„Jei mokiniai bus užsiėmę, laisvalaikį leis įdomiai ir turiningai, rečiau griebsis žalingų įpročių, mažės nusikalstamumas, – sako Asta Jankauskienė, Gedminų pagrindinės mokyklos mokytoja. – Svarbu, kad mokiniai supratų, kokios veiklos jiems patinka, ir būtent jų imtųsi.“
Pirmiausia mokiniai sudarė veiklų planą. Vienas didžiausių jų laukusių darbų – diskusijų klubo įkūrimas. Kiekvieną mėnesį į jį susirinkę jaunuoliai nagrinėjo visiems opias problemas, tokias kaip žalingų įpročių prevencija, laisvalaikio ir ateities planavimas bei kt.
Klaipėdiečiai taip pat įkūrė forumo teatrą. Jo aktoriai vaidina scenas iš kasdienio jaunimo gyvenimo, o žiūrovai bet kuriuo metu gali pakeisti jų eigą.
„Iš pradžių mokiniai nedrįso įsitraukti į vaidinimus, keisti jų scenarijaus, tačiau pamažu tapo vis drąsesni, ėmė siūlyti netikėtus jaunimo užimtumo, socialinių problemų sprendimo būdus, – pastebi Asta Jankauskienė. – Planuojame šią veiklą tęsti ir ateityje“.
Mokiniai taip pat organizavo gerų darbų mugę, kuriai ruošdamiesi įsitikino, kad laisvalaikį galima leisti daug įdomiau ir prasmingiau, nei žiūrint televizorių, žaidžiant kompiuteriu ar slampinėjant iš vieno kampo į kitą. Mokiniai sukūrė ir mugėje pardavinėjo įvairiausius rankdarbius, o surinktas lėšas skyrė sunkia liga sergančio bendramokslio šeimai. Jie pamatė, kad darydami gerus darbus ne tik padeda kitiems, bet ir patys tobulėja, įgyja naujų įgūdžių.
„Pastebėjome, kad mokiniai ėmė aktyviau lankyti būrelius, atsakingiau galvoja apie savo ateitį“, – džiaugiasi pedagogė.
Rinktis prasmingesnį laisvalaikį Gedminų pagrindinė mokyklos jaunimą paskatino didžiausias Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projektas „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“. Prie šio projekto prisijungusios 120 šalies bendrojo ir profesinio lavinimo mokyklų, kolegijų išsiaiškino ir sprendė opiausias savo bendruomenių problemas. Trys geriausios mokinių iniciatyvos tapo nacionaliniais projektais ir bus įgyvendinamos visoje Lietuvoje.