Stilingai pateikdamas išsiilgtą mafijos temą, režisierius tikisi susigrąžinti prie kino ekranų išalkusius gangsterių ir kulkų mėgėjus bei surengia tikrą veiksmo šou, kuris visiškai kitokiu kampu pateiks labai aktualią kriminalinę penktojo Amerikos dešimtmečio padėtį.
Apie ką mes čia...
Į Los Andželą atsikrausčius Mikiui Koenui miestas tapo kariniu veiksmo poligonu. Visi konkurentai, ir žmonės yra įbauginti tokio lygio nusikaltėlio, kuris po labai trumpo laiko savo rankose laiko viso miesto nusikalstamą pasaulį.
Policija, teisėjai, meras - papirkti, o padoriems žmonėms tenka susitaikyti su atėjusiu blogiu. Tačiau ne visi miesto teisuoliai bijo įsibrovėlio. Organizuota „gangsterių medžiotojų“ grupė visais įmanomais būdais pradės negailestingą kovą su pačiu žiauriausiu kada nors buvusiu Angelų miesto nusikaltėliu.
Kūrinio vidus
Ilgai lauktas gangsterinės tematikos filmas gali tapti dideliu žanro mėgėjų nusivylimu arba puikiausia pramoga veiksmo juostų gerbėjams. Filmas neabejotinai turi daugiau tamsių nei šviesių akimirkų, tačiau didžiausia jo problema yra scenarijuje. Filmas neturi jokios struktūros, nors jo pateikimas vis dėlto labai primena 2007 metų Ridley Scotto „Amerikos gangsterį“, tik su mažiau „atidirbta“ didelį potencialą turinčia siužetine tema.
Veiksmas vyksta penktojo dešimtmečio pabaigoje. Įdomu tai, jog visą pamatytą vaizdą neoficialiai galima sulyginti su 1997 metų filmo „Los Andželo paslaptys“ priešistore. Juosta prasideda būtent Mikio Koeno sučiupimu. Žinoma, šis filmas neprilygsta tokio lygio juostai. Jeigu atmosfera būtų pateikiama retro stiliumi, žiūrovas būtų maloniau nusiteikęs žiūrėdamas filmą.
Dėl atmosferos – ji per daug moderni ir primena Michaelo Manno 2009 metų filmo „Visuomenės priešai“ stilistiką, todėl, atvirai kalbant, šis naujas filmas neturi jokio individualumo, o yra sulipdytas iš kelių neblogų panašios tematikos juostos dalių.
Filmo siužetinės linijos minusai - dar ir tai, jog pateikiama labai daug personažų, nors esminiai yra pats miesto blogis Koenas bei pareigūnas Omara. Tačiau labiausiai suerzina tai, jog apie jų praeitį, ypač apie Mikio imperijos susikūrimą, nepasakyta beveik nieko, ir, kas juokingiausia, scenaristai matyt norėdami pateikti kuo efektingesnius gangsterio pasirodymus ekrane jo biografiją iškraipė kaip tik galėjo.
Žinoma, atmetus visus niuansus apie netikslią biografiją bei bedvasį penktojo dešimtmečio Los Andželą ir pasižiūrėjus tik kaip į veiksmo trilerį, tai gana efektingas ir nenuobodus darbas. Nemažai adrenalino ir puikiausių gaudynių scenų, ironiška, bet priminė „Mafia 2” kompiuterinį žaidimą, todėl kiekviena scena prilygo eilinei populiarios kompiuterinės pramogos misijai, tik pateiktai kvapą gniaužančiu būdu.
Nesuprantama ir meilės tema, kuri puikiai tiktų juostai, jei tai būtų biografinė vieno ar kito personažo drama, bet veiksmo filmui tas meilus vaizdas atrodė per daug saldžiai. Netrūksta ir smurto - labai brutalaus smurto, nors vis dėlto maloniai nuteikia parodyti kraupūs vaizdai, kurie bent kiek atspindėjo Koeno politiką.
Galima teigti, jog filmo veiksmas kaip greitai prasideda, taip greitai ir pasibaigia – nenuobodžiai. Vis tik, tai juosta be išliekamosios vertės ir po peržiūros neilgam sugebės išlikti atmintyje. Stilingas, tačiau tuščias vidumi darbas, kuris gal ir būtų žymiai geresnis, jeigu kūrėjai neperdarytų bei neištrintų esminės scenos dėl liepos mėnesio tragedijos, kuri įvyko „Auroros“ mieste.
Techninės pusės ypatumai
Vizualiai juosta gal ir neparodo nieko naujo, nes, kaip buvo minima anksčiau, viskas priminė filmą „Visuomenės priešai“, tačiau dėka Oskarais apdovanoto operatoriaus Diono Beebio darbo efektingos ir kvapą gniaužančios gaudynės bei puikus jų pateikimas yra didžiausias viso filmo variklis.
Gaunama didžiulė adrenalino dozė, o iš puikiausių rakursų pateikiami vaizdai stilingai papildo labai daug siužetinių spragų. Garso takelis žvalus, nors kartais kelios pagrindinės kompozicijos labai priminė „Matricos“ motyvą. Tai suprantama – vis dėlto čia „Warner Bros“ kurtos juostos. Netrūksta specialiųjų efektų, ypač į akis krenta populiarusis „slow motion“ efektas, o ir sprogimai kartais atrodo nelabai natūraliai. Gaila, jog potencialaus hito efektingesnę dalį sudaro vaizdai, o ne turinys.
Aktorių kolektyvinis darbas
Puikiausias talentingų aktorių pulkas gal šiek tiek prašovė suvaidindamas tokioje vidutinėje juostoje, tačiau be jų pasirodymo bendras vaizdas būtų dar liūdnesnis. Nors ir koks talentingas yra Ryanas Goslingas, tačiau šioje vietoje Josho Brolino ir Seano Penno personažai leido jam pailsėti jų spindulių šešėlyje.
Gana brutalus Josho vaidintas detektyvo Omaro personažas labai taikliai perteikė anų laikų nekorumpuotą policijos pareigūną, ypač kalbant apie jo akimis matytą gyvenimo filosofiją. Pagrindinis antagonistas, kurį įkūnijo unikalaus talento Seannas Pennas, buvo visos juostos pažiba, o ir grimas padarė savo – iš pirmo žvilgsnio sunku jį atpažinti kadruose.
Tiek daug energijos, veržlumo galima pamatyti tik 2003 metų Oskarą gavusiame Clinto Eastwoodo filme „Mistinė upė“. Vienas iš ekrano talentų, auksinis naujos aktorių kartos atstovas Ryanas Goslingas stengėsi prilygti seniems savo kolegoms, tačiau tai padaryti buvo sunku. Tai visiškai ne jo tipažo personažas, kuris tik estetiškai papildo kadrus tuštybe, o kartu - ir komercinis kūrėjų ėjimas, sugebantis privilioti į ekranus aktoriaus gerbėjas.
Maloniai atrodo ir kiti antraplaniai aktoriai - Giovannis Ribissis, Anthony‘is Mackie ar Nickas Notle su seniai ekranuose matytu Robertu Patriku. Šiek tiek liūdna už moteriškąją pusę, nes ją palyginus vidutiniškai atstovavo Emma Stone. Neįdomus, šaltas personažas. Vis dėlto derėtų padėkoti visam kolektyvui, jog suteikė bent kiek laimės peržiūros metu.
Verdiktas
„Gangsterių medžiotojai“ – tai labai efektingas veiksmo filmas su puikiausiomis, adrenalino kupinomis scenomis, tačiau scenarijus – prastas, o dėl prastai įgyvendintos siužetinės linijos jis tampa dar vienu nelabai pasisekusiu unikalios savo galimybėmis gangsterių temos vidutinioku. Juosta, kuri tiesiog panaši į kompiuterinį žaidimą, neturinti gilesnės minties, išskyrus tiesioginių misijų vykdymą ir galutinį boso sunaikinimą.