SISU E13TP
Didelio pravažumo ir didelės keliamos galios daugiafunkcinis sunkvežimis SISU E13TP (modelis E13TP KK-KK-8×8/155+405+140) skirtas įvairioms tiekimo ir aprūpinimo užduotims vykdyti ekstremaliomis sąlygomis. Jis turi hidraulinį krovimo kablį, konteinerio ploto užtraukiamas platformas be bortų, skirtas gabenti amunicijai, ratinei ar vikšrinei technikai ir kitiems kroviniams. SISU E13TP sunkvežimis turi papildomą konteinerių įrangą konteineriams su ne mažesniu kaip 16 000 kg krovinio svoriu pakrauti ir iškrauti.
Sunkvežimio kabinoje įrengti neperšaunami stiklai, smūgio bangą nukreipiantys į šonus, taip pat yra šildymo ir vėdinimo sistema su oro kondicionieriumi, esant oro temperatūrai nuo -39 C ir iki +49 C ir daugiau, kabinoje palaikoma +20 C oro temperatūra. Atsižvelgiant į važiavimo sąlygas, nustatomas reikiamas oro slėgis padangose, centrinė oro pripūtimo sistema tai leidžia daryti neišlipant iš kabinos.
Padangose įmontuoti įdėklai leidžia važiuoti su peršautomis padangomis (nuleistomis) padangomis. Variklis “Caterpillar C13” gali būti eksplotuojamas ypač sudėtingomis sąlygomis – nuo -55 C iki +50 C temperatūros. Pavarų dėžė “Alison 4000” užtikrina patikimą pavarų perjungimą, esant efektyviausioms variklio apsukoms. Įdiegta diagnostinė sistema leidžia greitai ir tiksliai nustyti gedimus ir variklio parametrus.
Lietuvos kariuomenei sukurti trys skirtingi sunkvežimių modeliai:
1. Remonto ir evakuacijos techninės pagalbos sunkvežimis, skirtas suteikti techninę pagalbą priemonėms, negalinčioms tęsti užduoties vykdymo mūšio lauke, ir pažeistai, sugędusiai įrangai ar technikai iki 30t išvilkti iš mūšio lauko (standžiąja arba lanksčiąja vilktimi, ant priekinės ar galinės ašies ant priekinių ar galinių ratų).
2. Kroviniams gabenti pritaikytas sunkvežimis su platformomis, skirtas gabenti ratinę ar vikšrinę techniką bei kitus krovinius.
3. Krovinių pakrovimo sunkvežimis turi kraną, kurio strėlės ilgis yra apie 12 metrų ir yra pritaikytas pakrovimo operacijoms lauko sąlygomis. Jis gali pakelti apie 5000 kg svorio krovinį, turi automatišką 3 fazių elektros generatoriumi pernešamą metalo pjovimo ir virinimo įrangos komplektą.
Techniniai duomenys: Variklis „Caterpillar C13“ (dyzelinis), 445 AG. Automatinė pavarų dėžė „Alison HD4500SP“. Maksimalus greitis 110 km/h.
HMMWV M1113 (Hummer)
Daugiausiai dėmesio mūsų vizito metu sulaukęs HMMWV M1113 (Hummer)
Techniniai duomenys. Pagaminimo metai – 2004. Šalis – JAV. Bako talpa – 94,6 l. Kuro sąnaudos 100/36,26 l. Bendra masė – 5216 t. Maksimalus greitis – 90km/h. Variklis – 6,466 l. turbodyzelinis, V8 formos. Su pilnu baku nuvažiuoja – 260km.
Mercedes Benz Unimog L1550
Techniniai duomenys. Bendra masė – 7500 kg. Elektros sistema – 24 voltai, neigiamas įžeminimas. Variklis – 6 cilindrų MB, tipas OM 366LA II/6, dyzelinis, aušinamas skysčiu, be aušintuvo. Darbinis tūris – 5958 cm3. Galia – 211AG. Pavarų dėžė – 8 pavarų. Kuro bako talpa – 160 l. Kuro sąnaudos važiuojant 60 km/h – 100/24,72 l.
Mercedes Benz Unimog U5000
Techniniai duomenys. Bendra masė – 7500 kg. Elektros sistema – 24 voltai, neigiamas įžeminimas. Variklis – 4 cilindrų MB, tipas OM 924LA, dyzelinis, aušinamas skysčiu, mechaninis ventiliatorius. Darbinis tūris – 4801 cm3. Galia – 160 AG. Pavarų dėžė – 8 pavarų, Automatic Shift. Kuro bako talpa – 140 l. Kuro sąnaudos važiuojant 60 km/h – 100/30,80 l.
Šarvuotis M113 A1
Nustebome sužinoję, kad šie Lietuvos kariuomenėje naudojami M113 A1 šarvuočiai yra 1963 metų gamybos. Muziejuje turintys ilsėtis šarvuočiai, vis dar vykdo svarbias užduotis poligonuose.
Techniniai duomenys. Pagaminimo metai – 1963. Šalis – JAV. Kuras – dyzelis. Kuro bako talpa – 360 l. Kuro sąnaudos lygiu keliu – 100/69 l. Kuro sąnaudos poligonų sąlygomis – 100/167 l. Bendra masė – 9000 kg. Maksimalus greitis – 70 km/h. Variklis – 5,9 l. Su pilnu baku poligono sąlygomis nuvažiuoja – 210 km. Su pilnu baku lygiu keliu nuvažiuoja – 520 km. Ginkluotė – kulkosvaidis M2BH, 12,7 mm.