Istorija paprasta – prieš kelis mėnesius pastebėjome, kad į namą nuolat (nors pernai kelis kartus irgi buvo tokia situacija) tiekiamas vanduo su kažkokiomis juodomis nuosėdomis. Iš pradžių pagalvojome, kad tai tęsis laikinai. Būkime supratingi, maždaug taip... Deja, situacija nepasikeitė iki šiol.
Tada parašėme skundą „Kauno vandenims“, pridėjome nuotraukas. Parašėm, jog gyvenimo kokybė kenčia... Baisu vartoti tokį vandenį, neužtikrinama vandens higiena. Paprašėme išspręsti problemą kaip galima greičiau.
Ką jie padarė: atsiuntė avarinę tarnybą po savaitės, nuleido vandenį, sakydami, kad taip praplovė. Paėmė vandens mėginį tyrimui ir taip viskas pasibaigė (rezultatų dar nėra, bet jeigu ir jie bus, manau, kad bus parašyta, kad atitinka normas. Ir į sveikatą! Juodas purvas jūsų, taip sakant, problema). Paklausus jų, kodėl taip yra, atsakė, kad vamzdynai Kaune seni, srautai keičiasi ar panašiai, todėl sunku išvengti tokio purvo. Palaukite, mums vandenį juk reikia vartoti!
Iš kur žinoti kas per š***s čia tiekiamas? Mes mokame už nekokybišką vandenį, namie sumontuota santechnika dėl to irgi pažeidžiama. Aš filtrų statydamas namą nemontavau, galvodamas, kad „Kauno vandenys“ turėtų tiekti visiškai normalų vandenį. Naivus, pasirodo, sprendimas.
Žodžiu, nelaukdamas aš atsakymo iš jų, savo lėšomis pasistačiau dabar filtrą. Tuomet pamatėme tikriausią siaubą – naujas baltas filtras per pora dienų prisirinko pilnas purvo. Tiesiogine žodžio prasme buvau priblokštas... Kas tai per „brudas“?! Ar Kaunas tiekia iš viso vartojamą vandenį? Pasirodo, ne mums vieniems tokia situacija. Tai gal gerb. Kauno miesto vadovai susirūpinkite arba pastatykite žmonėms filtrus, kurie užtikrintų kokybišką vandenį.
Kodėl reikia mokėti už š****ą vandenį ir dar iš savo kišenės filtravimo sistemą pasistatyti? Kodėl namuose turi santechnikos amžius trumpėti? Pagal garantijos taisykles niekas sugedusios įrangos dėl tokio prasto vandens netvarkys.
Raginčiau visus Kauno gyventojus, kieno panaši situacija, rašyti skundus, siųsti nuotraukas. Gal bent kažkiek į situaciją bus atkreiptas dėmesys ir bus imtasi problemą spręsti.
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!
Komentuoja „Kauno vandenų“ Tinklų skyriaus Avarinės tarnybos viršininkas Rimas Stunžėnas
Š. m. gegužės 25-27 dienomis prasidėjus laistymo sezonui – padidėjus suvartojamo vandens kiekiui bei atitinkamai padidėjus vandens tekėjimo greičiui kai kuriuose Kauno miesto mikrorajonuose atsirado vandens drumstumas, kurį sukelia tinkluose nusistovėjusios nuosėdos.
Žiemos metu tai būna vienetiniai atvejai, kada atliekami darbai, susiję su avarijomis vandentiekio tinkluose. Todėl negalima tvirtinti, kad tokia situacija pasikartoja nuolat.
Tiekiamame vandenyje nėra jokių dalelių, kurios galėtų užkimšti ar kitaip sugadinti buitinę techniką. Avarinės tarnybos brigados reaguoja ir vykdo tinklų praplovimo darbus. Tačiau problema gali būti ir namo vidaus tinkluose, jei pastarieji nebuvo praplauti. Namo vidaus tinklais rūpinasi administratorius, bendrija ar namo savininkas.
Jeigu gyventojas tokiu atveju buvo priverstas papildomai pirkti vandenį, o vėliau pateiks ir mokėjimo kvitus, bei įrodys konkretų faktą, su klientu bus tariamasi dėl kompensacijos formos.
Tiekiamo vandens kokybę bendrovės laboratorijos specialistai tiria pagal vandens kokybės priežiūros planą, vartotojams tiekiamas tik kokybiškas vanduo.
Gegužės 25 d. gavus gyventojų nusiskundimą (gatvės, kur gyvena DELFI skaitytojas – DELFI) dėl tiekiamo vandens kokybės gegužės 28 d., „Kauno vandenų“ tyrimo laboratorijos atstovų iš minėto pastato vandens apskaitos mazgo buvo paimtas tiekiamo vandens mėginys vandens kokybei nustatyti. Atlikus tyrimą, nustatyta, kad vandens kokybė atitinka visus keliamus reikalavimus.