Tada tą patį talonėlį prieš išvažiuojant turi priduoti atgal į prietaisą, tada ir tik tada būna pakeliama automatinė užkarda. Tokios užkardos prie prekybos centrų niekam nebėra naujiena, tačiau būkite budrūs. Ši istorija Jums pamąstymui, ar kokybišką gyvenimą, be nerimo gyvename?
Š. m. lapkričio 19 d. 16 val. 57 min. atvykome nusipirkti maisto prekių į minėtąją Mindaugo „Maximą“, nes buvome suplanavę ypatingą vakarienę. „Maxima“ parduotuvėje sau ramiai rinkomės prekes, sutikom pora gerų pažįstamų, irgi besiruošiančių gurmaniškoms savaitgalio vakarienėms. Pabendravome. Išsirinkus viską, ko reikėjo, nuėjome prie kasų ir susimokėjome už prekes. Nors nebuvo kažko stulbinančiai didingo/ prabangaus, piniginė ženkliai patuštėjo beveik 124 Eurais. Nepastebimai prašvilpė ir 2 valandos.
4 Eurai?!
Susidėję pirkinius į automobilį pajudėjome išvažiavimo link. Privažiavus prie automatinės užkardos, įdėjome talonėlį į prietaisą. Sužinojome, kad privaloma susimokėti 4 eurus. Iš pradžių manėme, kad prietaisiukas sugedo, tačiau pakartotinai įdėjus taloną, vėl buvo gautas tas pats nurodymas. 4 eurai?!
Susisiekėme su „Maxima“ dirbusiu apsauginiu, vardu Jaroslavas, ir bandėme suprasti situaciją, kodėl nesame praleidžiami ir iš kur ta nelogiška 4 eurų reikalaujama suma. Už ką? Apsauginis paaiškino, kad „Maxima“ nustatė taisykles, pagal kurias tik 2 stovėjimo valandos yra nemokamos. Mes, pasirodo, „Maximoje“ apsipirkinėdami praleidome 2 valandas ir 10 minučių. Tačiau Jaroslavas, o vėliau prie jo prisijungusi jo „gelbėtoja“ direktoriaus pavaduotoja Judita mums vis dėstė, kad čia mūsų problema, jei nesutilpome į tas dvi nemokamas valandas: „ Jeigu stovi 2 valandas ir 1 minutę, jau turi susimokėti 4 eurus.“ Norėjosi jų užklausti: tvarkos tvarkom (nors... tvarkas irgi kuria žmonės!), bet, kur etiškas ir logiškas elgesys, ypač su savo nuolatiniais klientais? Jau ir taip mes tao godžiajai pamotei pinigų krūvelę išleidome, kam dar tiek plėšti ir už automobilio stovėjimą 10 minučių ilgiau?
Susimokėjome tuos 4 eurus, parašėme pretenziją „Maximai“ už itin „logiškas“ taisykles, ir pradėjome ruošti raštus Valstybinei Vartotojų Teisių Apsaugos Tarnybai su vienu vieninteliu tikslu. Norime, kad Lietuvoje, kuri siekia būti moderni, vakarietiška Europos šalis, žmonėms būtų gera gyventi, kad jie nebūtų nuolat viešoj vietoj apvagiami, kad ypač didžiosios korporacijos nustotų rijusios žmonių sunkiai uždirbamus pinigus. Galiausiai, kad jaustųsi gyvenimo kokybė be nereikalingų mažmožių, sugadinančių nuotaiką.
Palyginimui. Pagal SĮ „Susisiekimo paslaugų“ internetiniame puslapyje https://www.parking.lt/lt/2/11 nurodytas kainas matome, kad Vilniuje Mėlynojoje zonoje, t.y. pačiame centre, 10 minučių stovėjimo kaina yra 0,30 euro (atitinkamai – Raudonojoje zonoje – 20 min – 0,30 euro, Geltonojoje – 10 min – 0,10 euro, Žaliojoje – 20 min – 0,10 euro, Baltojoje – 20 min – 0,10 euro) Tačiau „Maxima“ automobilių stovėjimo aikštelėje 10 minučių yra 4 Eurai. Tad jokio čia patogumo, gerb. „Maxima“, nesuteikiate, jei vienu ypu duodate, o kitu apgailėtinai išplėšiate. Už mūsų 130 praleistų minučių prie „Maxima“ susimokėjome daugiau, nei kad būtų tekę mokėti Vilniaus centre esančiose mėlynosiose zonose...
Epilogas
Pasidomėjus internete, „Maxima“ atstovė spaudai jau yra teisinusis, kad neva toks statymas su įmontuota užtvara yra tam, kad nuolatiniams klientams būtų patogu rasti statymo vietą ir tam, kad būtų užtikrintas konkurencingumas, kad mažėtų automobilių, paliktų per naktį šiose stovėjimo aikštelėse. Tačiau, ei, gerb. „Maxima,“ mes ir esame (buvome....) Jūsų nuolatiniai klientai, ir prašome logikos, reikalaujant tokių neadekvačių mokėjimų. Žinome, kad pelną turite daryti. Tačiau tą darykite garbingai, o ne savo nuolatinių pirkėjų sąskaita.
Žiūrint į užsienio praktiką, tokių nesusipratimų ten retai pasitaiko. Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose (daugumoje valstijų) už automobilių statymą prie prekybos centrų, o ypač, prie maisto prekių parduotuvių, tokių neadekvačių apmokestinimų nėra. Užsienyje kaip tik yra orientuojamasi į pirkėją, kad jis/ ji, neskubėdami, nejausdami streso, ramiai eitų apsipirkti, praleistų kuo daugiau laiko prekybos centre. Ilgiau praleistas laikas asocijuojasi su didesne tikimybe, kad klientas išleis daugiau pinigų. Vėlgi, Lietuvoje, kažkodėl, be jokio reikalo yra kuriamas/ skatinamas skubos-skubėjimo jausmas, bėgimas. Taip didinamas ir nerimo visuomenėje jausmas. Ar atvykęs apsipirkti turi vis žvilgčioti į laikrodį, kad tik neviršytum kažkieno nustatytos nemokamos statymo laiko normos? Come on... Liūdnų stebuklų kampelis.
Gerbiami žemiečiai, brangūs Lietuvos žmonės, kuo ilgiau toleruosime godžiuosius korporacijų milžinus ir jų savo kišenę pildančias tvarkas, didinamas kainas, kuo ilgiau leisimės kvailinami kad ir dėl neadekvataus mokesčio už viršytas 10 minučių stovėjimo aikštelėje, tuo ilgiau iš mūsų ir bus šaipomasi. Tuo ilgiau ir turėsime tenkintis žemu pagarbos klientui lygiu. Tuo ilgiau ir liksime streso visuomenė. Arba 21 amžiaus „modernieji“ vergai.
Kaip jums toks „Maxima“ šūkis: „TU PATS turi apie viską pagalvoti. Ypač nepamiršk laikrodžio.“ Nes pačiose „Maxima“ parduotuvėse laikrodžio ir su žiburiu nerasi, tad skubėk, kad tik suspėtum į tas dvi skirtas nemokamas valandas... Lyg Trojų arkliai, tokie reguliavimai...
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!
Kaip DELFI paaiškino „Maxima LT“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas, šalia „Maxima“ parduotuvės Mindaugo g. 11 esanti aikštelė apmokestinama 4 eurais už valandą stovėjimo po to, kai automobilis buvo pastatytas 2 valandas.
„Pirkėjų patogumui prie kiekvienos parduotuvės yra automobilių stovėjimo aikštelė, tam, kad mūsų klientai galėtų patogiai apsipirkti. Pastebėjome, jog automobilių stovėjimo aikštelėmis, ypač didmiesčiuose, naudojasi ne tik parduotuvių klientai. Neretai, šalia esančių namų ar įstaigų gyventojai arba lankytojai nevengia savo automobilius palikti šiose aikštelėse. Na, o vietos neradę ratuoti klientai piktinasi, mums priekaištauja, o kartais net ir apsisukę išvažiuoja. Todėl, apmokestindami daugiau nei dvi valandas paliktų automobilių stovėjimą, užtikriname, kad aikštele daugiau naudosis mūsų pirkėjai.
Pirmas dvi valandas automobilis stovi nemokamai, o kiekviena papildoma valanda yra apmokestinama 4 eurais. Todėl minėtu atveju, jei pirkėjo automobilis stovėjo ilgiau nei 2 valandas, 3-čia automobilio stovėjimo valanda buvo apmokestinta 4 eurais. Įvažiavimą į šią apmokamą automobilių stovėjimo aikštelę riboja pakeliama užtvara, o įvažiavęs į aikštelę, vairuotas gauna kvitą, kuriame nurodoma, kiek laiko automobilis gali stovėti nemokamai. Taip pat, apie tai, kad automobilio stovėjimas bus apmokestinamas perspėja kelio ženklai Mindaugo g. bei užrašai įvažiuojant į minėtą aikštelę su pakeliama užtvara. Ši tvarka veikia jau keletą metų, iki šiol nesame sulaukę pirkėjų nusiskundimų, kad ji yra neaiški. Apgailestaujame dėl šios situacijos“, – nurodoma komentare.