mokestis skaičiuojamas 12 min. tikslumu, vadinasi 12 min. kaina – 0,40 EUR. Jums buvo pritaikytas 3 žingsnių nuskaitymas po 0,40 EUR, todėl bendra mokėtina suma 1,20 EUR. Jei turėsite daugiau klausimų, klauskite, mielai atsakysiu. Gražios dienos!“

Tuomet man kilo dar vienas klausimas – kodėl aš turiu mokėti perviršį už automobilio stovėjimo laiką? Juk mano automobilis stovėjo 24 min. ir 18 sekundžių, o iš manes nuskaičiuota suma, lyg automobilis būtų stovėjęs 36 minutes!

Be to, kai tik aš iš V. Putvinskio gatvės pajudėjau, mačiau, kaip į mano atlaisvintą vietą iškart įsiparkavo kitas automobilis. Vadinasi, to automobilio vairuotojas irgi mokės už tą laiką, už kurį aš jau esu sumokėjusi! Argi tai ne kauniečių apgaudinėjimas?

Juk įmonės „Parkavimas Kaune“ tinklalapyje aiškiai parašyta, kad atsiskaitant SMS žinute, mokestis už automobilio stovėjimą paskaičiuojamas pagal faktinį automobilio stovėjimo laiką!

Kai dar kartą kreipiausi į šios Kauno biudžetinės įstaigos atstovę, man paaiškino, kad yra nustatytas 12 minučių intervalas, ir jeigu aš stovėjau bent keliomis sekundėmis ilgiau nei 24 minutės, automatiškai paskaičiuojama suma mokėti už 36 minutes.

Kas patvirtino tokį intervalą? Kauno įmonės atstovė atsakė, kad tai – UNIPARK įmonės nustatyta tvarka. Vėl kreipiausi į UNIPARK. Ir vėl pasijutau stumdoma nuo Ainošiaus pas Keipošių. Man buvo pasakyta, kad tasai 12 minučių intervalas – kauniečių nustatyta tvarka.

Taip ir liko neaišku, kas sako teisybę, o kas – meluoja. Gal Konkurencijos taryba ar Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba galėtų padėti įminti šią mįslę: kodėl vairuotojas privalo sumokėti už ilgesnį laiko tarpą, nei stovėjo jo automobilis?

Kodėl dubliuojamas automobilių stovėjimo mokestis – perviršį sumoka jau nuvažiavęs vairuotojas, o, toje pačioje vietoje pastatęs automobilį, už tą patį laiką dar kartą sumoka ir kitas vairuotojas? Sakysite, smulkmena, keli centai, bet turint galvoje tai, kad Kaune apmokestintos beveik visos gatvės, kasdien susidaro turbūt net ne šimtai, o tūkstančiai Eurų papildomų pajamų, kaip sakoma, „iš oro“. Tai argi tai ne akivaizdus gyventojų apvaginėjimas?

***

„Unipark“ klientų aptarnavimo ir operacijų vadovas Arūnas Radzevičius teigė, kad parkavimo paslaugas Kaune nustato Kauno miesto savivaldybės taryba.

„Norime atkreipti dėmesį, kad parkavimo paslaugos kaina Kaune ir jos skaidymas 12 minučių intervalais yra nustatytas Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu (žr. 9.5 punktą – https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/27d8d410aaa511ec8d9390588bf2de65/asr).

Mokesčio apskaičiavimas 12 minučių intervalais reiškia, kad žmonės moka už vieną intervalą stovėdami iki 12 minučių, už du intervalus – iki 24 minučių, ir taip toliau. T.y., kai prasideda 12–a, 24–a, 36–a ar 48–a minutė, pridedamas kito intervalo tarifas.

Jūsų pateiktu pavyzdžiu, klientė stovėjo kiek ilgiau nei 24 minutės.
Taip pat norime patikslinti, kad šių metų spalio 21 dieną turėjome laikiną informacijos perdavimo vidinėje sistemoje sutrikimą. Šis sutrikimas neturėjo įtakos klientų stovėjimo laiko fiksavimui ir kainos apskaičiavimui“, – rašė A. Radzevičius

„Delfi“ pasidomėjo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos apie skaitytojos nurodytą atvejį.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė teigė, kad reikia sistemiškai įvertinti visas aplinkybes.

„Įvertinus paklausime nurodytas aplinkybes, kad nustatytume, ar įmonė konkrečiu atveju pažeidė vartotojos teises, reiktų sistemiškai įvertinti visas kilusio ginčo aplinkybes, dokumentus, bendrovės paaiškinimus.

Jeigu, įvertinus visas aplinkybes ir dokumentus, būtų nustatyta, kad įmonė neužtikrino sistemos tinkamo funkcionavimo ir dėl bendrovės netinkamai funkcionavusios sistemos vartotoja patyrė žalą, vartotojai ji turėtų būti atlyginta“, – rašė D. Malinauskienė.

„Delfi“ užsiklausė „Parkavimas Kaune“ dėl minėtos situacijos, tačiau įmonė atsakymo nepateikė.

Savo pasakojimus ir istorijas siųskite pilieciai@delfi.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)