Trikojai. Policijos vadai, matyt, jausdami atsakomybę už situaciją keliuose, priėmė sprendimą apsiginkluoti greičio matuokliais. Tokiais, kurie veiktų automatiškai.

Pusiau automatinė sistema?

Bet norima, kad policijos pareigūnai, kaip IT specialistai ar apsauginiai, pajungtų greičio matuoklį, stovėtų šalia ir jį saugotų. Jokios kitos naudingos funkcijos jie tuo metu neatliktų, tiesiog prižiūrėtų brangią įrangą nuo vandalų.

Įranga tuo metu jau pati automatiškai fiksuos greičio pažeidimo atvejus ir siųs duomenis į sistemą. Taigi, tai pusiau automatizuota įranga, pusiau neįgali, nors ir mobili.

Man regis, būna atvejų, kai įrangą prižiūri net ne vienas policijos pareigūnas. Seniau policijos vadai skųsdavosi, kad nėra pareigūnų, kad trūksta pajėgumo. Kartu blogėjo ir eismo saugumo statistika, trūko rimtos vakarietiškos reformos. Bet ar dabar tikrai tuo keliu verčiama eiti policija?

Pasiūlė keisti muliažais

Stacionarus greičio matuoklis dirba automatizuotai – visą parą, visus metus. Jam nereikalinga policijos pagalba ar priežiūra. Netgi niekas nedraudžia statyti muliažų, dirbtinių matuoklių, o prieš juos – apie matuoklį informuojančių kelio ženklų. Tarsi ten irgi būtų matuojamas greitis. Tai padėtų sulėtinti.

Už miesto greitį jau fiksuoja vidutinio greičio matuokliai. Deja, bet mūsų mąstymas keistokas ir žymūs vairavimo instruktoriai mini, kad būtina reali bausmė.

Visgi, norint realios, tikros bausmės, Lietuvai reikės 1000 ir daugiau trikojų. Atsiminkime, kad tam reikės 2000 pareigūnų. Iš kur jų tiek bus laisvų? Policijos tiesioginis darbas nėra užtikrinamas, kad veiktų technika.

***

Policijos departamento komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis patvirtino, kad trikojus greičio matuoklius turi saugoti pareigūnai.

„Muliažų idėjos nesame svarstę. Taip, pareigūnas privalo būti šalia greičio matuoklio. Tiesa, šalia trikojo nebūtinai turi būti statutinis policijos pareigūnas – gali būti ir kitas, nestatutinis, policijos darbuotojas“, – patikslino R. Matonis.