Taupydami pinigus, dar gerokai prieš naujus metus, lapkričio mėnesį, vasaros atostogoms už 343,93 eurus užsisakėme „Wizzair“ lėktuvų bilietus į Paryžių trims suaugusiems ir mažam vaikui, užsisakėme nakvynę Palangos bobučių kainomis ir apsidraudėme kelionę bendrovėje „Ergo“. Giminės pasiėmė atostogas šiam laikotarpiui, kad galėtų priglausti mūsų šunį.
Ilgai džiaugtis neteko. Praėjus beveik keturiems mėnesiams, vakare (tikriausiai, kad geriau miegotume) gavome el. laišką, kad mūsų skrydis atšauktas – „Su jumis susisieks skambučių centras arba patys su juo susisiekite.“ Bandome raminti save, juk iki skrydžio datos liko dar 4 mėnesiai, „Wizzair“ tikrai suras būdą, kaip mus ten nuskraidinti +/– porą dienų nuo suplanuotos datos.
Nieko nelaukdami iš ryto susisiekėme su kompanija, mums pasakė, kad skrydis tikrai atšauktas ir yra trys galimybės: 1) mums grąžinti visus pinigus už bilietus 2) mums grąžinti visus pinigus + 20 proc. į „Wizzair“ sąskaitą naujiems bilietams 3) alternatyvus skrydis.
Žinoma, prašau alternatyvaus skrydžio, juk kelionės atsisakyti nenorime. „Skrydžių į Paryžių nebėra, tačiau galime pasiūlyti nemokamą lygiavertį skrydį į Briuselį panašiomis datomis“ – išgirstu atsakymą. Kelias akimirkas net nežinau, ką atsakyti – ar aš koks parlamentaras, kokių velnių mums į Briuselį, kai nakvynė užsakyta Paryžiuje? Nepriėmęs sprendimo kreipiuosi pagalbos į „Ergo“: kaip mums elgtis, ar visai atsisakyti kelionės ir draudimo bendrovė kompensuos patirtus nuostolius už užsakytą nakvynę, ar įsigyti skrydžio bilietus iš kitos bendrovės ir draudimo bendrovė kompensuos bilietų kainų skirtumą?
Didžiausiai mano nuostabai, „Ergo“ žalų skyriaus specialistė paaiškino, kad mes dar esame Lietuvoje, tad čia jokio draudiminio įvykio nėra ir kelionių draudimas čia niekuo padėti negali! Taigi tiek „Wizzair“, tiek „Ergo“ paliko mus ant ledo.
Apsvarstę visus už ir prieš nusprendėme susigrąžinti visus pinigus iš „Wizzair“ ir įsigyti tos pačios datos skrydžius iš kitos bendrovės. Dėl bilietų kainų skirtumo kelionės biudžetas netikėtai sumažėjo lygiai 199 eurais, tačiau galime pasidžiaugti, kad atvykimo laikai daug patogesni ir tikimės, kad bendrovė pasirūpins mūsų atostogomis.
O visiems, kas patys planuojatės atostogas, noriu priminti, kad atostogauti reikia pradėti tik lipant į lėktuvą, o iki to būti pasiruošus susidurti su visišku abejingumu dėl jūsų planų pailsėti.
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!
DELFI kreipėsi į abi skaitytojos minimas – „Wizzair“ ir „Ergo“ bendroves.
Kaip nurodė „Wizzair“ atstovai, iki rugsėjo 21 d. šių oro linijų skrydžiai į Paryžių iš Lietuvos buvo atšaukti dėl Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos ir tam tikrų skrydžių vykdymo priežasčių Kauno oro uoste.
„Dėl Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos, oro uostas bus uždarytas nuo liepos 14 iki rugpjūčio 17 dienos. Nurodytu laikotarpiu „Wizz Air“ laikinai visus savo skrydžius iš Vilniaus perkelia į Kauno oro uostą. Vis dėlto dėl paaiškėjusių tam tikrų skrydžių vykdymo priežasčių, „Wizz Air“ skrydžiai į Paryžių iš Lietuvos oro uostų laikinai bus sustabdyti iki rugsėjo 21 dienos. Su visais keleiviais, įsigijusiais bilietus šia kryptimi, buvo susisiekta ir pasiūlyta skrydžio alternatyva arba pilnas pinigų grąžinimas. Aviakompanija nuoširdžiai atsiprašo visų klientų už galimus nepatogumus, kuriuos galėjo sukelti šis tvarkaraščio pakeitimas“, – rašoma komentare.
Audrius Pilčicas, Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Žalų administravimo departamento direktorius paaiškino, kad ES kelionės atšaukimas dėl kelionių organizatoriaus, agentūros ir vežėjo kaltės yra priskiriamas prie nedraudžiamųjų įvykių.
„Kiekvienas klientas sudarydamas draudimo sutartį pasirenka rizikas, kurioms būtų taikoma draudiminė apsauga. Sudarant draudimo sutartį ir pasirinkus kelionės atšaukimo riziką, klientui yra atlyginamos kelionės išlaidos tik tokiais atvejais, jei planuojama kelionė neįvyksta ir/ar atšaukiama.
Atkreipiame dėmesį, jog kelionės neįvykimas ir/ar atšaukimas apibrėžiamas kaip staigus ir netikėtas, be apdraustojo valios atsitikęs įvykis dėl vienos iš pateiktų priežasčių – apdraustojo arba bendrakeleivių sveikatos sutrikimo, šeimos narių, nevykstančių į kelionę sveikatos sutrikimo, mirties, vagystės ar plėšimo, atleidimo iš darbo, dokumentų praradimo.
Tačiau kelionės atšaukimas dėl kelionių organizatoriaus, agentūros ir vežėjo kaltės yra priskiriamas prie nedraudžiamųjų įvykių. Europos Sąjungos (ES) teisės aktai numato, jog atšaukiant kelionę dėl vežėjo kaltės patirtus nuostolius turi atlyginti vežėjas. Tad ir konkrečiu atveju dėl patirtos žalos atlyginimo reikia kreiptis tiesiogiai į oro linijų kompaniją dėl kurios kaltės neįvyko skrydis. Suprantame, kad klientui ši situacija sukėlė nepatogumų ir pridarė nuostolių, tačiau tokiais atvejais turime vadovautis nustatytomis taisyklėmis“, – nurodoma bendrovės atstovo komentare.