„Vilniaus miestui tvarkantis į gyventojų patogumą mažai atsižvelgiama. Vilkpėdėje, Vandentiekio gatvėje įkasus naujuosius konteinerius, iš gyventojų atimama vienintelė prie namo buvusi normali stovėjimo aikštelė.

Dabar automobilius tenka statyti prie kitų namų, o atėjus rudeniui kai visi grįš iš atostogų išvis vietos nebeliks. Norisi paklausti Vilniaus miesto savivaldybės ar taip yra sprendžiama automobilių stovėjimo problema daugiabučių kiemuose?“, – piktinosi vilnietis.

DELFI paprašė pakomentuoti šią naujovę Vilniaus miesto savivaldybės.

„Vilniaus miesto savivaldybė plečia ir tobulina komunalinių atliekų surinkimo infrastruktūrą, sudarant geresnes sąlygas gyventojams tvarkytis komunalines atliekas ir jas rūšiuoti. Vykdomas projektas, kurio metu per 2018-2019 metus mieste atsiras 755 požeminių ar pusiau požeminių konteinerių aikštelių, kuriose numatyta įrengti 5m3 talpos mišrių komunalinių atliekų konteinerius, konteinerius plastikui, popieriui, stiklo atliekoms. Tokia aikštelė yra įrengta ir šalia Vandentiekio g. 48.

Požeminės aikštelės rengiamos vadovaujantis patvirtinta komunalinių atliekų surinkimo konteinerių aikštelių išdėstymo Vilniaus mieste schema, kurią parengė SĮ „Vilniaus planas“. Aikštelė aptarnaus ne vieną, o kelis namus. Projektuojant aikšteles buvo atsižvelgta į minimalius atliekų surinkimo konteinerių įrengimo reikalavimus, o taip pat į Valstybinį atliekų tvarkymo planą, kuris nurodo, kad visų miestų gyvenamuosiuose daugiabučių namų rajonuose vidutinis atstumas iki antrinių žaliavų surinkimo konteinerių aikštelių būtų ne didesnis kaip 100 metrų.

Prieš pradedant aikštelių įrengimo darbus yra atliekama daugybė projektavimo ir derinimo darbų. Projektą rengia atviro konkurso būdu atrinktas rangovas, kuris vykdo projektavimo užduotis skirtas statybos projektui, derina projektą su dujotiekio, apšvietimo, šilumotiekio, vandentiekio, ryšių, elektros, buitinių ir lietaus nuotekų inžinerinių tinklų savininkais (UAB „Grinda“, UAB „Vilniaus šilumos tinklai“, ESO, UAB „Vilniaus vandenys“, AB „Telia“, UAB „Skaidula“ ir t.t.), pagal parengtą ir suderintą topografinį planą.

Projektų sprendiniai atliekami pagal galiojančias statybines normas ir taisykles. Statybinėms medžiagoms ir gaminiams, naudojamiems statyboje, taikomi galiojantys valstybiniai standartai bei europiniai EN standartai, kurių naudojimas įteisintas atitinkamų žinybų. Požeminės aikštelės rengiamos valstybinėje žemėje, kurių įrengimui yra gautas Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos sutikimas.

Atliekų surinkimo konteinerių aikštelių įrengimo klausimai sprendžiami Statybos įstatymo, Atliekų tvarkymo taisyklių, statybos techninių reglamentų nustatyta tvarka. Visuomet užtikrinama galimybė dalyvauti visuomenei, tačiau šiuo atveju, pagal teisės aktų reikalavimus, derinimas su visuomene nėra numatytas.

Požeminių aikštelių projektas skirtas sukurti ir plėtoti komunalinių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) paruošimo naudoti pakartotinai infrastruktūrą. Požeminių komunalinių ir antrinių žaliavų surinkimo konteinerių aikštelių įrengimas prisidės prie atliekų perdirbimo, gamtos išteklių saikingo naudojimo, Vilniaus miesto gyventojų sveikatos tausojimo, vizualinės konteinerių išvaizdos ir miesto įvaizdžio formavimo“, – raštu DELFI atsiųstame atsakyme aiškino administracija.

Aikštelės Vandentiekio g. 48 situacijos schema.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)