Į „Delfi“ kreipėsi skaitytojas Feliksas, kuris teigė, kad Sodra neišmoka jam priklausančios išmokos ir dar pasityčioja, kai kreipiamasi pagalbos į Sodros darbuotojus.
„Pabandysiu papasakoti plačiau savo situaciją susijusia su Sodra. Nuo 2021–03 mėnesio buvau pripažintas neįgaliu, buvo nustatytas 30 proc. darbingumas. Neįgalumas buvo išduotas metams laiko tai neįgalumo išmoka metus laiko gavau tokią kokia ir priklauso.
Tačiau šiais metais kovo mėnesį, pridavęs naujus dokumentus i Kauno Neįgaliųjų tarnyba, šie man nustatė 50 proc. darbingumą ir pradėjo mokėti, kaip priklauso išmokas pagal nustatytą darbingumo lygį. Man nesutikus su išvadomis ir apskundus Kauno skyriaus sprendimą Vilniaus skyriui, Vilnius nusprendė, kad vis dėl to mano neįgalumas yra didesnis, tai yra 30 proc. darbingumas. Gavau priimto sprendimo kopiją 2022-05-27, kad man priklauso nuo 2022-03-24 išmokos už 30 proc. darbingumą.
Tačiau Sodros darbuotojai nesugeba perskaičiuoti ir išmokėti man priklausančių mano pinigų, o paskambinus bendruoju telefonu, kuris nurodytas interneto puslapyje, konsultantai sugeba pasakyti, kad manęs visiškai be pinigu nepalieka ir kažkiek moka.
Dar po kiek laiko man sako „Jūs dar ir dirbat, tai gaunat atlyginimą ir turite už ką gyventi“ (ar etiška taip kalbėti su žmogumi, kuris skambina ir prašo išsiaiškinti, kodėl negauna jam priklausančių pilnų, ne dalinių išmokų?).
Nuvažiavus į Sodrą Kaune, prie langelio manęs paprašo sprendimo, pasidaro kopiją, nes atseit nemato sistemoje (arba nenori matyti) ir pažada, kad kitą mėnesį išmokės tai kas man priklauso.
Bet atėjus kito mėnesio terminui, išmoką gaunu lygiai tokią pačią, kaip ir praeitą mėnesį. Tai yra už 50 proc. darbingumo.
Tai nelabai suprantu, ką veikia tokie darbuotojai tokioje įstaigoje? Kad net nesugeba žmogui perskaičiuoti ir atiduoti jam priklausančius pinigus. Aš svetimų pinigų nenoriu, tiesiog noriu, kad būtų skaitomasi su žmonėmis, kurie išlaiko Sodros darbuotojus mokėdami mokesčius ir, kad šie dirbtų savo darbą“, – rašė skaitytojas Feliksas.
Sodros komunikacijos skyriaus patarėja Malgožata Kozič teigė, kad asmuo turi pranešti apie skyriaus neveikimą Sodros valdybai.
„Sprendimas skirti netekto darbingumo pensiją turi būti priimtas per 30 kalendorinių dienų nuo visų būtinų dokumentų ir duomenų gavimo dienos. Jei dokumentų ar duomenų sprendimui priimti trūksta, žmogus apie tai turi būti informuotas ne vėliau kaip tą dieną, kurią sueina terminas sprendimui priimti.
Apie priimtą sprendimą gyventojas yra informuojamas raštu ir per asmeninę „Sodros“ paskyrą www.sodra.lt/gyventojui, o jei paskyroje yra nurodęs elektroninio pašto adresą ar telefono numerį, taip pat ir šiais kanalais.
Jei per nurodytą terminą sprendimas nepriimamas, žmogus turi teisę apskųsti teritorinio skyriaus neveikimą „Sodros“ valdybai, kuri yra privaloma išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucija.
Nežinant konkrečios situacijos, sudėtinga pakomentuoti konsultantų atsakymus. Praktikoje dažnai susiduriame su tuo, kad žmonės savaip interpretuoja išgirstą informaciją. Mūsų konsultantai aptarnaudami klientus turi griežtai laikytis klientų aptarnavimo standarto, įvertinti situaciją ir pasiūlyti geriausią sprendimą“, – rašė atstovė M. Kozič.
Savo istorijas ir pasakojimus siųskite pilieciai@delfi.lt