Anglijoje tikrai apstu prekybos centrų, jie dideli, išmarginti ir kiekvienas konkuruoja savo nuolaidų sistemomis bei siūlo nuolaidų korteles. „Lidl“ to nėra dėl kelių elementarių priežasčių: kainos jau iš karto yra pakankamai žemos, o kokybė atitinka konkurencijos reikalavimus. Nereikia nieko kaupti, kad vėliau išleistum, perki iš karto ir žinai apie esamas kainas.
Per pastaruosius kelis metus „Lidl“ sugebėjo iš savo produkcijos pašalinti arba pakeisti sveikatai kenksmingus priedus, tokius kaip palmių aliejų, sujungimo audinius (sausgysles) ir panašiai.
Puikus ir nepakeičiamas mažų kainų tinklas vertas dėmesio Anglijoje, nes tarkim ravioliai (tokie koldūnai) kituose prekybos centruose svyruoja nuo 1.50 iki 2 svarų, kai „Lidl“ siūlo tokį patį kiekį tik už 0,80 svaro. Alyvuogės kituose tinkluose apie 1.50, o „Lidl“ – tik 0.60. Mėsa, faršas, pigesnis apie 30 procentų. Padažai, makaronai, ryžiai, panašios kainos kaip ir kitur. Riešutai, daržovės, vaisiai pigiau. Drabužiai, batai, namų ar sodo apyvokos daiktai gali būti per išpardavimą iš viso beveik pusvelčiui.
Kaip pavyzdį pateiksiu batų statybininkams kainą. Per išpardavimą gali būti tik 5 svarai, kai kitur pigiau nei 20 svarų tikrai nerasi. Tualeto, skalbimo, gyvūnų reikmenų kainos tikrai juokingos – labai pigu.
Prieskoniai Anglijoje – aukso miltelių vertės. Drįsiu pajuokauti, kad kaip viduramžiuose, vienoje pusėje beriant ant svarstyklių maltus juoduosius pipirus, kitoje atsiskaitant už juos aukso miltelius. Tik ne „Lidl“. Čia prieskonių kainos akių nebado.
Vokiškos dešros labai panašios skoninėmis savybėmis į lietuviškas, tad norint paskanauti ir prisiminti Lietuvą, smagu ir džiugu pirkti jas „Lidl“.
Pats šaldytų produktų neperku pastaruoju metu, bet dar iš anksčiau galiu prisiminti, kad jie kainavo pigiai. Vėlai baigus darbą, neturint laiko ką nors sveikesnio pasigaminti, verta pačiupti ir šaldytą pusgaminį, kuris bus bent 30 procentų, o gal net puse kainos pigiau nei kitur, tarkim šaldytą picą.
Yra gaminių, kurie kokybe nusileidžia dėl nepažįstamų ir negirdėtų iki tol gamintojų, bet dažniausiai tik energetiniai bei alkoholiniai gėrimai.
Tik mano nuomonė, bet dėl skalbimo miltelių tikrai dvejoju. Kainos juokingai mažos, o va kokybės nesu išbandęs. Neturiu tiek drąsos rizikuoti drabužiais. Tad renkuosi brangesnius žinomus skalbimo miltelius.
Indų plovimo skysčiu nusivyliau, bet kaina sužavėjo. Jo reikėjo tris kartus daugiau nei, tarkime, brangesnio indų ploviklio. Viskas liko riebaluota, nors kvepėjo skaniai.
Riešutų miksas „Lidl“ įperkamas ir pagal šio tinklo kainas tai jau ne prabanga, o maistas.
Sveikieji batonėliai iš sėklų – puikus pakaitalas greitam maistui. „Lidl“ už juos berods ir svaro nemokėjau, kai kitur pamatęs kainas supranti, kad sveikas maistas – tik nesveikai daug uždirbantiems.
Visi produktai turi aprašymus su nurodytomis maistinėmis savybėmis ir sudėtimi. Jeigu ir atrodo sveikai, visuomet verta pasitikrinti perskaičius apie jų teigiamas arba neigiamas savybes. Tai puikus būdas prieš perkant pamėgti vienus ar kitus gaminius, o gal geriau atidėti į šalį.
Aptarnavimas „Lidl“ – toks pat kaip kitur: draugiški ir motyvuoti darbuotojai, nes žinau apie šiek tiek mokamus didesnius atlyginimus nei kitur. Tad geras požiūris į savo darbuotojus, manau, daug ką pasako apie „Lidl“ parduotuves. Pats domėjausi darbuotojų atranka paprastam salės darbuotojui, tad galiu pasakyti, ji niekuo nesiskiria nuo 5 žvaigždučių darbuotojų priėmimo.
Daugybė klausimų apie klientų poreikius ir jūsų privilegijų pasirinkimą įvairiuose situacijose. Sumodeliuotos situacijos leidžia atrinkti teisingai mąstančius ir dažnai jau bendrą nuovoką turinčius darbuotojus, kurie sugeba teorines bei praktines žinias įgyvendinti realiame darbe. Tad iš savo paties praktikos galiu teigiamai atsiliepti apie šio parduotuvių tinklo personalą. Kai neradau įprastos prekės, personalas nuėjo į sandėlį patikrinti, ar neužsiliko, o gal jau gavo naują siuntą.
Buvo malonu, kad jie tokie rūpestingi darbuotojai, susidarė įspūdis, kad klientas jiems svarbus ne tik reklamoje, bet ir pačioje parduotuvėje.
Gal Lietuvai tai nėra labai aktualu, bet mano manymu, „Lidl“ silpnoji pusė yra mažas paslaugų kiekis: nėra prekių pristatymo į namus ar galimybės užsisakyti internetu. Viską, ką nori ir kiek nori, turi pirkti ir vežtis pats. Negali nusipirkti, o vėliau tiesiog pasiimti parduotuvėje. Tad prekybos vietose daugybė pensijinio amžiaus žmonių, kurie galėtų gauti sunkius ryšulius tiesiai į namus ir nevargti.
Dar prieš gerus penkis metus „Lidl“ parduotuvėse negalima buvo atsiskaityti kreditinėmis ar kitomis bankinėmis kortelėmis, bet kaip matome šiandien, ši problema išspręsta sėkmingai.
Sveikinu Lietuvos žmones su protu draugaujančiu prekybos tinklo atidarymu!
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!