Mažajam lankytojui (jam 14 mėnesių) kavinėje buvo įdomu, kol laukėme maisto vaikščiojome ir apžiūrinėjome kates. Kaip ir buvo paprašyta, griežtai laikėmės taisyklių, miegančių kačių netrikdėme, vaiko nepalikome nė minutės vieno.
Deja, vienam padavėjui pasirodė, kad vaikas per garsiai čiauška (neverkė, nekėlė isterijų – tiesiog bendravo savo kalba) ir paprašė, kad liepčiau vaikui nešnekėti. Tiesa pasakius, net sutrikau – kaip reaguoti į tokį prašymą?
Ką gi, atėjo metas valgyti, supratau, kad norėčiau užsisakyti papildomą patiekalą. Prieinu prie padavėjo, norėdamas užsisakyti, o jo atsakymas pribloškė: „Jūs nesilaikėte mūsų taisyklių (suprask, vaikas triukšmavo), todėl mes jūsų neaptarnausime ir prašome jus palikti mūsų patalpas.“
Mielai būčiau palikęs, bet kaip mano maistas ir gėrimai, kurie jau atnešti – negi visa tai privalau palikti? Klausimas padavėjui: jeigu aš nedelsdamas su vaiku paliksiu kavinę, tai kodėl turėčiau mokėti už maistą, kurio nebaigiau valgyti? Deja, pardavėjas primygtinai reikalavo palikti patalpas, už viską sumokėti – kitaip iškvies policiją. Tikrai buvau nusiteikęs sulaukti policijos, iškviestos todėl, kad mažametis garsiai kalba savo kalba.
Žmona įkalbėjo nebesivelti į papildomus ginčus, tad apsirengėme ir išėjome. Klausimas kavinei: ar tikrai jūs pasiruošę priimti tėvelius su vaikučiais?
Jei jūs tam nepasiruošę, galbūt aiškiai tai nurodykite savo tinklapyje ir ant durų užkabinkite skelbimą, kad vaikai ir šunys čia nepageidaujami. Tada nebekils konfliktinių situacijų, bus visiems aišku, kad Kačių kavinėje vaikai nepageidaujami. Yra juk restoranų, tai aiškiai komunikuojančių, tad ten tėveliai su vaikais ir nesiveržia...
Beje, padavėjas prasitarė, kad dėl vaikų jau bus ne pirmą kartą kviečiama į kavinę policija. Galbūt kavinės savininkui verta susimąstyti, kodėl į kavinę policija turi važinėti vos ne kaip į kokį „načnyką“? Įdomu būtų sužinoti savininko nuomonę, kodėl yra skelbiama, kad kavinė laukia lankytojų su mažais vaikais (užsiregistravus) ir tuo pačiu metu išprašo iš kavinės, nes jiems pasirodo, kad vaikas per garsiai krykštavo? Jei nesate tam pasiruošę, galbūt taip ir parašykite: kavinė tik suaugusiems.
Storžieviškumas ir nepagarba – itin prasta vizitinė kortelė bet kokiam verslui. Kas kitą kartą jums sutrukdys – per garsiai čepsintis, per daug kvėpuojantis, per ilgai sėdintis klientas? Jam taip pat kviesite policiją?
***
Kačių kavinės komentare situacija pateikiama iš kitos pusės.
„Situacija labai nemaloni ir neeilinė. Kadangi mūsų kavinėje gyvena 15 kačių, jos visos paimtos iš prieglaudų, jų istorijos nėra smagios, visos turėjusios blogų patirčių, užtat yra jautrios triukšmui, prisilietimams ir pan.
Kad būtų maksimaliai komfortiška josm pas mus gyventi, yra sukurtos vidinės taisyklės. Šias taisykles kūrėme konsultuodamiesi su veterinarais ir kitomis tokio pobūdžio kavinėmis.
Mūsų kavinės lankytojai atvykę yra supažindinami su taisyklėmis, kurios yra tiek prie įėjimo, tiek internete https://kaciukavine.lt/taisykles/
Atvykę minėtieji klientai buvo supažindinti su taisyklėmis pasirašytinai.
Klientai užsisakė valgius ir gėrimus, tiek alkoholinius tiek ir nealkoholinius. Jiems bevakarieniaujant jų vaikas pradėjo ypatingai garsiai reikšti emocijas – šūkauti, spiegti. Tai gyvūnams sukelia didelį stresą, tai matėsi iš gyvūnų elgesio. Mūsų darbuotojas priėjo ir maloniai paprašė poros, kad gal kažkaip galėtų vaiką nuraminti, kad didelis triukšmas šioje kavinėje nėra priimtinas. Toks prašymas buvo išreikštas net keturis kartus.
Tačiau vyro atsakymai būdavo atgrasūs, tai yra „pats ir nuramink jį... tai vaiko ir prašyk“ ir pan. Vyras niekaip nereagavo į pastabas. Nuo vaiko keliamo triukšmo mūsų gyvūnai pradėjo slėptis. Tada buvo priminta taisyklė, su kuria jau buvo pasirašytinai supažindintas klientas, kad „piktybiškai pažeidinėjant Kačių kavinės taisykles ar esant kitam elgesiui, kuris sukelia stresą katėms, Kačių kavinės administracija turi teisę vaiką ir jį lydintį asmenį paprašyti išeiti iš kavinės“.
Padavėjas atnešė sąskaitą, paprašė susimokėti ir išeiti iš kavinės. Klientas pareiškė, kad čia bus tiek, kiek norės. Vėliau apmokėjęs sąskaitą klientas priėjo prie padavėjo ir pasakė: „Sutiksiu gatvėje – supisiu... Dairykis gatvėje, sporto klube, visur, supisiu...“
Darbuotojai išsigando ir iškvietė policiją. Klientas išgirdo, kad yra iškviesta policija, skubėjo išeiti iš kavinės ir darbuotojai prie durų pasakė: „Perduok padavėjui, kad mano žodžiai išsipildys...“
Sprendimas kviesti policiją buvo priimtas po nuskambėjusio grasinimo. Padavėjas svarsto galimybę rašyti pareiškimą policijai dėl grasinimo. Policija per kavinės aštuonerius metus veiklos buvo kviesta tik du kartus ir tik dėl svečių agresyvumo, kaip ir šį kartą. Tačiau yra buvę atvejų, kai teko, be policijos, išprašyti svečius iš kavinės, dėl piktybiškai pažeidinėjamų vidinių taisyklių.
Tokių žmonių požiūris labai primityvus. „Aš mokų jums, užtat galiu daryti ką noriu..,“ arba „Mano vaikas, jūs ką, kaip jūs drįstat, jis pats geriausias...“ ir pan.
Logikos kliento kaltinimuose apskritai nėra. Jis teigia, kad mes patys įsileidžiame, patys išprašome. Tai jis galvoja, kad mes, iš niekur nieko, be jokios priežasties, tiesiog šiaip išprašome svečius, iš kurių uždirbame savo atlyginimus? Juokinga.
Vilniaus istorijoje buvo Kačių kavinė „Murrcafe“, kurioje buvo organizuojami vaikų gimtadieniai be jokio amžiaus cenzo ir ribojimų. Deja, kavinė po vienerių metų egzistavimo, užsidarė. Net teko skaityti savininko atsiprašymų dėl kačių agresyvumo. O kodėl jis atsiranda ? Todėl kad žmonėms viskas galima.
Mūsų kavinėje gyvūnų teisės buvo ir bus gerbiamos ir ginamos. Kaip visoje civilizuotoje Europoje, o ne kaip pas buvusius „sovietus“ – vaikai vis dar žudo, tyčiojasi iš gyvūnų.
Tikimės tėvų sąmoningumo, kad su kūdikiu eiti lankyti gyvūnus nėra gera mintis, kad Kačių kavinė nėra vaikų žaidimo kambarys ir pan. Niekur nėra jokios užuominos, kad Kačių kavinė laukia vaikų ar panašiai, mes ne kartą atsisakėme net TV laidų filmavimų, kurios skirtos vaikų auditorijai. Neorganizuojam ir jokių vaikų gimtadienių, atsisakome mokinių, darželinukų ekskursijų ar kitų renginių“, – teigiama kavinės komentare.