„2024 metų vasario mėnesį gavau „Ikea“ dovanų kortelę, kurioje buvo 100 Eur. Dovanų kortelę pasidėjau į stalčių ir laikiau ją jame iki šių metų vasario, kol prisiruošiau įsigyti prekes, kurių reikėjo. Nuvykusi į minėtą prekybos centrą, išsirinkau visko, ko reikia ir, kai atėjo eilė atsiskaityti, kasoje sužinojau, kad mano kortelėje yra tik pusė dovanotos sumos. Kas labai keista, nes niekas tos kortelės nebuvo naudojęs“, – istoriją pradėjo ji.
Moteris šios situacijos taip nepaliko ir ėmė teirautis, kas nutiko ir kur dingo dar 50 Eur.

„Pradėjus aiškintis, pavyko sužinoti tik tiek, kad kažkas 2024 metų spalio mėnesį apsipirko parduotuvėje ir atsiskaitė už pirkinius mano dovanų kortele, panaudojo 50 Eur, o likusią sumos dalį sumokėjo banko kortele, kurios yra žinomi paskutiniai skaičiai.
Kreipiausi į policiją, policija kreipėsi į „Ikea“. „Ikea“ atsakė, kad vaizdo stebėjimo kamerų įrašų nėra, nes tai buvo seniai ir kad pilnų kortelės duomenų jie neturi, kas yra labai keista, nes visgi dirbama su bankais ir pagal dienas banko išklotinėse tikrai galima surasti pilnus kortelės duomenis, to pasekoje, policijai rasti kortelės savininką. Taip pat „IKEA“ pranešė, kad kortelių duomenys negali būti susidubliavę, nes kiekviena kortelė turi savo unikalų numerį. Matyt, pinigų suma per maža, kad kažkas pradėdų kažką aiškintis ir daryti“, – laiške rašė ji.
Policija pradėjo tyrimą
Su pagalbos prašymu į „Delfi“ redakciją besikreipusi moteris vis dar tikisi atgauti prarastą pinigų sumą savo dovanų kortelėje. Dėl šios situacijos susisiekėme su „Ikea“, kuri patvirtino, kad apie šią problemą žino ir dėl jos bendrauja su teisėsauga.

„Ši susiklosčiusi situacija mums yra žinoma – bendraujame su pirkėja, o taip pat policija, kuri šiuo metu ir tiria įvykį bei jo aplinkybes aiškindamasi, kas pasinaudojo minima dovanų kortele 2024 m. spalio mėnesį. Bendradarbiaudami su teisėsauga pateikėme visus šio pirkimo duomenis, kuriuos renkame ir tvarkome pagal Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą.
IKEA dovanų kortelių išdavimo ir panaudojimo sistema sukurta taip, kad būtų užtikrintas patikimumas ir saugumas. Kiekviena kortelė turi unikalų kodą, kuris šifruojamas dvigubu būdu, o kortelės numeris nėra nuosekli skaičių seka. Kortele pasinaudoti galima ne vieną kartą fizinėse prekybos vietose, bet tik pateikus pačią kortelę atsiskaitymo metu – dovanų kortelių fotokopijos, kodų ar numerių nuotraukos nepriimamos.
Apgailestaujame dėl susidariusių nepatogumų“, – komentavo „Ikea“ korporatyvinių paslaugų vadovė Baltijos šalims Renata Dantė.
Norite išsakyti savo nuomonę ar pranešti naujieną? Rašykite el. paštu pilieciai@delfi.lt!