Dvyliktos klasės egzaminai... Būtent jiems dvylika metų ruošia mokykloje. Ne gyvenimui, ne darbui, ne studijoms, o kelioms bereikšmėms valandoms...

Nėjau, nes tai neturi jokios prasmės. Duosiu nedidelį išbandymą – atspėti, kokia tema turėjau kalbėti (kaip paaiškėjo, gavus NEC komentarą, šios temos yra pavyzdžiai tų, kurios nurodomos dvyliktokų mokytojams kaip galimos pagal formuluotes, visą NEC komentarą galite rasti teskto apačioje – DELFI):

a) Kalbinis apsisprendimas tautinio atgimimo epochoje XIX a. pab. XX a. per.;

b) Žemdirbiškos kultūros aktualizavimas XX a. II pusės lietuvių literatūroje;

c) Žaismas modernioje lietuvių literatūroje;

d) Žmogaus prigimties prieštaringumas Lietuvos literatūroje.

Atsakymas: nesvarbu. Dar kartą perskaitykite mano paminėtas temas. Ypač dvi pirmas. Man jas perskaičius iškyla vos vienas (net ne du) klausimai: ką??? Jūs man nesakykit, K. Donelaitis, nesakykit Šatrijos Ragana, pasakykit, kokia prasmė yra tokio sakinio, ką? Žemdirbystė literatūroje? Jos aktualizavimas? Ką jūs sau galvojat?

Ką tai gali reikšti? Kur aktualumas, kur įdomumas? Aš moku rašyti ir mėgstu skaityti, bet tokios velniavos nebeištvėriau – spjoviau į egzaminus (...).

Rimtai išsigandau, kad ir universitete bus taip. Be studijuojamo dalyko reikės išsirinkti kokią krikščionybės kultūrą Irane iki XXI amžiaus...

Žodžiu, aš pasiduodu. Sistema ne man. Uždirbu 425 eurus ir toliau už juos dirbsiu, o paskui bandysiu kilti pareigose ir uždirbti iki 570 eurų. O laisvalaikiu rašysiu eilėraščius, kaip man ir patinka. Va taip. Tas suaugusiųjų gyvenimas – neįdomus.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į Nacionalinio egzaminų centro direktorę Saulę Vingelienę, kuri paaiškino, kad dvyliktoko skunde įvardintos temos buvusios tik kaip pavyzdžiai, ir yra skirtos ne mokiniams, o mokytojams.

„Abiturientas mini temas, kurios buvo pateiktos mokytojams kaip galimi temų formulavimo (atkreipiame dėmesį – būtent formulavimo) pavyzdžiai ir tai nėra temos ar juolab pavyzdinės temos mokiniams. Šios temos nebuvo formuluojamos ir pateikiamos mokiniams, nes mokiniai pagal Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos programą temas turi susiformuluoti patys, padedami mokytojo, – paaiškino ji. – Taigi, formuluodami temas jie ir turi mąstyti apie tai, kas jiems įdomu ir aktualu. Mokiniui formuluojantis temą svarbu žiūrėti, kad ji atitiktų Lietuvių kalbos ir literatūros vidurinio ugdymo bendrąją programą.“

Laikėte ar šiuo metu ruošiatės lietuvių kalbos įskaitai? Kviečiame jus savo patirtimi dalytis el.p. pilieciai@delfi.lt