Antradienį antroje dienos pusėje mums buvo atjungta elektra, nors esame susimokėję visas įmanomas priskaičiuotas sumas/įmokas iki š. m. birželio 15 d.(turime mokėjimo per banką kopiją). Skolos ESO neturime.

1802 bendra ESO informacijos linija atsiliepusi konsultantė primygtinai reikalavo atsiųsti mokėjimo išrašą, ko padaryti aš negalėjau, nes buvau komandiruotėje. Dėl ESO tinklų nenustatytų vidinių buhalterinių sistemų nesusikalbejimų bei klaidu turime kentėti. Šeima serga, negalime gydyti mažameteės dukters, nėščia žmona negali pasigaminti maisto bei pasiruošti vaistų. Ką daro ESO?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Nors dėl asmens duomenų apsaugos reikalavimų ir kliento sutikimo neturėjimo ESO Komunikacijos skyriaus atstovas ryšiams su visuomene Valentas Neviera negalėjo plačiau šios situacijos pakomentuoti, tačiau sutiko pakomentuoti apskritai ką daryti, kad tokių nemalonių atvejų pasitaikytų kuo mažiau ir kaip vyksta elektros energijos atjungimo procesas.

„Pastebėjus, kad klientas laiku neatsiskaito už suvartotą elektros energiją (klientui pačiam deklaravus rodmenis arba elektros skaitiklio rodmenis nurašius ESO inžinieriui), jam pirmiausia siunčiama sąskaita, tuomet priminimas apie nesumokėtą sąskaitą, dar vėliau – pranešimas apie skolą su nurodytu terminu, iki kurio skolą reikėtų sumokėti (nurodomas terminas gali būti ir kelios savaitės).

Jei iki nurodyto termino klientas skolos nesumoka, siunčiamas dar vienas pranešimas, kuriame jau rašoma, kad tuo atveju, jei artimiausiu metu įsiskolinimas nebus padengtas, ESO atjungs elektros energijos tiekimą.

Nuo šio rodmenų fiksavimo bei sąskaitos išsiuntimo iki realaus elektros energijos atjungimo (tuo atveju, jei klientas įsiskolinimo nepadengia) praeina keli mėnesiai.

Jei klientas įsiskolinimą padengia, žinoma, elektros energija toliau be jokių pertrūkių tiekiama.

Kaip gali atsitikti, kad klientui, kuris teigia, jog įsiskolinimą padengė, vis tiek atjungiama elektros energija?

Tokių atvejų gali pasitaikyti, jei asmuo, mokėdamas už elektros energiją, suklysta ir nurodo neteisingą kliento kodą. Kartais atsitinka taip, kad, gavęs įspėjimą, jog nepadengus įsiskolinimo bus atjungta elektros energija, klientas reikiamą sumą sumoka, tačiau nurodo klaidingą kliento kodą. Pavyzdžiui, suklysta savo vardu turėdamas kelias sutartis dėl elektros energijos tiekimo (pavyzdžiui, kaip buitinis ir kaip komercinis vartotojas). Lėšos tokiu atveju gaunamos, tačiau, kaip ir turi būti, jos priskiriamos prie tos sutarties, pagal kurios kliento kodą buvo sumokėta.

Žinoma, tokiais atvejais dėl ne ten nukeliavusių pinigų toje sutartyje gali susidaryti permoka, tačiau tai nėra neįprasta – daugelis klientų specialiai permoka už elektros energiją, kad ateinančiais laikotarpiais suma už suvartotą energiją iš tos permokos būtų išskaičiuota. Tai kliento pasirinkimas ir ESO tų perteklinių įmokų neliečia, negrąžina, neperskirsto jų ir tarp skirtingų kliento sutarčių, nebent tokį prašymą pateikia pats klientas.

Jei klientas suklydo nurodydamas kito jam pačiam priklausančio objekto kliento kodą, vienoje sutartyje susidarius permokai, kitoje įsiskolinimas vis tiek lieka. Atitinkamai ESO siunčia pranešimus ir, skolai pagal kurią nors sutartį taip ir likus nepadengtai, atjungia elektros energijos tiekimą pagal tą sutartį.

Ką turėtų padaryti klientai, kad tokių atvejų išvengtų? Visus savo mokėjimus pagal visas sutartis galima pasitikrinti savitarnos svetainėje www.manogile.lt. Teisingai sumokėjus įmoką, ten nurodoma, kad klientas jokių įsiskolinimų neturi. Ypač rekomenduojame pasitikrinti, jei yra gautas bent vienas įspėjimas dėl neapmokėtų sąskaitų.

Jei pasitaiko klaidų, netikslių mokėjimų ir klientas apie tai praneša, ESO kliento prašymu operatyviai priskiria įmokas ten, kur jos ir turėjo patekti – taip įsiskolinimai padengiami. Padengus įsiskolinimus ar ištaisius tokias klaidas, elektros energijos tiekimas atstatomas nedelsiant“, – komentavo jis.